کد خبر: ۱۷۶۸۳
تاریخ انتشار : ۱۳:۲۵ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۵
بنابر گفته مدیرکل سازمان جهانی هسته‌ای (WNA)، صنعت هسته‌ای می‌تواند به شتاب لازم برای افزایش 1000 گیگاواتی ظرفیت تولید برق هسته‌ای تا سال 2050 دست یابد.
به گزارش برق نیوز، آگنتا رایزینگ، مدیرکل WNA گفت: افزایش 1000 گیگاواتی ظرفیت تولید برق هسته‌ای در صورتی که جهان بخواهد به چشم‌انداز دوم آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در مورد تغییرات آب و هوایی برسد؛ دستیابی به این هدف ضروری است.

رایزینگ در نشست سالانه سازمان جهانی هسته‌ای (WNA) به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اشاره کرد که در آن در سال 2015 با ساخت 10 راکتور هسته‌ای جدید تعداد واحدهای جدید ساخته شده نسبت به سال 2014، دو برابر شده است.

او گفت: تنها انرژی هسته‌ای می‌تواند یک انرژی پاک، به صرفه و قابل اطمینان برای پاسخ به افزایش تقاضای‌های برق را همراه با دستیابی به هدف‌های تبیین شده مربوط به تغییرات آب و هوایی را فراهم کند.

او در این نشست برنامه پیشنهادی خود را مطرح کرد. این برنامه شامل افزایش 50 گیگاوات برق هسته‌ای از 2016 تا 2020، 125 گیگاوات از 2021 تا 2025 و 825 گیگاوات میان سال‌های 2026 تا 2050 است. که یعنی به طور میانگین سالانه به ترتیب 10 گیگاوات، 25 گیگاوات و 33 گیگاوات به ظرفیت تولید برق هسته‌ای افزوده خواهد شد.

به گفته مدیرکل سازمان جهانی هسته‌ای، انرژی هسته‌ای هم‌اکنون دومین منبع بزرگ تولید انرژی است و برای کشورهایی که آلاینده‌های کربنی کمی تولید می‌کنند بحش کلیدی است. هیچ کشوری بدون استفاده از انرژی هسته‌ای تولید آلاینده‌های کربنی خود را کاهش نداده است.

او گفت: افزایش 1000 گیگاواتی ظرفیت تولید برق کار بسیار مشکلی است اما برنامه ماست. طی پنج سال آتی ما باید 10 گیگاوات ظرفیت را افزایش داده و
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار