کد خبر: ۱۸۶۸۸
تاریخ انتشار : ۱۶:۴۹ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵
منابع دولتی ویتنام اعلام کردند: حزب کمونیست حاکم ویتنام در ماه اکتبر به مقامات دولتی دستور داد تا طرح‌های ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای با کمک روسیه و ژاپن را با نگاه به تاخیر انداختن آن به دلیل مضیقه مالی دولتی مورد بازنگری قرار دهند.
به گزارش برق نیوز،  طبق گفته منابع دولتی، دولت ویتنام در حال حاضر بر روی بازنگری جامع این طرح فعالیت می‌کند و قصد دارد تا گزارشی را به مجلس ملی این کشور ارائه دهد.

به گفته یکی از این منابع با توجه به وضعیت مالی دولت سرمایه‌گذاری انبوه در حال حاضر به شدت مشکل است.

در سال 2010 ویتنام تصمیم گرفت تا قراردادهای ساخت دو راکتور از چهار راکتور استان نینه توان را به ژاپن اعطا کند؛ این کشور قصد داشت تا ساخت این راکتورها را در اوایل دهه 2020 برای حل کمبود انرژی‌اش آغاز کند.

با این حال برخی از اعضای رهبری جدید حزب کمونیست که در کنگره حزب در ماه ژانویه انتخاب شدند، نسبت به ساخت نیروگاه انرژی هسته‌ای با توجه به مباحث شدید عمومی و نیز امنیت انرژی هسته‌ای ابراز نگرانی کرده‌اند.

در چهارمین مجمع عمومی دوازدهمین کمیته مرکزی این حزب در ماه اکتبر توافق بازنگری این طرح با نگاه به تعویق انداختن آن به دست آمد.

با این حال، مقامات وزارت صنعت و تجارت ویتنام در مجموع احتمال لغو ساخت این نیروگاه انرژی هسته‌ای را رد کردند.

در سال 2009 مجلس ملی ویتنام طرح ساخت 4 نیروگاه انرژی هسته‌ای در استان نینه توان در مرکز این کشور را تصویب کرد.

براساس طرح توسعه انرژی ملی که در ماه مارس توسط کابینه نگوین تان دونگ، نخست وزیر وقت تصویب شد، آغاز به کار نخستین نیروگاه انرژی هسته‌ای این کشور به سال 2028 موکول شد.

براساس طرح کنونی نخستین نیروگاه انرژی هسته‌ای ویتنام که از سوی روسیه ساخته می‌شود و فعالیت تجاری خود را در 2028 آغاز می‌کند و دومین نیروگاه انرژی که از سوی یک کنسرسیوم ژاپنی ساخته می‌شود در سال 2029 آغاز به کار خواهد کرد با این حال هنوز درباره آغاز ساخت این نیروگاه تصمیم‌گیری نشده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار