کد خبر: ۲۰۰۰۷
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۳ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۵
حمید چیت چیان وزیر نیرو گفت: نیروگاه خرم آباد دارای توربین کلاس «اف»است و این نوید راندمان ۵۸ درصدی را برای این نیروگاه می دهد.
به گزارش برق نیوز، حمیدرضا چیت چیان صبح پنجشنبه در سخنانی در مراسم کلنگ زنی نیروگاه خرم آباد گفت: طی سالهای اخیر میزان مصرف برق بیش از ۵ درصد افزایش یافته است که با حرکت اقتصاد کشور میزان رشد مصرف برق فراتر از این خواهد رفت.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه هدفگذاری شده که سالانه ۸ درصد رشد تولید ملی داشته باشیم و این امر روی افزایش مصرف برق تاثیرگذار خواهد بود.

وزیر نیرو ادامه داد: مصرف برق در مناطقی که برق با ولتاژ بالا مصرف می کنند امسال نسبت به مدت مشابه ۸.۲ درصد افزایش یافته و این نشانه رشد اقتصادی و حرکت صنایع است.

چیت چیان بیان کرد: اگر وزارت نیرو نتواند نیاز روز افزون برق را تامین کند به مهمترین مانع در مسیر توسعه تبدیل می شود.

وی تصریح کرد: یک فرض و  وظیفه واجب داریم که قبل از اینکه کشور دچار کمبود برق شود تلاش کنیم زیرساخت ها را توسعه دهیم. بر اساس برنامه ششم توسعه ۲۵ هزار مگاوات نیروگاه در طول برنامه باید به ظرفیت برق کشور اضافه شود.

وزیر نیرو بیان کرد: فعالیت گسترده ای برای کنترل مصرف شروع کرده ایم که به دو شکل کاهش مصارف و کاهش مصارف پیک یا قله مصرف پیگیری می شود.

چیت چیان با بیان اینکه در سال ۹۵ با تلاش همکاران ۳ هزارمگاوات بار پیک مصرف برق را کاهش دادیم افزود: دو هزار مگاوات نسبت به سال گذشته میزان ظرفیت تولید برق را افزایش داده ایم.

وی افزود: ۵ هزار مگاوات نیروگاه دارای توربین کلاس «اف» با راندمان ۵۸ درصد در کشور ایجاد می شود که یکی از این پروژه ها در لرستان احداث خواهد شد.

وزیر نیرو یادآور شد: در مورد نیروگاهی که ۱۲ سال پیش در لرستان کلنگ زنی شده نیز موانع را برطرف کرده ایم و حمایت می کنیم این پروژه تحقق یابد که ۵۰۰ مگاوات ظرفیت دارد.

چیت چیان یادآور شد: در بروجرد نیز ۵۰۰ مگاوات نیروگاه پیش بینی شده که هر دو نیروگاه خرم آباد و بروجرد با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرایی می شود.

منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار