کد خبر: ۱۸۳۲۱
تاریخ انتشار : ۱۱:۴۸ - ۲۹ مهر ۱۳۹۵
مدیرکل دفتر فنی و نظارت انتقال شرکت توانیر در حاشیه همایش ملی روشنایی و مدیریت انرژی همزمان با کنفرانس ملی اتوماسیون برق و کنترل صنعتی گفت: با فقدان علم روشنایی در کشور مواجه هستیم.
به گزارش برق نیوز، هاشم علیپور در نشست خبری که در خلال همایش ملی "روشنایی و مدیریت انرژی" همزمان با "کنفرانس ملی اتوماسیون برق و کنترل صنعتی" در دانشگاه صنعتی اراک برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش و لزوم فرهنگ‌سازی در خصوص نحوه استفاده بهینه از انرژی برق، گفت: لامپ‌های گازی و لامپ‌های LED بهترین ابزار روشنایی هستند.

وی افزود: این لامپ‌ها از نظر ظاهری قابلیت تطابق با شرایط جغرافیایی و حتی بومی دارند و قابل تغییر هستند.

علیپور با مهم خواندن استفاده از انرژی خورشیدی برای روشنایی ادامه داد: یکی از مشکلات در این حوزه مسئله گرمایی آن است، اما امید است این تکنولوژی با مزیت‌هایی که دارد، بومی شود.

وی تصریح کرد: امروزه در منازل و حتی در کشورهای خارج برای روشنایی معابر از LED و مهتابی استفاده می‌شود. مشکل ما این است که طراحی اولیه و مشخصه‌ها را نمی‌بینیم.

علیپور با بیان اینکه با فقدان علم روشنایی در کشور مواجه هستیم، افزود: برای روشنایی باید حتی‌الامکان از نور طبیعی استفاده شود که کاملا متناسب با سیستم ایمنی بدن است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر اقتصادی‌ترین لامپ‌های درون و برون خانه لامپ‌های کم‌مصرف و لامپ‌های LED است.

مدیر دفتر مطالعات و بهره‌وری انتقال و توزیع برق و مدیر پروژه‌های روشنایی ایران نیز گفت: در سال، 60 میلیون لامپ رشته‌ای در کشور تولید و استفاده می‌شود، علاوه بر این از این نوع لامپ پرمصرف به کشور وارد هم می‌شود.

غلامرضا کبریایی تاکید کرد: باید به عنوان متولیان دولتی مصوباتی داشته باشیم که به مصرف کننده کمک کند.

وی افزود: 30 درصد مصرف انرژی در خانوارهای ایرانی مربوط به روشنایی است، از این رو اطلاع‌رسانی در این حوزه و فرهنگ‌سازی در این زمینه بسیار پراهمیت است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز گفت: در سفر دکتر روحانی به استان مرکزی، بزرگترین نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی در کشور افتتاح خواهد شد.

محمد اله‌داد افزود: در مدیریت انرژی در وهله اول طراحی بنا باید به گونه‌ای باشد که اصلا نیازی به هیچگونه نور مصنوعی نباشد و سپس اولویت با انرژی‌های نو و تجدیدپذیر است.

وی متوسط قیمت برق در استان مرکزی را 60 تومان ذکر و بیان کرد: لازم است در تلقی عمومی در خصوص روشنایی از دیدگاه‌های بصری و فردی فاصله بگیریم و امید است دیدگاه‌‌های علمی در استان مرکزی که مهد صنعت است به واقعیت و کاربرد نزدیک‌تر شود.

اله‌‌داد با اشاره به برگزاری همایش روشنایی و مدیریت انرژی گفت: بیش از 600 نفر از اقصی نقاط کشور در همایش شرکت کردند و کنفرانس مذکور زمینه‌ای برای ارتباط، همکاری و مشارکت علمی بین دانشگاه و صنعت است.

در پایان این نشست خبری از چراغ LED مخصوص جاده‌ها که با همکاری دانشگاه صنعتی اراک و یک شرکت صنعتی و دانش‌بنیان طی یک سال و نیم ساخته شده است، رونمایی شد.

 
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار