کد خبر: ۱۷۰۳۴
تاریخ انتشار : ۱۹:۰۶ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
با آغاز طرح کرامت خورشید در تیرماه سال جاری، عملیات اجرایی یکهزار و 200 سامانه خورشیدی پنج کیلو واتی برای خانواده های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان و خرید تضمینی برق تولیدی این سامانه ها با استفاده از انرژی خورشیدی شروع شد.
به گزارش برق نیوز، عبدالوحید مهدوی نیا روز شنبه در سمینار توجیهی و همایش آغاز طرح کرامت خورشید که در محل سالن زغال سنگ کرمان برگزار شد افزود: کرامت خورشید یک طرح داخلی است و با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) بحث اشتغال را نیز در پی خواهد داشت.
وی بیان کرد: در حال حاضر حدود 30 میلیارد تن دی اکسید کربن وارد فضا می شود که 40 درصد آن مربوط به تولیدات برق است.
وی گفت: اگر به این موضوع توجه نشود تا سال 2050 میزان تولید دی اکسید کربن 2 برابر و در نتیجه آن، کره زمین پنج درجه گرمتر می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب کرمان با اشاره به لزوم سرمایه گذاری در انرژی های پاک اظهار کرد: از سال گذشته قراردادهای 20 ساله خرید تضمینی تولیدات برق منعقد شده است.
وی افزود: مسیر توسعه از جایی می گذرد که از فرصت ها استفاده می شود.
مهدوی نیا بیان کرد: چون گام اول این طرح را در کشور اجرا می کنیم، باید کاملا حساب شده کار را انجام دهیم.
وی با بیان اینکه کرمان روی ذوزنقه طلایی انرژی خورشیدی ایران قرار دارد گفت: تمامی شهرستان های استان نسبت به سایر نقاط کشور از پتانسیل بالای انرژی خورشیدی برخوردار هستند.
وی با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق جنوب به 16 شهرستان استان برق رسانی می کند افزود: شرکت توزیع برق جنوب رتبه دوم کشور را در تامین برق روستاها به خود اختصاص داده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب کرمان گفت: ضایعات کشاورزی در استان بسیار زیاد و فرصت خوبی است که بتوانیم در این زمینه نیز برای تولید انرژی فعالیت کنیم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان نیز در این همایش گفت: با وجود برکت خورشید در استان کرمان، بنا داریم اشتغال گسترده ای را با همکاری کمیته امداد و شرکت توزیع برق جنوب در سطح استان ایجاد کنیم.
محمود شهبا افزود: امیدواریم بتوانیم موضوع استفاده از انرژی خورشیدی را به اشتغال و درآمد پایدار تبدیل کنیم.
این سمینار توجیهی و همایش در راستای تفاهم نامه ای که بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و شرکت های توزیع برق جنوب و شمال استان منعقد شده است، برگزار شد.
با آغاز طرح کرامت خورشید در تیرماه سال جاری، عملیات اجرایی یکهزار و 200 سامانه خورشیدی پنج کیلو واتی برای خانواده های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان و خرید تضمینی برق تولیدی این سامانه ها با استفاده از انرژی خورشیدی شروع شد.
اغلب روزها در استان کرمان آفتابی است و تولید برق از انرژی خورشیدی یکی از فرصت های سرمایه گذاری و کارآفرینی در این استان به شمار می رود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار