کد خبر: ۱۷۳۲۸
تاریخ انتشار : ۰۹:۵۱ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
معاونت برنامه ريزي و مهندسي و دفتر آموزش شركت توزیع برق استان زنجان كارگاه آموزشي نرم افزار Digsilent را با حضور قريب به چهل تن از كارشناسان واحدهاي فني و مهندسي برگزار كرد.
به گزارش برق نیوز؛ به نقل از دفتر روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان زنجان، معاونت برنامه ريزي و مهندسي و دفتر آموزش اين شركت كارگاه آموزشي نرم افزار Digsilent (شبيه سازي و تحليل شبكه هاي توزيع برق) را با حضور قريب به چهل تن از كارشناسان واحدهاي فني و مهندسي به مدت سي و دو ساعت و با تدريس دكترحميد خوشخو عضو هيئت علمي دانشگاه صنعتي سهند برگزار كرد.

نرم افزار Digsilent یکی از قوی ترین نرم افزارهای تحلیل شبکه می باشد که در هر سه حوزه تولید، انتقال و توزیع کاربرد دارد. قدرت و صحت نتایج حاصل از این نرم افزار تا اندازه ای است که در شرکت های توزيع، برق منطقه ای و شرکت مادرتخصصی توانیر برای تحلیل شبکه سراسری ایران از این نرم افزار استفاده می شود. با استفاده از این نرم افزار می توان تقریبا هر شبکه قدرتی را به صورت گرافیکی ترسیم نمود و محاسباتی همچون پخش بار، اتصال کوتاه، آنالیز گذرا، جایابی بهینه خازن، بهینه سازی سایز کابل و … را که در قالب توابع متنوع ارئه می گردد انجام داد.

در اين كارگاه آموزشي كارشناسان و مديران واحدهاي فني و مهندسي شركت توزيع نيروي برق استان زنجان با امكانات گرافيكي نرم افزار، رسم شبكه نمونه و اختصاص پارامترهاي لازم به تجهيزات، تنظيمات پخش بارمتقارن و نامتقارن، مدل سازي بار، تنظيمات خروجي پخش بار ومحاسبه تلفات، مطالعات اتصال كوتاه، تعريف منحني بار براي ساعت ها –ماه ها وفصل هاي مختلف و كنترل توان اكتيو و راكتيو شبكه و ارائه راهكارهاي مناسب براي جلوگيري از اضافه بارآشنا شدند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار