کد خبر: ۱۹۳۶۰
تاریخ انتشار : ۱۵:۳۲ - ۳۰ آذر ۱۳۹۵
معاون پارلمانی وزیر نیرو با اشاره به اینکه استان کرمان ظرفیت بالایی در احداث نیروگاه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر دارد گفت: پیش‌بینی تولید ۵ هزار مگاوات برق از طریق انرژی‌های نو در برنامه ششم توسعه شده است.
به گزارش برق نیوز، رضا انجم‌شعاع امروز در کنفرانس ملی شبکه‌های هوشمند انرژی 95 در کرمان اظهار‌ داشت: استان کرمان همیشه در انجام حرکت‌های نو و خلاقانه پیشگام بوده است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کنفرانس ملی شبکه‌های هوشمند انرژی 95 در کرمان فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های استان در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر است گفت: هم دولت و هم وزارت نیرو تمام تلاش خود را برای برطرف کردن موانع سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی را انجام می‌دهد.

معاون پارلمانی وزیر نیرو با بیان اینکه فناوری انرژی‌های هوشمند یک راهکار برای چالش‌های متعدد استفاده از انرژی در کشور است خاطر‌نشان کرد: شبکه‌های هوشمند انرژی بهره‌وری عملیاتی سامانه‌های برق را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر به شدت باید در کشور دنبال شود گفت: ظرفیت‌ها و پشتوانه‌های بسیار قابل قبولی در این زمینه در کشور فراهم شده است.

انجم‌شعاع با بیان اینکه در سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه نیز بر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تاکید شده است افزود: پیش‌بینی تولید 5 هزار مگاوات برق الکتریکی از طریق انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در برنامه ششم توسعه شده است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان ظرفیت بسیار بالایی برای احداث نیروگاه‌های برق انرژی‌های نو دارد تصریح کرد: دلیل استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده از منابع عظیم کشور، حفظ منابع سوخت فسیلی و حفاظت از محیط زیست است.

معاون پارلمانی وزیر نیرو با بیان اینکه انرژی خورشیدی در کشور ما به وفور وجود دارد گفت: عقد قرارداد خرید تضمینی برق با سرمایه‌گذاران انرژی خورشیدی در یک قرارداد 20 ساله انجام می‌شود و بهترین انگیزه برای سرمایه‌گذاری است.

وی وجود 4 هزار کیلومتر فیبر نوری و همچنین وجود پارک علم و فن‌آوری و خورشید همیشه تابان در استان کرمان را از ظرفیت‌های بزرگ کرمان برای سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی‌های تجدید‌پذیر عنوان کرد.
منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار