کد خبر: ۲۰۰۶۰
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۶ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
اعضای کمیته کاهش تلفات و افزایش بهره‌وری سندیکا با تشکیل نشستی در محل سندیکا به بازبینی اقدامات گذشته و تدوین برنامه‌های آتی کمیته در خصوص ماده 12 قانون رفع موانع تولید پرداختند.
به گزارش برق نیوز، در ابتدای این نشست گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته به‌ منظور ارتباط با کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی جهت طرح موضوعات کاهش تلفات و درخواست تخصیص وقت ملاقات از آن کمیسیون توسط علی محمدی دبیر کمیته ارائه گردید. در این راستا  مقرر شد تا قبل از برگزاری این نشست موارد قابل طرح به‌طور کامل در کمیته  مورد جمع‌بندی قرار گیرد.

در ادامه گزارش کاملی از اقدامات انجام‌ شده در مورد استفاده از ظرفیت‌های ماده 12 قانون رفع موانع تولید در حوزه کاهش تلفات انرژی در شبکه برق ایران توسط مهدی مسائلی رییس دوره قبل این کمیته  ارائه شد. بر این اساس مقرر شد فهرستی از اهم اقدامات انجام‌شده به‌منظور پیگیری موارد تا حصول نتیجه به‌صورت یک فایل الکترونیکی در اختیار اعضای کمیته قرار گیرد.

علاوه بر این پیشنهاد ارائه شده تحت عنوان "مدلی برای استفاده از ظرفیت‌های ماده 12 قانون رفع موانع تولید برای کاهش تلفات" مطرح شد که پس از بحث و بررسی در خصوص بخش‌هایی از آن مقرر گردید پس از انجام تغییرات و اصلاحات لازم در جلسه آتی کمیته، این مهم به‌عنوان پیشنهاد کمیته کاهش تلفات سندیکای صنعت برق به مراجع و ارگان‌های تصمیم‌گیر در این حوزه ارائه و از این طریق زمینه تعریف پروژه و ایجاد کار برای اعضای محترم فراهم شود.

در بخش دیگری از این نشست با توجه به ایجاد کارگروهی تحت عنوان "گارگروه راه حل" برای انجام هماهنگی‌های لازم  با معاونت هماهنگی توزیع شرکت توانیر، پیشنهاد شد به‌ منظور حذف اقدامات موازی و با توجه به یکسان بودن اکثر اعضای کارگروه راه حل با اعضای کمیته کاهش تلفات، موضوع ادغام کمیته و کارگروه مذکور در جلسه آتی مطرح و به دبیر و هیات‌مدیره سندیکا منعکس شود.

موضوع تهیه قرارداد تیپ برای پروژه‌های کاهش تلفات از دیگر مباحث مطروحه در این نشست بود که قید شد اقدامات اولیه آن در دوره قبلی کمیته انجام شده است. در این رابطه با توجه به لزوم واگذاری تهیه این قرارداد به یک گروه یا موسسه واجد شرایط و ذی‌صلاح و نیاز به پرداخت هزینه در این مورد، مقرر شد موضوع تخصیص بودجه از طریق اتاق بازرگانی از طریق دبیرخانه سندیکا و دبیر کمیته مورد پیگیری و نتیجه برای جلسه بعدی ارائه شود.

در پایان مقرر شد به منظور انجام هماهنگی‌های لازم، برگزاری جلسه‌ای مشترک با حضور اعضای هیات‌رییسه کمیته‌های کاهش تلفات، انرژی‌های تجدیدپذیر، تولیدپراکنده روز چهارشنبه سیزدهم بهمن‌ماه در محل سندیکا در دستور کار قرار گیرد. 
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار