کد خبر: ۱۶۷۰۸
تاریخ انتشار : ۱۲:۳۸ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: اتصال برق یک باب منزل مسکونی واقع در خیابان غزنوی را به آتش کشید.
به گزارش برق نیوز، مقصود حق شناس اظهار کرد: ساعت دو و ۴۴ دقیقه بامداد دیروز با تماس به سامانه ۱۲۵ این سازمان خبر از رخداد آتش سوزی در یک باب منزل مسکونی واقع در خیابان غزنوی داده شد.

 وی افزود: ستاد فرماندهی سازمان سریعا آتش نشانان را با امکانات و تجهیزات مورد نیاز از نزدیکترین ایستگاه به محل حادثه اعزام کرد.

 مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: آتش نشانان دو دقیقه بعد در محل حادثه حاضر و با ایمن سازی محل حادثه و استفاده از تجهیزات خاموش کننده حریق را مهار و از گسترش و سرایت آن به دیگر اتاق ها جلوگیری کردند.

 حق شناس بیان کرد: در این عملیات ۹ مامور آتش نشان به همراه سه دستگاه خودروی اطفای حریق و امداد و نجات شرکت داشتند.

وی در ارتباط با علت این حادثه گفت: علت حادثه توسط کارشناسان سازمان اتصالی برق گزارش شده است.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز یادآور شد: اطلاع رسانی به موقع به ستاد فرماندهی ۱۲۵ عامل مؤثری در کاهش خسارات جانی و مالی است که امیدوارم با رعایت نکات ایمنی دیگر شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم. بازیگوشی کودک، شوک سختی را به خانواده اش وارد کرد.
منبع: مهر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
علی حاجتی شیمنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
0
0
علی حاجتی شیمنی:
نماینده برق و عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: براساس آمار پزشکی قانونی ۷۳ نفر در سال ۹۴ بر اثر برق گرفتگی در استان خوزستان جان خود را از دست داده اند که این آمار نگران کننده است.
علی حاجتی شیمنی اظهار کرد: براساس آمار پزشکی قانونی کشور در سال ۹۴ حدود ۶۷۱ نفر دچار برق گرفتگی شدند که از این تعداد ۷۳ خوزستانی جان خود را از دست دادند که ۵۶ نفر مرد و ۱۷ نفر زن بوده اند.
وی با بیان اینکه آمار برق گرفتگی در استان خوزستان در دو سال گذشته بعد از تهران قرار دارد عنوان کرد: براساس آمارهای موجود در سال ۹۳ از ۶۳۸ مورد برق گرفتگی در کل کشور، تعداد برق گرفتگی در خوزستان ۷۴ نفر بوده است که از این تعداد ۱۲ نفر خانم بوده اند.
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با اشاره به اینکه بیشتر برق گرفتگی ها ناشی از ایمن نبودن اماکن در تمام بخش ها بخصوص مسکونی است تصریح کرد: در همین راستا مطابق تفاهم نامه ای که فی مابین وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو منعقد گردیده است سازمان های نظام مهندسی در سطح کشور مجری نظارت بر طراحی و اجرای استاندارد تاسیسات برق کلیه اماکن هستند.
وی با بیان اینکه این تفاهم نامه در اکثر استان ها با تاخیر اجرایی گردید، ادامه داد: در سال گذشته توسط معاون وزیر نیرو اجرای آن در کلیه استان ها ابلاغ و اجباری گردید که در استان خوزستان از اوایل بهمن ماه سال ۹۴ اجرایی شد.
حاجتی شیمنی خاطر نشان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با همکاری شرکت های توزیع برق خوزستان با اجرای این شیوه نامه تا کنون بیش از ۵ هزار واحد ساختمان توسط مهندسان برق پروانه دار مورد بازرسی برق قرار گرفته است.
وی افزود: از مهمترین اقدامات مهندسان برق، نظارت بر اجرای سیستم اتصال زمین و وجود سیستم ارت ساختمان های بازرسی شده، وجود کلید حفاظت جان (RCCB) برای ساکنان ساختمان ها و وجود راه انداز نرم آسانسور(VVVF) در کاهش ضربه به شبکه برق برای ساختمان های دارای آسانسور می باشد.
نماینده برق و عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: با اجرای صحیح این تفاهم نامه ضمن حفاظت از جان ساکنان، خسارت کمتری متوجه شبکه های برق خواهد بود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار