کد خبر: ۱۶۷۳۵
تاریخ انتشار : ۱۰:۵۲ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
یادداشت مدیر مسئول:
صنعت برق از پاک ترین و سالم ترین صنایع ایران است و انسان های بزرگ و فرهیخته ای در آن حضور دارند اما روحیه انتقاد پذیری پائینی داشته و این موضوع؛ فعالیت خبری را سخت و دشوار کرده است. تولید محتوای تخصصی، تحلیل وقایع و جامعیت خبری از مهمترین برنامه های برق نیوز بوده و سعی شده تا به رسانه ای تولید کننده و تاثیرگذار تبدیل شود.
 ۱۷ مرداد ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان، به همراه ۸ نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسیدند که بعنوان روز خبرنگار نامگذاری شد.
پایگاه خبری تحلیلی برق نیوز با شعار شفاف سازی در صنعت برق بعنوان رسانه ای مستقل و غیردولتی در مردادماه 92 شروع بکار کرد. رسانه ای که خلاء آن در صنعت برق احساس می شد و با نگاهی نقادانه و با تاکید بر حفظ منافع ملی و صنعت برق سعی در ایجاد فضایی تاثیرگذار در این صنعت داشت.
با آنکه بر اساس دسته بندی های معتبرترین پایگاه ارزیابی وب سایت های دنیا (الکسا)، برق نیوز پر بازدید تر ازسایت های وزارت نیرو، توانیر و دیگر سایت های خبری و غیر خبری صنعت برق است اما از سوی ما کیفیت فعالیت خبری و میزان تاثیر گذاری بر اساس منافع ملی و صنعت برق، اولویت بر رتبه و جایگاه دارد.
سیاست های خبری این پایگاه تعامل و ایجاد ارتباط با بدنه دولتی و خصوصی بوده و حمایت و اطلاع رسانی سیاست ها و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت صنعت برق در راستای همان منافع تعریف شده است.
خبرنگاری، حرفه ای سخت در کشور به حساب آمده و دشورای های خاص خود را دارد. تا وقتی که تعریف و تمجید و حمایت در کار باشد کسی را به آن کاری نیست اما با کوچکترین انتقادی که صورت می گیرد انگشت اتهام به سوی وی روانه شده و انگ بی اخلاقی و دروغ گویی به آن زده می شود.
معتقدیم صنعت برق از پاک ترین و سالم ترین صنایع ایران است و انسان های بزرگ و فرهیخته ای در آن حضور دارند اما روحیه انتقاد پذیری پائینی داشته و این موضوع فعالیت خبری را سخت و دشوار کرده است.
مدیران و مسئولان دولتی صنعت برق بیش از همه در حاشیه امنیت قرار گرفته و تاکنون نقد نشده اند لذا در مقابل جزئی ترین انتقادات برآشفته شده و برق نیوز را نشانه می روند غافل از آنکه حتی به خود زحمت اصلاح و یا حداقل تفکر در این خصوص را بدهند.
بارها و بارها روابط عمومی های شرکت های دولتی صرفا در پی یک خبر انتقادی با ما تماس گرفته و عنوان می کنند از شما توقع نداشتیم! عبارتی که بارها و بارها از آنها شنیده شده است.
برق نیوز قرار نبوده رسانه دولتی باشد و صرفا از مدیران و مسئولان دولتی تعریف و تمجید نماید چه اینکه تاکنون هروقت فعالیت مفیدی صورت گرفته است ما به آن پرداخته ایم و حق مطلب را بجا آورده ایم. این درحالی است که حتی کمتر از 3 درصد اخبار برق نیوز انتقادی بوده و چه کسی است که فرق بین انتقاد و اطلاع رسانی فعل انجام شده را نداند.
با اینکه همیشه برق نیوز برای برقرای ارتباط با مجموعه های مختلف دولتی پیش قدم بوده  اما به نظر نمی رسد توفیق چندانی کسب کرده باشد چراکه مدیران و مسئولان این ارگان ها، شرط برقرای تعامل را در عدم انتقاد از آنها و عدم انتشار برخی حقایق می دانند که این با فلسفه وجودی برق نیوز و حتی حرفه خبرنگاری در تضاد است.
منفعت صنعت برق گاهی در رفتن یک مدیر و یا تغییر رویه های نادرست وی است. برخی از مدیران نه تنها رفتن خود را به نفع صنعت برق نمی بینند بلکه بر فعالیت های خود اصرار کرده و حاضر به اصلاح آن یا پذیرش خطاها نیستند. این عده پرداختن به این مقولات را به مصلحت صنعت برق ندانسته و همیشه بر این باورند که در این شرایط سخت نباید از سوی رسانه تخصصی این حوزه هم نقد شوند.
تولید محتوای ارزشمند و تخصصی و تحلیل وقایع و رخدادهای روز از مهمترین برنامه های برق نیوز بوده و سعی شده تا از یک رسانه صرفا خبرخوان به رسانه ای تولید کننده و تاثیرگذار تبدیل شود.
آخرین آمار نشان می دهد برق نیوز در ماه گذشته بیش از 880 هزار صفحه بازدید (نه آی پی) داشته است که البته این جدای از تعداد بازدیدهای بدون کلیک شده در تلگرام و شبکه های اجتماعی است چراکه برخی از کاریران، کل یا قسمتی از یک خبر را بدون لینک خبر در شبکه های مجازی منتشر می کنندو لذا به نظر می رسد حداقل 20 درصد از بازدیدها بدون ورود به برق نیوز صورت می گیرد که آمار دقیق آنها مشخص نیست.
میزان مشارکت و کامنت گذاری کاربران در سایت نسبت به دیگر سایت های تخصصی و حتی عمومی بالا بوده و قابل توجه است. برای ما میزان مشارکت کاربران و ارائه نظرات آنها اهمیت بالایی داشته و سعی می کنیم تاجائیکه قانون اجازه دهد همه نظرات را منتشر کنیم.
بیش از 30 شرکت دولتی صنعت برقی خبر خود را مستقیما به برق نیوز ارسال کرده و به نظر می رسد مورد توجه اغلب مدیران و کارکنان صنعت برقی قرار گرفته و توانسته است بعنوان مرجعی قابل اعتماد مورد مراجعه قرار گیرد.
این سایت خبری نگاه ویژه ای به بخش خصوصی داشته و مطالبات و خواسته های آنها را بازتاب داده است. برق نیوز نه در پی جریان سازی بلکه با تحلیل جریان های ایجاد شده بوده و سعی دارد به فضاسازی لازم برای رشد و توسعه بخش خصوصی صنعت برق کمک کند.
برق نیوز اعتماد و اعتبار کاربران خود را به هیچ حمایت غیراصولی نمی فروشد و با آنکه بارها با برخوردهای ناشایست و غیر اخلاقی در خصوص انتشار برخی از اخبار مواجه شده ایم اما سعی کرده ایم از مدار انصاف و اعتدال و حق خارج نشویم که براین باوریم قضاوت نهایی را کابران و مخاطبان ما خواهند داشت.
برق نیوز خود را مبرای از اشتباه و خطا نمی داند و با تاکید بر رعایت اصول و اخلاق حرفه ای خبری سعی دارد بیش از پیش به تولید محتواهای مفید در صنعت برق بپردازد.

مهدی گودرزی
مدیرمسئول برق نیوز
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
1
1
برق نیوز عزیز
مدیر مسئول محترم
روز و روزگاراتان مبارک باد
سلامت و پایدار باشید...
خداقوتتان بدهد که زحماتتان ارزشی بی پایان دارد

مخاطب همیشگی شما
اپراتور قرارداد معین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
0
ضمن عرض سلام و خسته نباشید ، بنده هم به نوبه ی خودم این روز میمون و مبارک رو خدمت کادر مجرب و فعال برق نیوز که از حامیان همیشگی و پشتیبانان بحق اپراتورهای قرارداد معین پست های فشار قوی برق کشور بوده و هستند تبریک و شاد باش عرض میکنم ، إن شاء الله روز به روز شاهد پیشرفت روزافزون شما عزیزان باشیم و به کمک شما امر مهم تبدیل وضعیت استخدامی اینجانبان به قرارداد دائم کارگری محقق گردد .
شاد و سربلند باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
0
با سلام و عرض خدا قوت خدمت همکاران کوشا و حرفه ای در برق نیوز
روز خبرنگار بر شما عزیزان مبارک . از اینکه با تمام توان در عمل به رسالت حرفه ای خویش تلاش می نمایید از شما عزیزان سپاسگزارم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
0
برق نیوز هر روز بهتر ار دیروز. مراقب حسودان، بدخواهان و خرابکاران باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
0
0
شما چیزی نیستید جز یک مجموعه برای تخریب با گزارش ها و اخبار بسیار سطحی و بی محتوا
مدیر پایگاه فاصله نقد و تخریب به راحتی قابل تشخیص نیست و مطلبی که برای عده ای تخریب به نظر می رسد برای عده ای دیگر ممکنه حتی حرف حق به نظر برسد
به هر حال خوشحال خواهیم شد اگر در این خصوص پیشنهادی دارید ارسال فرمایید
ما هم ادعایی نکرده ایم که کسی هستیم و تنها تلاشمان برای بهبود اوضاع صنعت برق است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
0
0
روز خبرنگار بر شما هم مبارک!
موفق و سربلند باشید
اپراتور400
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
0
0
با این‌که سخن به لطف آب است

کم گفتن هر سخن صواب است

آب ار چه همه زلال خیزد

از خوردن پر، ملال خیزد

کم گوی و گزیده گوی چون دُر

تا ز اندک تو جهان شود پر

لاف از سخن چو دُر توان زد

آن خشت بود که پر توان زد

یک دست گل دماغ‌پرور

از خرمن صد گیاه بهتر


موفق باشید
اپراتور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
0
0
روز خبرنگار بر شما و تمامی خبرنگاران مبارک
موفق و سربلند باشید.
کارشناس مدیریت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
0
1
با سلام وتبریک به شما امیدوارم ریشه این انتقاد ناپذیری بصورت علمی مورد توجه آن رسانه خبری قرار گیرد تا گام بلندی برای کمک به مدیران محترم برای حرکت در جهت رسالت واقعی خودشان باشد لذا پیشنهاد می شود مطالبی سلسله وار برای تبیین پارایم هایی مدیریتی دولتی در طول زمان ازمدیریت دولتی سنتی - مدیریت دولتی نوین وحاکمیت خوب گذاشته شود آن زمانی که دولتها خودرا قیم مردم می پنداشتند وتا اینکه آمدند کاررا دوباره به مردم بسپارند (خصوصی سازی- تا دوران حاضر که مردم را بر محور اخلاق ولی نعمت بایستی دانست ودولتی ها بایستی مدافع حقوق مردم باشند نه شرکتهای زیر مجموعه خود ...... باشد این مباحث علمی فضا را برای برون رفت مدیران دولتی از فضای خلصه خود کمک کند پس پیش بسوی توسعه پاردایم حاکمیت خوب در وزارت نیرو و شرکتهای وابسته انشالله وزیر محترم این پاردایم مدیریتی هزاره سوم را تادیر نشده با کمک تیم خود به بدنه مدیریتی وزارت نیرو جاری نماید
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار