کد خبر: ۱۷۶۰۹
تاریخ انتشار : ۱۵:۵۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
مدیر روابط‌ عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: به صورت کلی ممیزی‌های انرژی در بخش صنعت به چهار روش امکان‌پذیر است.
به گزارش برق نیوز، مدیر روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: به صورت کلی ممیزی‌های انرژی در بخش صنعت به چهار روش امکان‌پذیر است.

رویا قزلباش با بیان اینکه ممیزی سریع و یا همان عبوری از بخش‌های صنعتی اولین روش محسوب می‌شود، تصریح کرد: این نوع ممیزی شامل یک بازدید سریع و سطحی از امکانات و تجهیزات است که طی آن نقاط و تجهیزاتی که با انجام کارها و تغییرات کوچک و ارزان قابلیت صرفه‌جویی در مصرف انرژی را دارند، مشخص و پیشنهاد می‌شوند. چنین پیشنهاداتی ممکن است پیشنهاد اجرای عایق‌کاری لوله‌های سیستم آبگرم، بررسی مقدماتی سیستم هوای فشرده و پیشنهاد جلوگیری از کاهش نشت در سیستم هوای فشرده باشند.

وی ادامه داد: تحلیل عملکرد تجهیزات از جمله دیگر این روش‌ها است و هدف اصلی در این نوع ممیزی انرژی، تعیین هزینه‌های عملیاتی تجهیزات مختلف است. اطلاعات عملکردی چند سال اخیر تجهیزات جمع‌آوری و تحلیل می‌شوند تا الگوی مصرف انرژی، بیشترین میزان تقاضا و پتانسیل‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی شناسایی شود.

قزلباش، اشاره‌ای به ممیزی انرژی استاندارد داشته و خاطرنشان کرد: این نوع ممیزی انرژی علاوه بر اقدامات دو نوع ممیزی انرژی گفته شده، شامل تخمین انرژی مصرفی هریک از تجهیزات و برآورد تقریبی میزان صرفه‌جویی در مصرف انرژی هریک از آنها در اثر انجام برخی اقدامات بهینه‌سازی است. در انتها نیز با یک تحلیل اقتصادی، زمان برگشت سرمایه هریک از اقدامات بهینه‌سازی مشخص خواهد شد.

این کارشناس ابراز کرد: ممیزی انرژی جامع آخرین نوع ممیزی است که این نوع ممیزی انرژی گرچه زمان‌بر و پرهزینه است اما دارای دقت مناسبی است و انجام این نوع ممیزی انرژی ممکن است با بهره‌گیری از تجهیزات و ابزار اندازه‌گیری پیشرفته و شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای میسر باشد. این تجهیزات و شبیه‌سازی‌ها امکان برآورد دقیق میزان مصرف انرژی هریک از تجهیزات و مقدار صرفه‌جویی حاصل از اعمال هریک از تغییرات بر روی هرکدام از تجهیزات را فراهم می‌کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار