کد خبر: ۲۰۰۷۶
تاریخ انتشار : ۲۰:۱۱ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
بعد از انتشار خبر واگذاری بخش فوق توزیع شرکت های برق منطقه ای به شرکت های توزیع نیروی برق موجی از اعتراضات در صنعت برق ایجاد شد. شنبه این هفته و امروز جلساتی در همین راستا در شرکت توانیر و وزارت نیرو برپاشد تا ابعاد مختلف این موضوع بررسی شده و تصمیم گیری نهایی صورت گیرد که منجر به توافقی در این خصوص شد و وزارت نیرو عقب نشینی کرد.
سرویس صنعت برق نیوز: بنابر گزارش های دریافتی، در جلسه ای که شنبه این هفته با حضور مدیرانی از توانیر و شرکت های برق منطقه ای در تهران و به میزبانی توانیر برگزار شد اغلب مدیران شرکت های برق منطقه ای نسبت به این موضوع اعتراض کرده و آن را قابل پیاده سازی نداسته اند.

در این جلسه آقای فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی به نمایندگی از وزارت نیرو حضور داشت ابعاد مختلف تشکیل شرکت مادرتخصصی توزیع نیروی برق و موضوع واگذاری بخش فوق توزیع شرکت های برق منطقه ای به شرکت های توزیع نیروی برق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در جلسه روز شنبه نهایتا تصمیم بر آن می شود که موضوع واگذاری فوق توزیع به شرکت های توزیع نیروی برق به دلیل حساسیت هایی که ایجاد کرده و شرایط و ضوابط مورد نیاز برای انجام آن فعلا منتفی گردد.

تصمیم گیری نهایی در این خصوص به جلسه ای با حضور وزیر نیرو موکول می گردد که امروز برگزار گردید.

وزیر نیرو با توجه به اعتراضات صورت گرفته از سوی مدیران در جلسه شنبه و با در نظر گرفتن شرایط حساس فعلی این وزارتخانه از اجرای آن در این برهه از زمان منصرف شده و می پذیرد که این موضوع و بررسی نحوه اجرای آن به بعد از انتخابات ریاست جمهوری موکول گردد.

نهایتا فلاحتیان از سوی وزیر نیرو مامور به تهیه گزارشی در این خصوص می شود که دقایقی قبل تر توسط سایت رسمی وزارت نیرو به شرح زیر منتشر شد تافعلا  قائله تغییر ساختار بخوابد:
هوشنگ فلاحتيان با اشاره به مطالبات برخي از استانداران و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مبني بر افزايش اختيارات شرکت هاي توزيع برق بويژه در استان هايي که فاقد برق منطقه اي هستند، اظهار داشت: از چندماه پيش جلسات تخصصي متعددي با شرکت هاي توزيع و برق منطقه اي برگزار شد تا مسأله مورد بررسي قرار گيرد.

وي افزود: بررسي ها نشان داد با توجه به شرايط فني موجود در پست ها و خطوط فوق توزيع از جمله اينکه خطوط فوق توزيعي در کشور وجود دارد که روي دکل هاي 230 و 400 کيلوولت اجرا شده است، و اين مسأله نياز به ايجاد هماهنگي هاي دوباره شرکت هاي توزيع با برق منطقه اي را طلب مي کرد، امکان واگذاري مسئوليت راهبري پست هاي فوق توزيع به شرکت هاي توزيع وجود ندارد.

همچنين وي تصريح کرد: يکي از دلايل ديگري که مانع از واگذاري راهبري پست هاي فوق توزيع به شرکت هاي توزيع شد اين بود که در برخي از استان ها دانش و تجربه لازم براي اداره پست ها و خطوط فوق توزيع وجود نداشت و اين مسأله ممکن بود روي کيفيت کار ارائه شده در اين حوزه تأثير سوء بگذارد.

فلاحتيان تأکيد کرد: نگراني هايي نيز وجود داشت که اين امر ممکن است منجر به افزايش حجم کار شرکت هاي توزيع و در هم ريختگي ميان وظايف اجرايي آن ها شده، و در نهايت کاهش توان اجرايي شرکت هاي توزيع را بدنبال داشته باشد.

وي با اشاره به اينکه پست ها و خطوط فوق توزيع حدود دو سوم از کل وظايف شرکت هاي برق منطقه اي را در بر مي گيرد، گفت: با توجه به اينکه پست ها و خطوط فوق توزيع دو سوم از کل وظايف شرکت هاي برق منطقه اي را در بر مي گيرد، ادغام اين شرکت ها با شرکت مديريت شبکه برق ايران باعث مي شود تا به نوعي در اجراي وظايف اصلي مديريت شبکه، که وظيفه اصلي آن راهبري شبکه و رصد بازار برق است، اخلال ايجاد شود.

وي خاطرنشان کرد: مجموعه اين موضوعات وزارت نيرو را به اين نتيجه رساند که در حال حاضر در شرکت هاي توزيع، ظرفيت و توان فني و انساني لازم براي واگذاري اين وظيفه خطير، چه از منظر نگهداري و تعمير پست هاي  فوق توزيع و چه از منظر توسعه اين پست ها، وجود ندارد. 

همچنين وي در پايان تأکيد کرد: سعي مي شود با تقويت امور انتقال و اعطاي اختيارات بيشتر به شرکت هاي توزيع برق بويژه در استان هايي که فاقد برق منطقه اي هستند، انتظار نمايندگان و استانداران اين استان ها را نيز تامين کرد.


گفتنی است بعد از انتشار این اخبار در روزهای گذشته، موجی از اعتراضات علیه این تصمیم ایجاد شد و حتی اپراتورها خود را برای برپایی تجمعی اعتراضی آماده کردند. به نظر می رسد اینبار صدای اعتراضات اخیر توسط وزارت نیرو شنیده شده است و تغییرات مورد نظر انجام نمی گیرد.





انتشار یافته: ۴۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
فازمتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
8
18
آسوده بخواب اپراتور !
پاسخ ها
فازمتر 400
| Iran (Islamic Republic of)
ما تا رسیدن به حق قانونی خودمون از پا نمی نشینیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
برادر توزیعی نگران نباش . میدان الکتریکی و مغناطیس خواب و بیدار حالیش نمیشه.
کارگر
| Iran (Islamic Republic of)
اگه از فعالان صنعت برق کشور هستید چرا به همکار خودتون حسد دارین؟ هر شغلی نقاط ضعف و قوت خودش رو داره...من برای شما و همه همکاران زحمتکش توزیع آرزوی موفقیت و سلامتی دارم
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
10
1
ظاهرا فازمتر خیلی سوخته عخیییییییییییی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
کجاش سوخته ؟
یار امام و رهبری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
13
10
چند نکته را خدمت دوستان عرض کنم.
اول اینکه مگر کارهای تعمیرات و نگهداری پست های فوق توزیع و انتقال را کارشناسان و مدیران برق منطقه ای انجام می دهند؟ آیا وجود دارد کارسناس و مدیری در برق های منطقه ای که بتواند حتی یک رله اضافه جریان را ستینگ نماید؟ شاید در تمام برق های منطقه ای ۱۶ گانه ۱۶ نفر هم آشنا با پست های نیومریک و حتی کانونشنال نیستند.
ثانیا مگر شرکت های تعمیرات کار تعمیرات و نگهداری پست ها را انجام نمی دهند که خصوصی شدند؟ اگر خیلی می ترسیم چرا شرکت های تعمیرات انتقال را خصوصی کردیم؟ مگر از ۰ تا ۱۰۰ تعمیرات خطوط و پست های فوق توزیع و انتقال را شرکت های تعمیرات انجام نمی دهند؟
ثالثا اگر خیلی مدیریت بر تعمیرات و نگهداری پست ها و خطوط انتقال و فوق توزیع مهم هستند چرا مدیران عامل برق های متطقه ای کرارا از پرسنل توزیع نیروی برق حتی در سطح کارشناسان انتخاب شدند؟
رابعا: شرکت های برق منطقه ای بعنوان مجری کارهای جاکمیتی می کنند و نه تنها متخصص فنی اجرای کار نیستتد بلکه به عنوان هماهنگ کننده و پرداخت کننده مالی عمل می کنند که البته هستند متهصصین فلیلی که کار اجرایی کردند و آن عده هم غالبا بازنشسته شدندو این عزیزان کنونی همانقدر دانش دارند که مهندسین توزیع دارند مضاف بر اینکه می شد تعدادی از پزسنل فوق توزیع برق های مناطق را در صورت لزوم به این شرکت های توزیع انتقال داد.

خامسا: عده ای از مدیران جاه طلب مقام دوست برق های منطقه ای به سبب از دست دادن سمت هایی که با لابی گری بدست آوردند با تحریک غلط و عیر قانونی و غیر اخلاقی عزیزان اپراتور پست های فوق توزیع ضمن اخلال در کارهای فنی و مدیریتی موجبات خدشه به ارزش ها شده اند. این عده چون می دانستند برق های منطقه ای از ۱۶ شرکت به ۹ شرکت تقلیل می یابد به شدت نگران از دست دادن پست شدند.

سادسا: اگر قرار باشد تصمیم گیری با یک توپ و تشر و دخالت های نابجا مخدوش و معدوم شود نشان از ضعف ما و عدم شناخت ما از سیستم خواهد بود. لذا امتظار می رود جناب مهندس چیت چیان جناب مهند فلاحتیان و البته مهندس کردی با وقار کمی جدی تر تصمیم سازی کرده و از تصمیمات درست و بجای خویش دفاع کرده و البته با اطمینان دادن به پرسنل خووم و زحمتکش تصمیمات را اجرایی کنند.

سابعا: بهتر است وزیر محترم و معاون شریف ایشان جناب مهندس فلاحتیان و نیز کردی عزیز نسبت به ارزیابی مجدد مدیران عامل توزیع و برق منطقه ای سریعا اقدام کنند. چون برخی از اینها تشنه قدرتند نه خدمت. واسفا بر این مدیران . کجایند جهان آراها که نشان دهند گذشتن از جان عزیز خویش هم برایشان ارجح بر نظام و کشور است.

و نهایتا تشکیل شرکت ماور تخصصی توزیع اولین گام برای ورود به پیشرفت صنعت برق، همگام شدن با دنیای مدرن، بهبود کیفیت خدمات و افزایش بهره وری است.

یا علی گفتیم و عشق آغاز شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada
اولا باید جایگزین اول شود. یا ثانیا و ثالثا و رابعا و .... و نهایتا به دوم، سوم، چهارم و ..... در آخر تغییر یابد.
کارشناس بهره برداری
| Iran (Islamic Republic of)
باباجان توزیع تو کاره اولیه خودش مونده تو رو به خدایی که میپرستی اینقدر آزاربه صنعت برق نرسانید خصولتی شد پیشرفت صنعت برق شد همگام با دنیای مدرن...دنیای مدرن یعنی ارزش انسانی نهادن به نیروی کار یعنی نبود دلالی واسطه گری یعنی وجدان بیدار همه این که باشه کارها هم خوب وصحیح میره جلو تا موقعی که فقط دنبال منافع باشیم اوضاع همینه...والله ... هرحوزه دارن کارشون انجام میدن..باعث اختلال نشیم جابه جایی های بی مورد فقط باعث هزینه میشود...منتفی شدن این طرح عجولانه و غیرکارشناسی توسط مهندس فلاحتیان کار صحیح و عاقلانه ای بود..تشکر
کاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
10
1
فازمتر جان شاعر میگه
گریه نکن زار زار
میبرمت بازار
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
5
5
آقای فازمتری ک همش دم از خواب اپراتور میزنی،یه زحمت بکش از کار خودت واسمون بگو شاید خواب از سرمون بپره ک ی همچین نیروهای زحمتکشی ک از ۸تا ۱۴در حاله جیم زدن اداره هستن قدردانی کنیم
Parham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
3
ممنون كه بعضا از چندين كلمه فارسي هم استفاده كرديد. قربون عربا مي رن امثال شما و خود شما صد البته. خب منطقي كه توي اين صحبتهاي بي سر و ته هست هم كلا ...
ماهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
2
باسلام.مثل اینکه فعلاً منتفی هستش!بعد انتخابات باز شروع میکنن.انشالله روزی برسه که در مجموعه برق کشور شاهد یه سری اختلافات ومغلطه گوییها نباشیم.خیلی خجالت میکشم وقتی یک سری حرفهای بی ربط بین همکاران رد و بدل میشه.خیلی حیفه.در رده های بالای مدیریتی هم اگه اینجوری باشه وای به حال مجموعه برق وملت ایران.از برق نیوز سپاسگذاریم.
فضول سنج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
2
1
فازمتر، میخواهی اپراتورها لامپ تو رو روشن کنن؟؟؟
فضول یاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
3
6
یار امام ورهبری
انگار از اعراب لیبی هستی ؟؟؟
تو که اینقدر ناراحتی وعربی بلدی برو در اوقات بیکاری خودت تدریس خصوصی عربی کن....
تعلیم وتعلم عبادت است و حسودی مضر روح وجان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
6
1
یه عده نذاشتن تغییر ساختار اتفاق بیفته از اپراتورها عزیز هم استفاده ابزاری میکنن. فکر نمیکنم این تغییر ساختار به ضرر اپراتورها باشه، نمونش همین عیدی. بازیمون ندن، بازی نخوریم
مهيار
|
Netherlands
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
3
ازين به بعد در كتاب هاي برنامه ريزي سيستم هاي قدرت، قيد رياست جمهوري هم اضافه خواهد شد.
عماد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
3
بعد انتخابات صددرصد چیتچیان در مجلس رای نمیاره و فلاحتیان رو هم وزیر بعدی انتخاب نمیکنه.... .
هدف دورزدن طرح یکسان سازی بود که تونستن راحت حذفش کنن......... .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
4
3
آقا من ی سوال از دوست عزیزمون دارم ک میگه داشتن از اپراتورا استفاده ابزاری میکردن ک تغییر ساختار انجام نشه وبه ضررمون نبود اینه ک پس چرا اگه ب نفع ما بود یک بار توانیر بیانیه در مورد وضعیت اپراتورها ندادند ک لااقل با حمایت ما این طرح اجرایی شه؟؟؟چطور روز تعطیل در مورد جعلی بودن نامه بیانیه دادن ولی نمیتونستن در مورد بهبود وضعیت اپراتورها بیانیه بدن؟؟ ما هم خواستار پیشرفت صنعت برق هستیم ولی ب شرطی ک همه چیز رو اصول وعلمی باشه ن اینکه بدون هیچ توضیحی یهویی طرح میدن بعد یهویی هم کنسل میشه،این بود طرح جامعشون ک سریع عقب نشینی کردن؟؟؟ فقط اهل منطق جواب بدن
رهبر فقط سید علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
3
4
عجیجم را بعا ثالثا و خانسن و خامه و سس حداقل فارسی رو پاس بدار تا بعد ببینیم به فکر ایران هستی یا نه. در ضمن کار شیفتی سخته جمعه تعطیلات و عید سر کار باشی سخته عید تنونی بری مسافرت سخته .صبح میای سر کار بعد سر از بانک و بعد کارهای شخصیت میرسی و تعطیلات هم تعطیلی .اونوقت میگی اپراتور .ژیگول اقا
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
4
4
آقای به ظاهریار امام رهبری خواهشا از رهبر عزیزمون مایه نذار. منافق گونه اسم گذاشتی ان المنافقین في الدرك الأسفل. اسم شما بهتره یاور ... . و پیمانکاران و دلالان نیروی انسانی باشه تا یار امام و رهبری که با این دلال بازی کلی هزینه رو دست دولت گذاشتی
اپراتور ناحیه مغان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
4
8
یک سوال مهم اگه پستها به توزیع واگذارشد کلید زنی تنظیم گذارش 02 یا 04 توسط خود توزیع انجام می شود وسیمبانها عجله ای در رفع عیب خطوط نخواهند داشت چون خودشان آنقدر کلید خواهند زد تا از روی جرقه محل اتصال را پیدا کنند حتی اگر 20 بار لازم باشد واگر هم بعد از 2ساعت اتصال رفع شد چون خودشان فرم تکمیل خواهند کرد برخلاف وضعیت فعلی که امور انتقال واپراتور بصورت مجزا از توزیع گزارش تهیه می کند 2ساعت را 10 دقیقه گزارش می کنند تا مقدار خاموشی کم دیده شده تا به چشم ناظرین فعال و سریع العمل دیده شوند در این شرایط چه بلایی سر تجهیزات خواهد امد
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
3
4
با سلام. خطاب به : ببین آقا من و امثال من وکلا همه مردم ایران فهمیده هستند.تا برای کسی نفع نداشته باشه از موضوعی اینطور دفاع نمیکنه! صد البته که نفع شخصی و باز هم نفع شخصی.پس نگید که شما از کارشناسان توزیع برق نیستید که به شعور همه توهین کردید.من خودم قبلا در شرکت توزیع کار میکردم و الان در برق منطقه ای هستم و سطح سواد و میزلن توانایی کارکنان رو اطلاع دارم.شما جایی محک درست نخوردید که بدونید سطح علمی و عملیتون نسبت به نيروهای برق منطقه ای چقدر پایین تره.شما فکر کردید با این واگذاری شما پست خوبی امکان داره بگیرید چون احتمال گسترش تشکیلات توزیع برق وجود داره پس شما هم بلهههههه افتادی توی کوزه عسل!!!!! نه بابا از این خبر ها نیست شما همون بچسبید به میزهای لغزندتون که همون هم از دستتون در نيارن عزیز من.
امین ش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
1
4
کی گفته طرح یکسان سازی حذف شده
در ثانی جامعه اپراتوری قشری بیدار و همیشه در صحنه صنعت برق است و به هیچ وج از حق و حقوق خودشون نمیگزرن
مهندس برق ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
2
4
در عجبم از وزرات بابا معلم ها یک میلیون نفرن رسمی ان یا ان بهداشت قربونت ما کلا ۴۷۰۰ نفریم یعنی مجوز مجلس هم داریم پ دیگه چرا نیروهاتو نگه نداری هر کدوم با سابقه بالا خودت حساب کنی میدونی چقد کلاس و اموزش رفتیم ما اخه شما ک میدونی چقد هزنیه این دوره ها شده پس حداقل نگهشون دار باور کن اگه اپراتور بخواد بره خارج کشور راحت استخدام میشه...اخه ان که تو انتقال نیرو نبوده چه میدونه ی اپراتور چقد دوره رفته چقد کلاس هر سال بازرسی هر سه ماه بازرسی فکر میکنند چی !! ان اقای که از اپراتور انتقاد میکنه مفید باشه قبول اما شما عزیزم هنوز تو استان گرمسیری نبودی ک شبکه ۱۰۰ درصد فول نگه داری فکر میکنی داشتن امار قطعی در یک روز یا پنج شش تا ضمانت پشت سر هم ب تنهایی شوخیه...شغل اپراتوری از اتش نشان هم بدتره اصلا میدونی تا حالا چند اپراتور بخاطر حادثه فوت کرده !! کمی خواستی قضاوت کنی انصاف داشته باش..روزهای بود تا صبح نصف شب فقط دنبال خاموشی بودیم ...چی شده الان کمترین بیماریش افسردگی و سرطان است ب نظرم شغل اپراتوری ۱۵ ساله باید بازنشسته شه...انصاف داشته باشی می بینی چقد شبکه پایدارتر شده و زمان خاموشی پایین تر رسیده ..در پناه خدا
اپراتور قرادادکارمعین با 15 سال سابقه و مدرک کارشناس ارشد برق قدرت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
2
5
با سلام
همه داستان اینه که وزارت نیرو در یک اقدام هدفمند اولاً از شر 20/000 نفر پرسنل قراردادی خلاص بشه و در مرحله دوم شرکتهای پیمانکار نیروی انسانی که وابسته به خود آقای ... . می باشد وارد بشن و بودجه دولتی هنگفتی رو بگیرن و یک سومشو بدن به نیروهای حجمی ، مثل برق تهران که با وجود اینکه حداقل 10 تا شرکت وجود داشت شرکت شیرین عسل از اصفهان برنده مناقصه میشه . و برای مناقصه جدید هم برای هر نفر 39/240/000 ریال در نظر گرفتن و از توانیر درخواست اعتبار کردن ولی به اپراتورهای شرکتی حداکثر 14/000/000میدن . این هدفی که آقای ... . و دوستانش برای 20/0000 نفر در نظر گرفتن . بقیه محاسبات رو خودتون انجام بدین و ببینید درآمد نجومی یعنی چی . واقعاً برای وزارت نیرو متاسفم این یعنی خصوصی سازی ، چابک شدن دولت ، افزایش بهره وری یا برده داری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
متاسفانه رست است
اپراتور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
2
5
آقای ... . همه اهداف خودشو انداخت گردن نمايندگان و استانداران کشور . کدوم نماینده و استاندار خواسته 20/000 نفر رو بدبخت کنی . از همه چی حرف زدی (پست ، خط ، توسعه و تعمیر ) ولی نگفتی با اجرای این طرح تکلیف این همه جوون مملکت که از دل و جون تا حالا کار کردن چی میشه . میدونی چرا چون برات مهم نیست .
اپراتور عربی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
5
6
استاد عرب زبان
میدونی چرا مدیران عامل برقهای منطقه ای مخالفت کردن ، چون اونها از نزدیک و در میدان عمل حضور دارند و جنابعالی و همون 3 نفر اقای محترم روی کاغذ طرح میدین و طرحاتون هم بدرد همون روی کاغذ میخوره و در میدان عمل فقط باعث بدبختی مردم و مملکت میشه
ماهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
3
5
باسلام.تغییر ساختار زمانی میتونه مفید باشه که زیرساختهاش فراهم بشه.شما دلیل این طرح رو از زبون آقایان شنیدین دیگه ،گفتن یک سری از نمایندگان واستانداران از ما ناراضی بودن گفتیم بالاخره برق منطقه ای که ندارن پ بیاییم توزیع رو در هر استان فعال کنیم.شما رو به خدا خندتون نگرفت.آخه اینم دلیل بود.در ضمن در ساختار فعلی هر مدیر یا معاونی میخواد شاخه خودشو قوی کنه مثلاًخود جناب وزیر نیروگاهی هستن لذا مادر تخصصی تولید برق حرارتی راه افتاد تا سازمان توسعه برق قدرت بگیره.بعدش دنبال مادر تخصصی توزیع رفتن ،چرا،چون چون یکی از آقایون که نفوذ داره میخواد توزیع دولتی بمونه که بحث خصوصی سازیش شده مضحکه عام وخاص.انتقال هم که یه نفر داره به اسم مهندس....مدیرکل...که اونم بازی نمیدن.حالا فردا از هر کدوم از این مادر تخصصی ها هزاران نفر نیرو میاد بیرون که میگن با آزمون اومدن ومتخصصین صاحب سبک میباشند که فرق نیروگاه سیکل ترکیبی رو با نیروگاه برق آبی نمیدونن چیه.حالا همه اینا یه طرف آقای وزیر که من قلباًدوستشون دارم به دلیل اخلاقشون وپاکی واخلاصشون،آیا اپراتورهای پستهای فشار قوی برق لیاقتشون وتخصصشون کمتر از کارگزاران بیمه کشاورزی یا ماموران بلدیه شهرداریه(اشاره به مجوز ۵۰۰۰۰نفری جهت سهمیه استخدامی)مگه اینا چند نفرن؟قبول کنید رفاه وآینده شغلی کارکنان براتون مهم نیست اصلاًقراردادی وشرکتی وتعاونی رو نیرو حساب نمیکنن.اگه یک ذره به این اپراتورها بها میدادی به مولا قسم جلو استیضاحتون رو هم میگرفتم ودولت بعدی هم تضمینی بودی.اینا بچه های مهربون و با اخلاصی هستن.شما رو قسمتون میدم کمکشون کنید.هیچی از بزرگی شما کم نمیشه.اینا ملتشون وسرزمینشون ورهبرشون وشغلشون رو دوست دارن.بیایید ناامیدشون نکنیم.فردا روز قیامتی هم هست.میدونین چند تا از این بچه ها تو مسیر رفت و برگشت به تهران وخونه کم مونده بود جونشون رو از دست بدن.ومحض اطلا برخی آقایون سطح علمی کارکنان برق منطقه ای ماورای شرکتهای دیگه هست و فقط کاتد بازی وانشعاب فروشی نمیکنن.به والله کارشون سخته.مسئولیتشون سنگینه.سختی کار به معنی این نیست که طرف از صبح تا شب خبر دار بمونه.یک اتفاق هم جونشون و شغلشون رو تحت تاثیر قرار میده.با شوخی نیست خیلی جنم میخواد زیر خطوط مانور بدی وتضمین جان بقیه رو از تو بخوان.کوچکترین اشتباه جان یک سیمبان عزیز یا یک پیمانکار یا یک نفر تعمیراتی یا یک شهروند رو خواهد گرفت.صدای بریکر ۲۳۰کیلو رو نصف شب وسط بیابون شنیدی.ترکیدن بوشینگ یاcvTیا برقگیر و....آتیش گرفتن پست رو دیدی؟رعدوبرق رو روی تجهیزات دیدی؟ترکیدن سرکابل یا برق گرفتگی خطوط فشار قوی رو.پس جناب حضرات آیات لطفاًقدر هم رو بدونیم وبرای همدیگه تیکه پرانی نکنیم.کما اینکه قشر زحمتکش سیمبان وهمکاران توزیع هم مشکلات خودشون رو دارن ولی در اکثر مواقع عدم رعایت دستورالعملهای بهره برداری از طرف همکاران توزیع موجب بروز خطر جانی برای خود فرد میشود ولی همکار اپراتور هم باید مسئول حفاظت خود باشد ومهمتر افراد دیگر باشد.قدر همو بدونیم.ممنون از برق نیوز عزیز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ببین ... . علت تصمیماتش اینه دیگه بقیه چین. عوض اینکه بیاد تصمیم گیری علمی و عقلانی رو توسعه بده همش نشستن ببینن فلان نماینده و فلان استاندار چی میگن که واسه خوشامد اونها یه تصمیم بگیرن. واقعا جای تاسف و گریه داره نه خنده.
قنبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
1
من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود.
معلوم شد که ... بعضی از آقایون خیلی بزرگتر از این حرفاست!!!
معلوم شد که کی مانع اصلی طرح یکسان سازی اپراتورهاست!!!
معلوم شد که چه کسی می خواست وزارت نیرو رو به مزایده بزاره!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
2
0
روحانی مچکررررررررررریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
همینها رو روحانی آرده
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
3
آقای وزیر فعلی و وزیرهای بعد از این ، که این خبرها را می خوانید مطمئن باشید تا وقتی زیر مجموعتون از تون راضی نباشن و بین آنها تفرقه انداخته باشی نمیتونی مدیریت کنی.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
مدیران شرکت توزیع مثل انرژی هستن،از بین نمیرن فقط از حالتی به حالت دیگه تغییر پیدا میکنن، این ماها هستیم که میسوزیم!!
کارگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
1
4
توی توضیح انتهای مطلب اینطور به نظر میرسه که کل این قضیه از طرف بعضی استانداران و نمایندگان شروع شده که قول دادن برای جلب رضایت اونها اختیارات شرکتهای توزیع رو افزایش بدن
خوشبختانه فعلا قائله خوابیده...تا ببینیم چی پیش میاد
پاسخ ها
حامد
| Pakistan
دقیقا" هم همینطوره چون نمایندگان و استانداران در هر استانی بصورت کامل روی شرکت توزیع و مدیزانش تفوذ دارند بنابراین می خواهند شرکت تحت نفوذشان قوی تر بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
2
3
ای کاش اپراتورها ابتدا حجمی و از بستگان مدیران استخدام نمی شدند در آن صورت کسی نمی گفت اینها چرا باید تبدیل وضعیت شوند.
هر کسی که پارتی داشت اومد سرکار حالا هم طبکار شده. عزیزم جای شما که همینجوری و خودجوش و راحت کار پیدا کردی الان حاضره فوق لیسانس و دکترای دانشگاه دولتی بیاد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
3
5
چه میدان الکتریکی ومغناطیسیی؟ الان همه اتاقکهای اپراتوری پستها مجهز به قفس فارادی میباشن.... خوب واسه خودتون پیراهن عثمان ساخته اید بخدا..یه روز نمیتونید مثل کادرهای تعمیرات خطوط هوایی ویا زمینی توزیع ویا انتقال کارکنید بوالله..بااون دمپاییاتون فک میکنین بقیه پپه اند...خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
2
در جلسه مدیران توزیع برق کشور با وزیر و معاونین وزیر و مدیران توانیر ، اکثر قریب به اتفاق مدیران توزیع برق کشور بخصوص شرکت های توزیع بزرگ کشور با طرح مخالفت کردند و در انتها پیشنهاد دادند که اگر هم قرار باشه اجرا بشه بصورت پایلوت یک استان اجرا بشه تا اشکالات و نقاط قوت طرح مشخص بشه و اگر موفق بود به بقیه استانها تسری یابد . بنابراین این فکر که شرکت های توزیع دوست داشتند این اتفاق بیفته کاملا غلطه ، ولی به نظر بنده دلیل مخالفت اپراتورها احساسی بود. مگر هم اکنون وزارت نیرو در قبال نیروهای توزیع مسئولیت نداره یا پاسخگو نیست ؟ خیر . نیروی شرکت توزیع و برق منطقه ای هیچ تفاوتی ندارند .
کارشناس
|
United States of America
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
0
1
فازمتر جان هر کی و هر کجا هستی دمت گرم رفیق......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0
0
سلام جناب ناشناس
شما لطف کنید تشریف بیاورید ايستگاه ما قفس فاراده اتاق اپراتور رو به من نشون بده اگر وجود داشت من استعفا میدم میرم
کارشناس شیفت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
0
0
باسلام خدمت همه عزیزان زحمتکش وزارت نیرو ازاپراتور تا تعمیراتی تا سیمبان و......متاسفانه وقتی آقای ... . با مهندسی مکانیک ... . میشه وقبلش چندسال مدیرعامل معلومه اوضاع چطورمیشه مامتخصصین برق چرا اینقدربا هم ناسازگاریم و همدیگر و تخریب میکنیم یه کم درک سیاسیمون مثل وزارتخانه های دیگر بالا ببریم درضمن بنده مطلبی راجع به اپرااتورهای عزیز بگم این قشرسالهاست موردظلم واقع شدن حالاکه یه عده تحصیلکرده وارد این شغل شدن و نمیخوان از جانب مدیران حقارت بکشن چراحمایتشون نکنیم به نظرمن هیچ برق منطقه ایی بدون پست واپراتور معنا نداره و مردم حتی این آقایان را نمیشناسن و نمیدونن کجاخدمت میکنن و باچه وضعیتی اگه هم کسی بپرسه میگن تواداره برقه یعنی چقدر گمنامند. مطلب دوم اینکه چرا زحمت سرویس ونگهداری و تمام کارهای انتقال و فوق توزیع برعهده امورانتقال وبرق منطقه اییه ولی مدیرعامل توزیع نماینده وزیر در هر استانه و هزاران چرادیگه.........همگی موفق باشید.گوش اگرگوش تو و ناله اگر ناله من آنچه که به جایی نرسد فریاد است
اهل سنت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
2
1
آقای ناشناس
هرچی اینجابه همه توهین کردی بماند
منظورت ازپیراهن عثمان چیه،
توشرکت برق تعدادزیادی اهل سنت مثل من حضوردارن
یادهن توگل بگیریاخودم ازطریق نماینده شهرمون وپلیس فتااقدام میکنم
حضرت عثمان خلیفه سوم اهل سنت هست ومورداحترام میلیاردهامسلمان وحتی رهبرعزیزانقلاب اسلامی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
1
نامردی نکنی اقای دهنتو گل بگیر منتظرت هستم برو تو پست چرت بزن تو مرد اینحرفها نیستی...واقعا برق نیوز. مثل پیراهن ... بین ایرانیان رایج نیست؟؟؟ چرا کامنت این اقا با این لحن تهدید امیز ودهانتو گل بگیر. رو چاپ میکنی؟ چون واقعیت رو گفتم وبا منطق نمی تونه جواب بده..میخواد از تعصب قومی. مذهبی استفاده کنه تا مثلا طرف مقابل و بترسونه...نامردی پیگیر قضیه نشی تا ببینیم کی دهن کیو گل میگیره موقع اومدن ... بیار.....اینجا چه خبره برق نیوز؟؟؟مگه قرار نیست همه نظراتشون. رومحترمانه بگن؟ خواب راحت اپراتورها ارزوی همه کارکنان برق هست صد ملیون بار میگم. چون همه دیدن واظهر من شمس هست... نگند شیفتند که خیلی از نفرات شیف کار هم تو ارزوی مثل اینا هستن......حتما حتما پیگیر باش یادت نره منتظرم تو با ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
0
0
چرا پیام منو اینقدر سانسور میکنید ولی جواب این مثلااهل سنت و توهینها وتهدید های وقیحش را تماما چاپ میکنی برق نیوز؟؟؟ این قضایا چه ربطی به مذهب کامنت گذارها داره که این. اقا از این خزولات میگه وشما هم میچاپی؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
0
1
به اطلاع مسئولان وزارت نیرو وشخص آقای فلاحتیان برسانید فاتحه شرکت توانیر را مثل شرکت مخابرات نخوانند
نیروگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
0
0
اقای وزیر
اقا چیت چیان
این بخشنامه بازنشستگی مغایر با شان پرسنل نیروگاه ها است
و ما به رییسجمهوری رای دادهایم که امید را ارمغان بیاورد نه یاس ونا امیدی
از شما میخواهیم هر چه سریعتر اصلاح گردد
در غیر اینصورت شکایتمان را به گوش نماینده منتخب مردم میرسانیم که در دولت جدید از وزیرانی کارامدتر وبا روحیه امیدوارانه تر به همکارانه وزارت نیرو امید بخشند
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار