کد خبر: ۱۸۸۰۵
تاریخ انتشار : ۱۴:۴۹ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵
شرکت صادرات خدمات آب و برق ایران (صانیر) مجری پروژه انتقال برق هزار مگاواتی ارمنستان به ایران اعلام کرد: عملیات نصب نخستین دکل های پروژه خط سوم انتقال برق از ارمنستان به ایران، از روز گذشته (شنبه) آغاز شد.
به گزارش برق نیوز، شرکت صادرات تجهیزات و خدمات صنایع آب و برق ایران (صانیر) مجری پروژه انتقال برق هزار مگاواتی ارمنستان به ایران با همکاری پیمانکاران کشورمان از مرز «نوردوز» در شمال غربی کشور (آذربایجان شرقی) است. این پروژه با مشارکت پیمانکاران داخلی در کشور ارمنستان در دست ساخت است.

با ساخت این خط 275 کیلومگاواتی، ظرفیت تبادل برق بین ایران و ارمنستان از 300 مگاوات به یک هزار مگاوات افزایش می یابد و شبکه برق ایران به کشورهای روسیه، گرجستان، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس متصل می شود.

برپایه این گزارش، عملیات نصب نخستین برج عبوری تیپ LSD3 این خط روی فونداسیون در حال انجام است. بیش از سه هزار و 500 تن از برج های عبوری این پروژه به محل سایت حمل شده است.

فعالیت ها برای نصب برج ها در روزهای آینده ادامه دارد و اجرای این پروژه ها ایران را به «هاب منطقه» تبدیل خواهد کرد.

این پروژه توسط پیمانکاران ایرانی در دست اجراست و در کشور ارمنستان توسط شرکت «هایون» مدیریت می شود. در این پروژه نزدیک به 730 دکل در مسیری 275 کیلومتری نصب خواهد شد.

پیشتر «مسعود حجت» قائم مقام شرکت صانیر اظهارکرده بود، پروژه یاد شده یک پروژه فراملی و برای دو کشور بسیار مهم است و شرکت بین المللی صانیر در همکاری با بانک توسعه صادرات در این زمینه جدیت دارد.

وی تصریح کرد: اجرای این خط بخشی از کریدور انرژی بین ایران و روسیه محسوب می شود و قرارداد ساخت خط سوم انتقال برق بین ایران و ارمنستان به ارزش 107 میلیون و 900 هزار یورو توسط شرکت بین المللی صانیر در دست اجراست.

شرکت صانیر اینک 18 پروژه در 13 کشور جهان در دست اجرا دارد و در ماه های گذشته قرارداد ساخت نیروگاه بادی در کشور قزاقستان را با ظرفیت 60 مگاوات امضا کرد.

جمهوری اسلامی علاوه بر جمهوری خودمختار نخجوان با هفت کشور عراق، افغانستان، پاکستان، ارمنستان، آذربایجان، ترکمنستان و ترکیه تبادل برق دارد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار