کد خبر: ۲۰۰۰۰
تاریخ انتشار : ۰۸:۴۴ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۵
بر اساس دستور وزیر نیرو
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی بر اساس دستور وزیر نیرو طی نامه ای به همایون حائری قراردادهای دوجانبه نیروگاه های دولتی با شرکت های توزیع نیروی برق را لغو کرد. بر این اساس کلیه قراردادهای دوجانبه از تاریخ 1 فروردین 95 تا پایان سال جاری کان لم یکن تلقی می شود.
سرویس صنعت برق نیوز: هوشنگ فلاحتیان بر اساس دستور وزیر نیرو طی نامه ای به همایون حائری مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، قراردادهای دوجانبه نیروگاه های دولتی با شرکت های توزیع نیروی برق را لغو کرد.

بر همین اساس شرکت مدیریت شبکه برق ایران با صدور پیامی از بازیگران بازار خواسته است تا با توجه به ابلاغیه اخیر وزیر نیرو در امور برق و انرژی در خصوص لغو قراردادهای دوجانبه، در اسرع وقت اطلاعیه شماره 1099 بازار برق را در EMIS ملاحظه نمایند.

در اطلاعیه ای که برای بازار برق صادر شده، آمده است:
پیرو دستور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی کلیه قراردادهای دوجانبه از تاریخ 1 فروردین 95 تا پایان سال جاری کان لم یکن تلقی می شود. لذا لازم است کلیه شرکت های خریدار در خصوص برنامه ریزی خرید از بورس انرژی اقدامات لازم را بعمل آورند.

این در حالی است که اسناد نشان می دهند وزیر نیرو در تاریخ 11 آبان ماه 95 مصوبه ای را به شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق و شرکت های توزیع برق ابلاغ کرده است که در آن ذکر شده است از ابتدای سال 95 شرکت های توزیع نیروی برق مجازند از شرکت های زیر مجموعه شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی، برق را به نرخ 230 ریال خریداری کنند.

در ادامه مصوبه آمده است شرکت های تولید برق فوق الذکر موظف به فروش حداقل 50 درصد برق تولیدی خود از ابتدای سال 95 در قالب قراردادهای دوجانبه به شرکت های توزیع نیروی برق می باشند.

گفتنی است قراردادهای دوجانبه قبلا مورد اعتراض شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی بوده است. در متن نامه دست نویس فلاحتیان به همایون حائری نیز آمده است که با توجه به مفاد مذاکرات صورت گرفته در جلسه هیات مدیره شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی این تصمیم اخذ شده است.
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
بابا برقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
1
2
باز فکر کرد
بیست کیلو ولت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
1
2
این اقدام بسیار کارشناسانه و دقیق و عالی است موفق باشید
صد و سی و دو کیلو ولت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
3
5
کثرت کسانی که علامت زده اند این تجدید ساختار به ضرر صنعت برق است (در نظرسنجی سایت) بیانگر این موضوع نیز است ؛همان افراد راحت طلبِ پشت مانیتورنشین که در طول زندگی خود حتی دست به انبردست نگرفته اند غالب کسانی هستند که از بیکاری در محیط کار دائم در فضای مجازی با پهنای باند رایگان بعد از نهار باد گلو بیرون داده اند
پاسخ ها
اپراتور 132
| Iran (Islamic Republic of)
میدونم کجات میسوزه
اپراتور
| Iran (Islamic Republic of)
کوچولو
اون زمانی که شما به پفک میگفتی په په آچار به دست بودیم
باد که از گلومون بیاد یا ... این هیچی از بی ... شما کم نمیکنه
اپراتور230
| Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا تو چیکار میکنی برای این مملکت که ما نمیکنیم... وقت و بی وقت در طول شبانه روز زیرخط 63 و 230 مانور انجام میدیم فقط به پایداری شبکه فکر کردیم نه به تو و امثال تو
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
1
وزارت خانه ای که نسبت به نیروهاش تبعیض قایل میشه آینده خوبی ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
4
0
هر کسی به اندازه لیاقتش از امکانات استفاده میکنه.من که رتبه کنکور زیر 1000بودم قرار نیست با کسی که تکنسینه یکسان باشم.همونطور برو پایین. یه پرستار مگه در حد یک پزشک پول میگیره.یکسان سازی معنا نداره. یه سری افراد عقده ای حرف از یکسان سازی میزنن.خوبه هر کس جایگاه خودشو بدونه.
پاسخ ها
110
| Iran (Islamic Republic of)
فکر نکنم شما به اندازه لیقاتت اونجا هستی از طرز تحلیلت مشخصه که ... خوانی بیش نبودی و گرنه فهمیدن طرح یکسان سازی همچی پیچیده هم نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
0
0
اقای ناشناس شما که رتبه ات زیر هزار بوده چرا نرفتی جایی که یکسان سازی نباشه مگه پوز رتبه ات رو نمیدی اگه میبینی یکسان سازی برات هضمش سخته برو جایی که یکسان سازی نباشه
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
0
0
رتبه زیر 1000 همچینم رتبه بالایی نیست.من وتو اگه پارتی نداشتیم الان پشت میز نبودیم.از من و تو نابغه ترش به دلیل اینکه پارتی نداره تو اداره راهشون نمیدن.و اینم از ضعف کل سیستمه.پس به دیگران فخرفروشی نکن آقای نیکولای تسلا.ای کاش همه ی حقوقها یکسان بشه و همه استفاده کنن
ویشگون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
0
0
بابا مارادونا رو ول کنید غضنفر رو بگیرید که داره به خودمون گل میزنه.
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
0
0
این بحث دوستان چه ربطی به موضوع داره من نفهمیدم.
ولی این که قرارداد لغو شد فقط بخاطر لابی که بخش خصوصی کردند مخصوصا جلسه که بخش خصوصی با مدیر عامل مادر تخصصی اقای مهندس طرز طلب تولید جلسه داشتند و ایشون فرمودند ما 450 میلیارداز این قرارداد ضرر کردیم .
اول اینکه هیچ بازاری نداریم که کمتر از 50 تولیدش قرار دوطرفه نباشه
دوم اینکه این مدیر محترم حساب نکرد که نیروگاه های بخار و سیکلش را اگر جز قرارداد دوطرفه می گذاشت این نیروگاه با ماکزیم راندمانش در توان حداکثر کار می کردند
سوم اینکه هزینه بهره برداری بدلیل عدم نوسان تولید بخاطر قیمت دهی در بازار افازیش می یافت
و جهارم اگر عامل افزایش تولید افزایش بهره برداری و راندمان واحد بدلیل تولید در حداکثر ظرفیت و فروش حداکثر تولید را حساب می کرد مطمئنا سود 500 میلیاردی هم می کرد بهتر بود آقای مهندس طرزطلب یا رقباش جلسه نزار و بیشتر با مشاور مطئن جلسه بزار حتما تصمیم بهتری می گرفت ولی افسوس هرجا خصوصی سازی شد نظارت نبود و آخرش فساد وتبانی بیداد می کنه
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار