کد خبر: ۱۸۴۸۷
تاریخ انتشار : ۱۶:۱۶ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵
مشاور وزیر نفت در امور گاز گفت: اجرای طرح گازرسانی به نیروگاه چابهار از طریق سی ان جی، افزون بر جایگزینی گاز با سوخت های مایع و صرفه جویی ها اقتصادی سبب ایجاد اشتغال و رونق استان سیستان و بلوچستان نیز می شود.
به گزارش برق نیوز، مشاور وزیر نفت در امور گاز گفت: این طرح بزرگ با همکاری بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته و پیمانکار پروژه هم اکنون در منطقه مشغول به کار است.

محمود آستانه افزود: در قالب این طرح، خوراک نیروگاه چابهار از طریق مخزن های سی ان جی تامین می شود.

وی با بیان این که گازرسانی به نیروگاه چابهار سبب رونق کسب و کار در استان سیستان و بلوچستان می شود، اظهار کرد: اجرای این طرح افزون بر جایگزینی گاز با سوخت های مایع و صرفه جویی ها اقتصادی سبب ایجاد اشتغال و رونق استان نیز می شود.

آستانه با بیان این که تمام هزینه های اجرای این طرح برعهده بخش خصوصی است، عنوان کرد: براساس قرارداد، شرکت گاز در ازای هر مترمکعب گازی که به نیروگاه چابهار تحویل می شود مبلغ مشخصی به پیمانکار پروژه پرداخت می کند.

وی با بیان این که افزایش حجم تحویل گاز به نیروگاه به نفع هر دوطرف است، تاکید کرد: آزادسازی سوخت مایع، صرفه جویی اقتصادی و حفظ محیط زیست از جمله مزایای اجرای این طرح به شمار می رود.

طرح نیروگاه چابهار شامل دو واحد گازی به ظرفیت 5 / 157 مگاوات (در مجموع 315 مگاوات) در شرایط ایزو (ISO) بوده که در آن از دو واحد توربین گاز V94,2 استفاده شده است. این نیروگاه در کیلومتر 15 جاده چابهار – ایرانشهر واقع شده است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار