کد خبر: ۱۹۴۶۴
تاریخ انتشار : ۱۱:۲۸ - ۰۷ دی ۱۳۹۵
دکتر حقی فام:
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: بالا رفتن مصرف انرژی لزوما به منزله ی رفاه نیست. نرخ مصرف انرژی در ایران 14 برابر ژاپن و 4.4 مصرف جهانی است. برنامه ما این است که 50 درصد انرژی تحت کنترل هوشمند را تا پیک سال بعد مدیریت کنیم و تلاش بر این است که 450 هزار کنتور دیماندی در کل کشور نصب کنیم.
به‌گزارش برق نیوز، "محمودرضا حقی‌فام" گفت: از این آمار نتیجه می گیریم که با وجود رشد مصرف انرژی الکتریکی در کشورهای صنعتی به نسبت کشورهای در حال توسعه، بهره‌وری انرژی در این کشورها در حال افزایش است.

وی تأکید کرد: نرخ مصرف انرژی در ایران 14 برابر ژاپن و 4.4 مصرف جهانی است.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: این نرخ به اقتصاد کشور فشار می آورد و باعث به خطر افتادن امنیت انرژی و سلامت محیط زیست می‌شود.

حقی‌فام همچنین اظهار کرد: ادامه این روند باعث به خطر افتادن توسعه کشور می‌شود.

وی هچنین ادامه داد: با توجه به امضای پروتکل‌های بین المللی محیط زیست اگر نتوانیم مصرف انرژی را مدیریت کنیم ناچار به پرداخت جریمه‌های بین المللی خواهیم شد.

وی گفت: مدیریت صحیح مصرف با تسهیل ورود بازیگران خصوصی شبکه برق و مدیریت بار برای افزایش ضریب بار و مدیریت موثر شبکه می‌تواند در به حداقل رساندن عوامل کاهش بهره وری انرژی و فعال سازی بخش مصرف در مدیریت شبکه های برق، کاهش تلفات، توسعه خدمات مشترکین، توسعه بازار خرید و فروش، کاهش آسیب پذیری شبکه و ...  کمک کند.

استاد دانشگاه تربیت مدرس افزود: برنامه ما این است که 50 درصد انرژی تحت کنترل هوشمند را تا پیک سال بعد مدیریت کنیم و تلاش بر این است که 450 هزار کنتور دیماندی در کل کشور نصب کنیم.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در خصوص مدرسه بین‌المللی مدیریت مصرف انرژی گفت: از عنوان این گردهمایی پیداست که ما در اینجا برای یادگیری آمده ایم و باید در جهت مدیریت مصرف انرژی و پیک‌سایی سال 96 گام برداریم.

وی در پایان تأکید کرد: امیدوارم تا بتوانیم به زودی از منابع موجود در کنترل مصرف بهره بگیریم و مدیریت مصرف را به عنوان یک فرهنگ غالب در جامعه رواج دهیم.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هر روز بدتر از دیروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
0
4
من در همایش تبریز با نام مدرسه مدیریت مصرف بودم. همایشی که مطالب سخنرانان آن هیچ ارتباط منطقی به هم نداشت و از هر در مدیریت مصرف سخنی. بیشتر اسم سخنرانان برای مجری آن یعنی توانیر مهم بود و نه مطالب ارائه شده.
مطالب پرزنت شده (بیش از 80 درصد) مطالب مربوط به کشورهای دیگر و یا از مقالات بود و نه تجربیات کاربردی برای ایران .
آیا اجازه انتقاد داریم !؟
بازهم کارهای ویترینی و سروصدای بی فایده! آقای دکتر حقی فام از شما انتظار کارهای بنیادی و اساسی بود و نه اجرای سمینارهایی که اساتید آن از چند کشور جمع شوند و اینهمه هزینه برای مطالبی صرف شود که خروجی از سمینار وجود ندارد . شما سالها اپوزیسیون مدیریت توزیع بودید و تقریبا هیچ مدیری را قبول نداشتید. الان بعد از یکسال و نیم خروجی واقعی کارهای شما چیست!؟ بجز آمار دادن. کارهای قبلی را که مدیران قبلی بهتر از شما انجام میدانند و فول تایم توانیر بودند! و نه پارت تایم توانیر و تربیت مدرس.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
0
3
اینم فکر کرده یوزارسیفه. نبین دکتر ازاین فیلما.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار