کد خبر: ۱۸۸۸۴
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۷ - ۲۷ آبان ۱۳۹۵
خط پرواز قوهای زمستان گذران به تالاب سرخرود در محمودآباد با نصب نشانگر ویژه (برد بال) با همکاری شرکت‌های توزیع و انتقال برق برای جلوگیری از برخورد این پرندگان با دکل برق فشار قوی، ایمن‌سازی شد.
به گزارش برق نیوز، خط پرواز قوهای زمستان گذران به تالاب سرخرود در محمودآباد با نصب نشانگر ویژه (برد بال) برای جلوگیری از برخورد این پرندگان با دکل برق فشار قوی، ایمن‌سازی شد. این کار برای اولین بار در کشور با همکاری شرکت‌های توزیع و انتقال برق و تشکل زیست محیطی کانون محیط‌بان و حفاظت محیط زیست محمودآباد در مسیر پروازی تالاب سرخرود انجام شد. امید است سایر مسیرهای پروازی پرندگان زمستان گذران در کشورمان نیز در آینده نزدیک با نصب مارکر بال ایمن‌سازی شود.

انتقال برق فشار قوی در مازندران به دلیل قرارگیری خطوط در داخل اراضی کشاورزی، به صورت هوایی و با استفاده از دکل‌های فلزی با ارتفاع بالا انجام شده است. همین وضع سبب می‌شود تا هر سال تعداد زیادی پرنده در برخورد با سیم‌های برق تلف شوند. این در حالی است که سالانه در فصل پاییز و زمستان ۱۵۰ گونه پرنده زمستان گذران با جمعیت بیش از یک میلیون قطعه به آبگیرها و تالاب‌های مازندران وارد می‌شوند.

تالاب سرخرود یکی از سه تالاب مهم مازندران است که سالانه ۵ تا ۱۰ هزار قطعه قو برای زمستان گذرانی در آن فرود می‌آیند. وجود سیم‌های برق فشار قوی از جمله تهدیداتی بوده که در این سال‌ها همواره برای این گونه پرنده در مسیر پروازی وجود داشته است.


منبع: اطلاعات
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار