کد خبر: ۱۷۹۱۶
تاریخ انتشار : ۱۲:۰۸ - ۰۸ مهر ۱۳۹۵
ابتکار مخترع شهرستان چرام؛
حبیب الله تقی پور مخترع جوان شهرستان چرام با قراردادن سیستم هیدرومکانیک در راه پله ها و با استفاده از نیرویِ پا(پیاده روی عابران پیاده) برصفحه متحرک برق تولید کرده است.
به گزارش برق نیوز، حبیب الله تقی پور مخترع جوان شهرستان چرام با قراردادن سیستم هیدرومکانیک در راه پله ها و با استفاده از نیرویِ پا(پیاده روی عابران پیاده) برصفحه متحرک برق تولید کرده است.

وی گفت: در هر راه پله متناسب با طول وعرض آن این صفحه ها را کارگذاشته و زیر هر صفحه یک جک محافظ نیروی شخص را به دستگاه اصلی انتقال و با تبدیل حرکت خطی به دورانی برق تولید می شود.

تقی پور که کارشناس مکانیک ساخت و تولید است افزود: تولید انرژی الکتریکی با منابع تجدیدپذیر و حذف سوخت های فسیلی، صرفه جویی در انرژی، اشغال نشدن فضای زیاد و کمک به حفظ محیط زیست در تولید انرژی از مزایای این اختراع است.

وی گفت: ورودی و خروجی متروها، بیمارستان ها، دانشگاه ها، مدارس و ساختمان های چند طبقه از محل های کاربرد این تولید کننده است که برق آن به یک ذخیره کننده می رسد.

اختراع تولید برق از طریق راه پله ها با استفاده از سیستم هیدرومکانیک حبیب الله تقی پور با حمایت سازمان بسیج علمی، فناوری سپاه فتح استان و به شماره 89861 در سازمان اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده است.


منبع: خبرگزاری صداوسیما
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار