کد خبر: ۱۸۱۴۶
تاریخ انتشار : ۱۲:۵۷ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵
پژوهشگاه مواد و انرژی با بزرگترین تولید کننده پانل های برق خورشیدی در تایوان در راستای توسعه فناوری برق خورشیدی استان البرز همکاری می کند.
به گزارش برق نیوز، سیدمحمود هاشمی نژاد، عضو هیأت علمی پژوهشکده مواد و انرژی در نشستی که اعضای پژوهشگاه با شرکت تایوانی تولید کننده پانل های برق خورشیدی داشت، گفت: امروزه توسعه و ایجاد فناوری های پیشرفته فراتر از یک آزمایشگاه و پروژه های ملی است که با همکاری های بین المللی، شتاب و سود دوچندان می یابد.

وی گفت: شرکت تایوانی تولید کننده پانل های برق خورشیدی سالانه بیش از هزار مگاوات پانل های خورشیدی تک، چند بلوری و لایه نازک تولید می کند که با سرمایه گذاری اولیه ۱۲۲ میلیون دلاری در سال ۲۰۰۵ میلادی در سال گذشته شاهد درآمدی فراتر از سیصد میلیون دلار بوده است.

عضو هیأت علمی پژوهشکده انرژی ضمن تأکید بر تبادل تجربیات محققان دو طرف در زمینه های مرتبط، با توضیح نقش مدیریتی پژوهشگاه در توزیع هفده نیروگاه بیست کیلوواتی برق خورشیدی بین مؤسسه های وابسته به وزارت علوم گفت: قرار شد همکاری های دو و چند جانبه فنی در زمینه تأسیس نیروگاه های مگاوواتی برق خورشیدی در استان البرز با این شرکت تایوانی به عمل آید.

در این نشست همکاری پژوهشگاه مواد و انرژی با یکی از بزرگترین تولید کننده های پانل های برق خورشیدی تایوان در جهت توسعه فناوری برق خورشیدی در استان البرز آغاز شد.

منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار