کد خبر: ۱۹۱۰۸
تاریخ انتشار : ۱۲:۴۰ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵
این بخاری ها با مصرف زیاد برق، هزینه بالایی را به خانوارها تحمیل می کند، استفاده گسترده از آن ها نیز باعث وارد آمدن فشار مضاعف به کنتور منازل شده و ممکن است انشعاب های 25 آمپر تک فاز منازل، پاسخگوی این میزان مصرف نباشد.
به گزارش برق نیوز، مهندس "احمد بوستانی" با اشاره به ورود موج دیگری از سرما در روزهای آینده، در رابطه با فراگیر شدن استفاده از بخاری های برقی مواردی را مطرح کرد.

وی اظهار داشت: علاوه بر این که این بخاری ها با مصرف زیاد برق، هزینه بالایی را به خانوارها تحمیل می کند، استفاده گسترده از آن ها نیز باعث وارد آمدن فشار مضاعف به کنتور منازل شده و ممکن است انشعاب های 25 آمپر تک فاز منازل، پاسخگوی این میزان مصرف نباشد.

این مسئول با اشاره به ورود نسل جدیدی از بخاری های برقی کم مصرف به بازار به همشهریان توصیه کرد، در صورت اطمینان از استاندارد بودن این بخاری ها، این انواع را جایگزین بخاری های پر مصرف کنند.

وی در عین حال تاکید کرد: استفاده از انرژی برق برای گرمایش و پخت و پز در کشور ما که دومین منابع گاز جهان را در اختیار داریم مقرون به صرفه نیست و در صورت دسترسی به گاز ، بهتر است بخاری های گازی را مورد استفاده قرار دهند.

وی ادامه داد: در صورت ادامه موج سرما و بروز اختلال در گازرسانی، بهتر است بخاری های برقی کم مصرف و استاندارد در ساعات کم باری و میان باری مورد استفاده قرار گیرد.

مهندس "بوستانی" استفاده از وسایل گرمایشی برقی در ساعات پرباری یعنی 4 ساعت ابتدای شب را دلیل افزایش بهای برق برخی مشترکین در فصل زمستان عنوان و تصریح کرد: تا زمان بحرانی شدن شرایط به هیچ عنوان از لوازم گرمایشی برقی استفاده نشود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار