کد خبر: ۱۸۰۸۷
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۲ - ۱۷ مهر ۱۳۹۵
رئیس دانشگاه آزاداسلامی فارس گفت: شرکت کی سی تی کره جنوبی 600 میلیون دلاردر ساخت یک نیروگاه خورشیدی در شهرستان فسا استان فارس سرمایه گذاری می کند که این دانشگاه نیز در ساخت این نیروگاه مشارکت دارد.
به گزارش برق نیوز، حمزه سارویی افزود: بر اساس این قرارداد، شرکت کره ای با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی فارس، یک نیروگاه خورشیدی 200 مگاواتی در زمینی به وسعت 150 هکتار شهرستان فسا احداث می کند.

وی اظهار کرد: شرکت کره ای در قرارداد متعهد شده است که در قالب ساخت این نیروگاه خورشیدی، فناوری ساخت این نیروگاه را نیز به ایران منتقل کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: عملیات ساخت این کارخانه امسال آغاز می شود و بنا بر قرارداد باید در مدت 15 ماه به پایان برسد.

وی افزود: قرارداد ساخت این پروژه نیروگاهی به روش B.O.T (ساخت، بهره برداری و واگذاری) بوده و در 15 ماه تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

سارویی با بیان اینکه ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری کشور ناظر بر اجرای این پروژه است، بیان کرد: پیمانکاران مشارکت کننده در ساخت این پروژه، ایرانی خواهند بود و وسایل و تجهیزات مورد استفاده در این طرح نیز از تولیدات داخلی تامین می شود.

شهرستان فسا در 130 کیلومتری جنوب شرق شیراز واقع است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار