کد خبر: ۱۸۱۸۳
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۴ - ۲۴ مهر ۱۳۹۵
رييس كميته اجرايي سي و يكمين كنفرانس بين المللي برق گفت: كنفرانس امسال 20 محور تخصصي صنعت برق از جمله بخش هاي توليد، انتقال و توزيع، ديسپاچينگ، محيط زيست، مباحث اقتصادي، اجتماعي و مديريتي را پوشش مي دهد و امسال حضور پررنگ تر محققان و شركت هاي فعال صنعت برق از ساير كشورها را شاهد خواهيم بود.
به گزارش برق نیوز، مهندس پرويز غياث الدين رييس كميته اجرايي سي و يكمين كنفرانس بين المللي برق گفت: كنفرانس امسال 20 محور تخصصي صنعت برق از جمله بخش هاي توليد، انتقال و توزيع، ديسپاچينگ، مخابرات، محيط زيست، مباحث اقتصادي، اجتماعي و مديريتي و غيره را پوشش مي دهد و خوشبختانه با توجه به جايگاه ويژه اي كه اين كنفرانس طي 31 دوره برگزاري كسب كرده، امسال حضور پررنگ تر محققان و شركت هاي فعال صنعت برق از ساير كشورها را شاهد خواهيم بود.

وي تعداد مقالات مرتبط با محورهاي كنفرانس امسال را 1286 مقاله ذكر كرد كه پس از بررسي در كميته هاي علمي به داوران ارجاع و در 20 كميته تخصصي مورد داوري قرار گرفت.

غياث الدين با اشاره به اينكه در برخي محورهاي كنفرانس بيش از 100 مقاله دريافت شده است افزود: به عنوان مثال محور كيفيت برق 174 مقاله، محور برنامه ريزي و مطالعات سيستم 134 مقاله و در محور توزيع 147 مقاله دريافت كرديم و 20 كميته تخصصي متشكل از اساتيد برجسته دانشگاه و خبرگان صنعت برق اين مقالات را بررسي و براي هر مقاله 5 داور تعيين مي كنند و با توجه به نظر داوران در مورد هر مقاله تصميم گيري مي شود و مشكلات مقالاتي كه رد شدند نيز به نويسندگان مقاله اعلام مي شود.

وي تصريح كرد: از مجموع هزار و 286 مقاله دريافتي، بيش از 330 مقاله پذيرفته شد كه نشان مي دهد مقالات با دقت و وسواس بالايي مورد داوري و پذيرش قرار مي گيرد.

رييس كميته اجرايي كنفرانس سي و يكم افزود: مقالات پذيرفته شده به شكل شفاهي و برخي نيز در قالب پوستر طي 3 روز برپايي كنفرانس در 5 سالن ارايه مي شود.

وي با اشاره به برگزاري 20 كارگاه آموزشي و 15 سمينار تخصصي در طول برپايي كنفرانس سي و يكم، افزود: نمايشگاه جانبي كنفرانس در مساحتي به وسعت حدود 2 هزار متر مربع در محل پژوهشگاه نيرو و با حضور بيش از 100 شركت داخلي و خارجي برگزار مي شود و پيش بيني مي شود روزانه حدود 3 هزار نفر در اين كنفرانس شركت كنند كه عمدتاً از شركت هاي توليد، توزيع و برق هاي منطقه اي و صنايع بزرگ مانند صنايع نفت و گاز، پتروشيمي، فولاد، آلومينيم، مس و همچنين از دانشگاه ها و مراكز علمي تحقيقاتي، توليدكنندگان و تامين كنندگان تجهيزات و مشاوران و فعالان صنعت برق هستند.

غياث الدين گفت: كنفرانس بين المللي برق از حمايت بيش از 300 دانشگاه و مؤسسه در كشور برخوردار است و از مجموع 991 نفر داور بيش از 100 نفر از خارج از كشور حضور دارند و بيش از 100 شركت توليدكننده تجهيزات جزو حاميان كنفرانس هستند.

مهندس حجت از كميته مطالعات سيستم كنفرانس بين المللي برق نيز اظهار داشت: در اين كنفرانس صاحبنظران صنعت برق و اساتيد دانشگاهي مسايل جديدي كه مي تواند براي صنعت برق مطرح باشد را بيان و به مشورت مي گذارند.

وي با تاكيد بر اينكه صنعت برق به طور مستمر با نوآوري هاي جديد روبه رو است، افزود: «كشورمان يك درصد ظرفيت توليد برق و يك درصد جمعيت دنيا را به خود اختصاص داده و لازم است از روند پيشرفت دانش در اين صنعت از طريق برپايي چنين كنفرانسهايي مطلع باشيم.

مهندس شيراني دبير كميته مطالعات سيستم كنفرانس بين المللي برق نيز اظهار داشت: گزارش شوراي جهاني انرژي در سال 2015 حاكي است در اين سال 650 ميليارد دلار در صنعت برق دنيا سرمايه گذاري شد و رشد متوسط برق در سال 2015 نسبت به سال قبل از آن 5/1 درصد بود.

وي افزود: از مجموع 650 ميليارد دلار سرمايه گذاري انجام شده در صنعت برق دنيا حدود 100 ميليارد دلار آن براي نيروگاههاي فسيلي، نزديك 300 ميليارد دلار در نيروگاههاي تجديدپذير و مابقي در شبكه هاي برق سرمايه گذاري شد.

شيراني با اشاره به رشد 5 درصدي مصرف سالانه برق در كشور افزود: براي پاسخگويي به اين نياز نزديك 5 هزار مگاوات ظرفيت جديد بايد احداث شود كه حدود 5 ميليارد دلار سرمايه گذاري نياز دارد و لازم است در پي راهكارهايي باشيم كه اين سرمايه گذاري را به طور بهينه در صنعت برق انجام دهيم. بنابراين وظيفه ما اين است كه براي مقالات و نوآوريهايي كه انجام شده، بسترهايي ايجاد كنيم تا صنعتگران و دولتمردان بتوانند از نتايج آن استفاده كنند و به جنبه هاي مختلف اين بهينه سازي پرداخته شود.

وي تصريح كرد: بحث بهينه سازي فقط به بهينه سازي توسعه مربوط نمي شود و بهينه سازي بهره برداري شامل مباحث مديريت مصرف، ايجاد فضاي رقابتي براي كاهش قيمت تمام شده و موارد مترتب بر بهره برداري بهينه از شبكه مانند كاهش تلفات و غيره را نيز در بر مي گيرد.
منبع: توانیر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار