کد خبر: ۱۷۴۱۵
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
مدیرکل امورعشایر چهارمحال و بختیاری از انجام فرایند مناقصه خرید 450 پنل خورشیدی با همکاری شرکت توزیع برق خبرداد وگفت: با تمهیدات اندیشیده شده این تعداد مولد انرژی پاک تا پایان سال جاری در اختیار عشایر کوچرو قرارخواهد گرفت.
به گزارش برق نیوز، یحیی حسین پور اعتبار مورد نیاز برای تامین پنل های خورشیدی را 4 میلیارد و50 میلیون ریال برآورد کرد و اظهارکرد: قیمت تمام شده هریک از این دستگاه ها 9 میلیون ریال است.

وی نحوه کار این سیستم نوین تولید جریان الکتریکی را جذب نیرو از خورشید دانست و توضیح داد: مصارف این نوع انرژی پاک درتامین روشنایی، تامین برق آبگرم و شارژ گوشی تلفن همراه کاربرد اساسی دارد.

مدیرکل امورعشایر چهارمحال و بختیاری درخصوص توزیع پنل های خورشیدی میان عشایر استان گفت: اگرچه هزینه سرمایه گذاری اولیه پنل ها بالا و به تغییرات تابش خورشید وابسته است ولی با محیط زیست سازگاری دارد.

وی اولویت توزیع پنل خورشیدی را مدارس سیارعشایری اعلام کرد وگفت: در دوران دولت تدبیر امید تاکنون 60 پنل خورشیدی بین عشایر توزیع شده است.

حسین پور با اشاره به این که پنل های خورشیدی باعث حفظ محیط زیست می شوند، تاکید کرد: با ترغیب و تشویق عشایر در استفاده از پنل خورشیدی در تخریب جنگل و مصرف چوب در مصارف خانگی نقس بسزایی خواهد داشت.

استان چهارمحال و بختیاری با 126 هزارنفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و 600 هزار راس دام سبک دومین استان عشایرنشین کشور بعد از استان فارس است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار