کد خبر: ۱۷۳۶۸
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۹ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه هیچ مصوبه‌ای از دولت بابت افزایش قیمت برق دریافت نکرده است، گفت: برق در ایران ارزان‌تر از ترکیه، عراق و افغانستان به فروش می‌رسد بنابراین باید با شیب ملایم به سمت واقعی شدن قیمت آن حرکت کنیم.
به گزارش برق نیوز، آرش کردی در پاسخ به این سوال که آیا دولت به تازگی اقدامی برای گران کردن قیمت برق انجام داده است گفت: شرکت توانیر هیچ مصوبه‌ای را رسما مبنی بر گران شدن قیمت برق از دولت دریافت نکرده است.

وی افزود: محاسبات قیمت برق بر روی قبوض کماکان همانند تعرفه‌های برق قبلی انجام می‌شود و هیچ بحثی درمورد گران شدن قیمت برق فعلا وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت توانیر در پاسخ به این سوال که در حاضر وضعیت قیمت برق ایران نسبت به سایر کشورهای همسایه چگونه است گفت: قیمت برق در ایران به نسبت سایر کشورها ارزان‌تر است به طوری که قیمت برق در ایران حتی نسبت به ترکیه، عراق و افغانستان ارزان‌تر است.

کردی افزود: محاسبات نشان می‌دهد که به تدریج باید با یک شیب ملایم و مناسب به سمت قیمت تمام شده برق حرکت کنیم تا نه به مصرف کننده و نه دولت و تولیدکننده فشار و آسیب وارد نشود.

مدیرعامل شرکت توانیر ادامه داد: در حال حاضر قیمت تمام شده برق بدون سوخت معادل هر کیلووات ساعت 100 تومان است در حالی که قیمت فروش برق حدود 61 تومان است.

به گفته وی، برق در حال حاضر حدود 40 تومان پایین‌تر از قیمت تمام شده به فروش می‌رسد.
منبع: فارس
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
0
1
با سلام برابر اطلاع برق از 1395/06/15 به میزان 10درصد گران میشود ولی با انتشار نظر اقای مهندس کردی در 1395/06/14 تناقض دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
0
1
با امضای ایشان سه روز قبل به شرکت های توزیع و برقهای منطقه ای افزایش نرخ ابلاغ شده است!!!!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار