کد خبر: ۱۹۳۴۶
تاریخ انتشار : ۱۰:۵۷ - ۳۰ آذر ۱۳۹۵
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت‌ گرفته در مرکز انتقال توان با ظرفیت بالا، الگوریتم اجرای این پروژه را منطقی خوانده و گفت: در صورت تایید نتایج این پروژه، استفاده از فناوری‌های انتقال توان با ظرفیت بالا درآینده ضروری می‌نماید.
به گزارش برق نیوز،دومین نشست هم‌اندیشی مرکز توسعه فناوری سامانه‌های انتقال توان با ظرفیت بالا در پژوهشگاه نیرو با موضوع امکان‌سنجی استفاده از کریدورهای انتقال توان با ظرفیت بالا برای ایران و معرفی طرح‌های دو سال نخست این مرکز با حضور فرمد معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر و نمایندگان شرکت توانیر، شرکت‌های مشاور، شرکت‌های پیمانکار، شرکت‌های صاحب فناوری و همچنین متخصصین این حوزه‌ی فناوری‌ برگزار گردید.

در این نشست با تشریح نتایج حاصل از پروژه‌ی "مطالعات امكان‌سنجي استفاده از كريدورهاي انتقال توان با ظرفيت بالا براي ايران" عنوان گردید که با توجه به رشد مصرف برق و برنامه‌ی توسعه‌ی نیروگاهی در ایران در 15 سال آینده، قطب‌های مازاد تولید برق در ایران مناطق جنوب‌غربی، شمال‌شرقی و شمال غربی کشور بوده و قطب‌های نیاز مصرف برق‌های منطقه‌ای تهران، اصفهان، مازندران و زنجان واقع در مرکز و شمال ایران می‌باشند.

بنابراین به‌منظور انتقال این مازاد تولید به مراکز مصرف، کریدورهایی با ظرفیت‌های چند هزار مگاواتی نیازمند خواهد بود که برای تحقق این کریدورها استفاده از فناوری‌های انتقال توان با ظرفیت بالا اجتناب‌ناپذیر است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر الگوریتم اجرای این پروژه را منطقی خوانده و بر لزوم تطابق نتایج حاصل از این پروژه با مستندات شرکت توانیر تاکید نمود.

فرمد همچنین عنوان کرد که در صورت تایید نتایج این پروژه، استفاده از فناوری‌های انتقال توان با ظرفیت بالا درآینده ضروری می‌نماید.

در این نشست همچنین دو طرح پایلوت "احداث خط HVDC مقیاس‏ کوچک برای تامین برق یک روستای دورافتاده" و "پیاده‏سازی یک نمونه سیستم بهره‌برداری از ظرفیت دینامیکی خطوط در سطح فوق‏ توزیع" توسط جعفریان، معاون مرکز انتقال توان معرفی شده و مورد بحث و بررسی اعضای نشست قرار گرفت.

معاون مرکز انتقال توان در این رابطه عنوان کرد که توسعه‌ی فناوری‌های انتقال توان با ظرفیت بالا می‌بایست در ابتدا به‌صورت پایلوت بوده و سپس با ارزیابی نتایج حاصل از اجرای این طرح‌ها و دانش فنی کسب شده، توسعه‌ی فناوری می‌تواند در مقیاس‌های بزرگ و تجاری دنبال گردد. وی همچنین نتیجه‌ی مهم دیگر اجرای این طرح‌های پایلوت را فرهنگ‌سازی توسعه‌ی این فناوری‌ها در صنعت برق کشور معرفی کرد.  

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار