کد خبر: ۱۹۱۶۲
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۶ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
مجلس با تصویب ماده مربوط به قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در لایحه برنامه ششم توسعه به دولت برای افزایش قیمت آب، برق و حامل‌های انرژی در سال ۹۶ اجازه داد. همچنین دولت مکلف شد راندمان نیروگاه‌ها را در طول برنامه ششم یک درصد افزایش دهد.
به گزارش برق نیوز، محمد خدابخشی، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه از تصویب ماده مربوط به قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در لایحه برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: بر این اساس به دولت اجازه داده شد در سال آینده قیمت آب، برق و حامل‌های انرژی و سایر کالاها و خدمات یارانه‌ای را با رعایت ملاحظات اقتصادی و اجتماعی اصلاح کند و از منابعی که ایجاد می‌شود برای پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی با تأکید بر دهک‌های پایین و با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، کاهش شدت مصرف انرژی و افزایش تولید و اشتغال استفاده کند.

خدابخشی تصریح کرد: دولت همچنین مکلف شد راندمان نیروگاه‌ها را در طول برنامه ششم یک درصد افزایش دهد و نیز برای شفافیت بیشتر در مصرف منابع هدفمندی یارانه‌ها، جدول مصارف مربوط به منابع هدفمندی را همراه با بودجه سالانه به مجلس ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون تلفیق همچنین دولت را مکلف کرد که در برنامه ششم ۴۰ درصد از گازوئیل مصرفی را با گاز طبیعی جایگزین کند و خودروهای با عمر کمتر از ۲۰ سال و دوگانه‌سوز و یا پایه گازسوز را جایگزین خودروهای دیزلی کند.


منبع: پایگاه خبری تحلیلی خرداد
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار