کد خبر: ۱۷۵۶۲
تاریخ انتشار : ۱۲:۱۹ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۵
وزیر آب و برق پاکستان که کشورش از بحران کمبود شدید انرژی رنج می برد، اعلام کرد که از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون، 690 مگاوات برق به شبکه توزیع این کشور افزوده شده است.
به گزارش برق نیوز، خواجه محمد آصف گفته است یکصد مگاوات این میزان، از طریق راه انداختن برخی نیروگاه های خورشیدی تامین شده و حدود 390 مگاوات آن هم از طریق تعمیر و راه اندازی مجدد برخی نیروگاه های حرارتی تامین شده است.

به گزارش رسانه های پاکستان، این کشور در روزهای اوج گرمای تابستان امسال، با کمبود پنج هزار مگاواتی برق مواجه بود. میزان تولید برق در این کشور در شرایط کنونی حدود 16 هزار و 500 مگاوات و میزان تقاضا، بیش از 21 هزار مگاوات به ویژه در روزهای گرم تابستان است.

مسئولان دولتی پاکستان فاصله میان میزان تولید و میزان تقاضا را کمتر از پنج هزار مگاوات اعلام می کنند. وزارت آب و برق پاکستان ماه گذشته اعلام کرد که میزان تولید برق در کشور از 16 هزار و 850 مگاوات در تابستان سال گذشته، به 17 هزار و 100 مگاوات در تابستان امسال افزایش یافته است.

نخست وزیر پاکستان بارها اعلام کرده است که مردم این کشور تا پایان سال 2018 دیگر مشکلی به نام 'خاموشی' نخواهند داشت. دولت پاکستان طرح های متعددی برای تولید و واردات برق به ویژه واردات برق از کشورهای آسیای میانه در دست دارد اما اجرا و تکمیل آن نیازمند زمان طولانی و بودجه های کلان است.

در شرایط کنونی، مردم پایتخت پاکستان که نسبت به دیگر شهرها و مناطق این کشور وضعیت بهتری دارند، شبانه روز بین 6 تا 8 ساعت را در خاموشی و بی برقی سپری می کنند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار