کد خبر: ۱۹۰۲۵
تاریخ انتشار : ۱۸:۱۶ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵
فلاحتیان از شهروندان آمل، بابل، سوادکوه و روستاهای حاشیه آن به خاطر سعه صدر تشکر و همچنین به خاطر مشکلات پیش آمده و قطع برق عذرخواهی کرد.
به گزارش برق نیوز، هوشنگ فلاحتیان با اشاره به اینکه اوج بار تابستان امسال حدود 53 هزار مگاوات بود و درحال حاضر اوج بار به 33 هزار مگاوات رسیده است، افزود: با از راه رسیدن سرمای شدید گاز تعدادی از نیروگاه های برق قطع شد و با توصیه وزارت نفت از سوخت مایع استفاده کردیم و توانستیم برق مورد نیاز را تولید کنیم.

وی گفت: بنابراین شهروندان مازندران و یا هر نقطه دیگر کشور که دچار مشکل قطع برق شده اند مشکل از تولید، انتقال و فوق توزیع نبوده بلکه به خاطر برخورد موانعی مانند قطع درختان در مسیر شبکه هوایی توزیع برق مشکلاتی را برای این شبکه ایجاد کرده و موجب قطع برق برخی از مشترکان در شهرهای بابل، آمل، سوادکوه و روستاهای اطراف آن شد.

فلاحتیان با تاکید بر اینکه از دوشنبه اول آذر بارش برف در مقیاس وسیع در شهرهای آمل و بابل به ارتفاع 60 سانتی متر و در روستاها به ارتفاع یک و نیم متر موجب سقوط برخی درختان در مسیر شبکه توزیع برق شد که مشکلاتی را به همراه داشت.

وی با اشاره به اینکه همزمان با شروع بارش در شمال کشور 140 اکیپ عملیاتی از شهرستان های استان مازندران و استان های تهران، سمنان و قزوین به کمک همکاران ما در شهرهای آمل و بابل و سوادکوه پیوستند، افزود: خوشبختانه تمام مناطق تحت پوشش استان مازندران و شرکت توزیع برق استان مازندران مشکلات برق برطرف شد و هم اینک هیچگونه مشکلی در زمینه خاموشی نداریم.

معاون وزیر نیرو گفت: حدود سه روستا تا ساعت 10 دیشب برق نداشتند که این روستاها نیز به دلیل مسدودبودن راه روستایی امکان اتصال برق وجود نداشت که صبح امروز جاده این روستاها بازگشایی شد و تا چند ساعت آینده برق این روستاها نیز وصل می شود.

فلاحتیان از شهروندان آمل، بابل، سوادکوه و روستاهای حاشیه آن به خاطر سعه صدر تشکر و همچنین به خاطر مشکلات پیش آمده و قطع برق عذرخواهی کرد.

وی در باره قطع برق تعدادی از روستاهای غرب گیلان افزود: برق همه روستاها وصل شده اگر مواردی نیز وجود دارد اطلاع رسانی کنند تا در رفع مشکل برق آنها اقدام شود.

فلاحتیان با اشاره به اینکه بخش تولید برق کشور نسبت به ذخیره سازی سوخت مایع (گازوییل و مازوت) برای پاییز و زمستان از بهار هر سال اقدام می کند،گفت: هم اینک نیز ذخیره کافی گازوییل و مازوت موجود است و اگر دچار افت فشار گاز شویم تولید برق را با سوخت مایع ادامه می دهیم.

وی با تاکید بر اینکه تعدادی از نیروگاه ها که با سوخت مازوت کار می کنند به دلیل پلمپ کردن این نیروگاه ها از طرف سازمان حفاظت محیط زیست نمی توانیم از آنها استفاده کنیم، افزود: از این سازمان استدعا می کنیم شرایط موجود را درک کنند و درحال حاضر که دچار افت فشار گاز هستیم و مشکلاتی در تامین گاز بوجود آمده است اجازه دهند از سوخت مازوت استفاده کنیم.

معاون وزیر نیرو اضافه کرد: در غیر این صورت ممکن است دچار کمبود در بخش تولید برق هم بشویم گرچه تلاش می کنیم با همکاری وزارت نفت ذخیره مناسبی ایجاد کنیم تا مشکلی در تولید و توزیع برق ایجاد نشود.

فلاحتیان گفت: به رغم مصوبات دولت که در شرایط خاص می توانیم از نیروگاه های با سوخت مازوت استفاده کنیم، گفت: سازمان محیط زیست تاکید می کند که از این سوخت استفاده نکنیم که ممکن است در مواقعی دچار مشکل شویم.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رجایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
0
0
با سلام خدمت مهندس گرامی....یه پیشنهاد دارم از شما تقاضامندیم این نامه نگاری ها رو شما دستور بدین که از توانیر انجام بشه تا بتونن درختای تو خیابون رو که اندازه تیر برق شده شرکت توزیع بزنن ...بجاش می تونن محیط زیست یا شهرداری کاج ریز بکارن که اینقدر واسه افتادن درخت دچار خاموشی نشیم چون تازه تو پاییز هستیم و زمستون تو راهه....چون مهندس وقتی برق و گاز با هم وصل نبود زندگی واسه همه ما تو این مناطق خیلی مشکل بود...مهندس اگه امکانش هست شما رسیدگی کنین ممنون می شم....با تشکر...از آمل
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
0
0
حالا خوبه هر دفعه بهونتون جور میشه :
پاییز برف و بارون میاد - مشکل داریم
زمستان مازوت وگاز نیست - مشکل داریم
بهار و تابستان برق ارزون - مشکل داریم
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
0
0
پاییز برف و بارون میاد ، مشکل داریم
زمستان گاز و مازون نداریم ، مشکل داریم
بهار و تابستان چون برق ارزون ، مشکل داریم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار