کد خبر: ۱۶۸۲۷
تاریخ انتشار : ۱۲:۰۵ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
در مقايسه با سال گذشته گزارش شد؛
مقايسه نوع سوخت مصرف نيروگاه‌ها در کشور از ابتداي سال جاري تاکنون در مقايسه با سال گذشته نشان مي دهد مصرف گاز 5 درصد افزايش یافته است. مصرف مازوت و گازوييل به ترتيب 3 و 2 درصد کاهش داشته است، که نشان دهنده حرکت نيروگاه هاي کشور به سمت مصرف سوخت هايی با آلایندگی کمتر است.
به‌گزارش برق نیوز، بر اساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مقايسه نوع سوخت مصرف نيروگاه‌ها در کشور از ابتداي سال جاري تاکنون در مقايسه با سال گذشته نشان مي دهد مصرف گاز 5 درصد افزايش یافته است.

در این مدت مصرف مازوت و گازوييل به ترتيب 3 و 2 درصد کاهش داشته است، که اين مسأله نشان دهنده حرکت نيروگاه هاي کشور به سمت مصرف سوخت هايی با آلایندگی کمتر است.

تغییرات هفتگی متوسط دمای وزنی بيست هفته گذشته نشان می‌دهد به‌طور متوسط دمای وزنی هوا 25.21 درجه بوده که به طور متوسط 0.33 درجه کمتر از سال قبل 0.82درجه بیشتر از هفته گذشته است.

بر اساس این گزارش، کل انرژی مورد نیاز مصرف اصلاحی در هفته بيستم 7 میلیون و 310 هزار و 745 مگاوات ساعت بوده که نسبت به هفته قبل در سال جاری 1.93 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین کل انرژی مورد نیاز مصرف اصلاحی در هفته بيستم در مقایسه با هفته متناظر سال قبل 83.15 تقريبا مشابه بوده و افزايش يا کاهش آنچناني را تجربه نکرده است.

بر این اساس، حداکثر نیاز مصرف اصلاحی در پیک شبانه هفته بيستم 49 هزار و 66 مگاوات گزارش شد که نسبت به هفته قبل در سال جاری 0.68 درصد کاهش و نسبت به هفته متناظر سال قبل 1.86 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین حداکثر نیاز مصرف اصلاحی در پیک روزانه هفته بيستم 50 هزار و 91 مگاوات گزارش شد که نسبت به هفته قبل در سال جاری 2.79 درصد کاهش، و نسبت به هفته متناظر سال قبل 0.4 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

گزارش‌ها حاکی از این است، وضعیت ذخیره و فضای خالی سوخت مازوت نیروگاه‌ها در تاریخ 15 مردادماه سال جاری برابر با 80 درصد بوده که نسبت به هفته نوزدهم 2 درصد، و در مقایسه با سال قبل 8 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

 وضعيت ذخيره و فضاي خالي سوخت گازوئيل در هفته بيستم برابر با 51 درصد بوده که نسبت به هفته گذشته تغييري نداشته اما در مقايسه با سال گذشته 13 کاهش را نشان مي دهد.

همچنين براساس اين گزارش؛ مقايسه مصرف سوخت معادل نيروگاه‌ها از ابتداي سال جاري تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.2 درصد کاهش را نشان مي دهد.

 مقايسه نوع سوخت مصرف نيروگاه‌ها در کشور از ابتداي سال جاري تاکنون در مقايسه با سال گذشته نشان مي‌دهد مصرف گاز 5 درصد افزايش و مصرف مازوت و گازوييل به ترتيب 3 و 2 درصد کاهش داشته است.
منبع: پاون
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار