کد خبر: ۱۶۹۶۰
تاریخ انتشار : ۱۵:۱۵ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
طبق پیش­ بینی ­های مؤسسۀ IHS Markit سهم کنتورهای هوشمند برق از بازار جهانی به ارزشی در حدود 7 میلیارد دلار در سال 2021 خواهد رسید.
به گزارش برق نیوز؛  تولید‌کنندگان کنتورهای برق، بیش از 100 میلیون کنتور هوشمند را در سال 2015 در سراسر جهان وارد بازار نموده‌ اند و این تعداد کنتور، سود‌آوری در حدود 4 میلیارد دلار داشته است. این مؤسسه (IHS Markit) پیش ‌بینی می ‌نماید که نوآوری در بازار و سودمندی کنتورهای هوشمند، جذابیت آن­ ها را در بازارهای پیش ­رو افزایش خواهد داد. هم­چنین سهم کنتورهای هوشمند برق از بازار جهانی به ارزشی در حدود 7 میلیارد دلار در سال 2021 خواهد رسید.

دیوید گرین، مدیر تحقیقات مؤسسۀ IHS Markit  گفته است: چندین عامل در کنار هم منجر به ایجاد چنین بازار قدرتمندی در سال 2015 گردیده است. در بالای فهرست، کشور چین به نصب گستردۀ تعداد زیادی از کنتورهای هوشمند به­ عنوان بخشی از برنامه 10 سالۀ دولت خود ادامه می ‌دهد. هم­چنین، پیاده‌ سازی کشورهای اروپایی با نصب میلیون ­ها کنتور توسط چند کشور در سال 2015 رشد داشته و تلاش این کشور‌ها برای رسیدن به زمان اهداف تعیین شده در برنامه‌ های مربوطه افزایش یافته است. این درحالی است که بازار آمریکای شمالی نیز از مرحله راکد بیرون آمده است و به تقویت بازار جهانی در سال 2015 کمک نموده است.

چین، کشوری پیشرو در زمینۀ بازار کنتورهای هوشمند برق می ‌باشد که در سال 2015 فروش بیش­تری را در زمینۀ کنتور‌های هوشمند نسبت به دیگر مناطق داشته است و تقریباً در حدود نیمی از کنتورهای معمولی و هوشمند را در سراسر دنیا تأمین نموده است. هم­چنین شرکت‌ های برق ژاپن نیر نصب میلیون ‌ها کنتور هوشمند را در راستای تصمیم این کشور برای مقررات ­زدایی در بازار برنامه ‌ریزی نموده ‌اند.

 بازار‌های اروپا و آمریکای شمالی نیز رشد ثابتی را در 12 ماه گذشته نشان می‌ دهند که با نگاه به آینده، زیرساخت شبکه در اندازه ‌گیری هوشمند به ­طور فزاینده‌ ای رقابتی خواهد شد.

به اعتقاد مدیر مؤسسۀ IHS Markit؛ اثرگذاری شرکت ‌های مخابراتی و ارائه دهنده خدمات IT در شرکت ‌های برق در این مناطق افزایش داشته و این درحالی است که سوال اصلی برای شرکت ‌های تولید کننده، نحوۀ تعیین شرکت ‌های مشارکت‌ کننده و حدود ابعاد همکاری آن ­ها می ‌باشد.

 اگرچه هنوز تأثیر چشم ­انداز رقابتی برای ساخت سخت ­افزار کنتور‌ها خود را نشان نداده، اما تغییرات بزرگ در این زمینه با توسعۀ نرم ­افزارها، شیوۀ بررسی و ارائه سرویس ‌ها در آینده نزدیک است. به ­علاوه  جمع ‌آوری داده و یک ­پارچه‌ سازی نقش اساسی در کوتاه­ مدت دارند و درحال حاضر نیز در شرکت ‌های برق سراسر دنیا، کاربردهای شبکۀ هوشمند، امنیت و خدمات از مباحث عمده تأمین ­کنندگان می ‌باشند.

منبع: سابا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار