کد خبر: ۲۰۴۶۸
تاریخ انتشار : ۱۵:۴۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۵
با حضور وزیر انرژی روسیه و وزیر نیرو کشورمان مراسم کلنگ زنی نیروگاه 1400 مگاواتی در سیریک آغاز شد.
به گزارش برق نیوز، عملیات اجرایی (کلنگ زنی) نیروگاه بخاری 1400مگاوات و پُست فشارقوی بلافصل آن با تأمین مالی (فاینانس) دولت روس با حضور مقامات ایران و روسیه در روستای کرپان سیریک هرمزگان آغاز شد.

حمید چیت‌چیان وزیر نیرو و الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه که به‌طور جداگانه وارد فرودگاه بندرعباس شده بودند با بالگرد به سیریک رسیدند.

پست (Generator station) یا پست بلافصل نیروگاهی، متصل به یک نیروگاه بوده و به پست‌هایی گفته می‌شود که انرژی تولیدی نیروگاه را به شبکه انتقال می‎دهند، این پست‎ها جزو پست‌های انتقال نیستند و مالکیت آن‌ها با نیروگاه است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور در مراسم آغاز بکار این نیروگاه بخار در منطقه سیریک هرمزگان گفت: مدت‌زمان در نظر گرفته‌شده برای تکمیل این پروژه مشترک بخش انرژی شده، پنج سال است.

محسن طرز طلب افزود: شرکت مهندسی 'تکنو پروم اکسپورت' روسیه به‌عنوان پیمانکار نیروگاه و پست فشارقوی 'جی‌آی‌اس GIS' دارای عایق گازی با همکاری پیمانکاران و سازندگان ایرانی، این نیروگاه بخار را به مساحت 199 هکتار راه‌اندازی می‌کند.

وی بیان کرد: این نیروگاه در چهار واحد بخاری 350 مگاواتی با بازده حدود 45 درصدی، 1400مگاوات برق تولید خواهد کرد که سرمایه موردنیاز ساخت آن از محل تسهیلات یک میلیارد و 200 میلیون یورویی دولت روسیه به دولت ایران تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور اظهار کرد: آب مورد نیاز نیروگاه 1400 مگاواتی ایران و روسیه از دریا تأمین می‌شود و برای آب شیرین مصرفی این نیروگاه، آب‌شیرین‌کنی به ظرفیت 200 مترمکعب در ساعت ساخته می‌شود.

طرز طلب یادآور شد: مدت‌زمان اجرای قرارداد 55 ماه بوده و سنکرون نخستین واحد نیروگاهی با شبکه برق کشور، 41 ماه پس از شروع قرارداد در نظر گرفته‌شده است.

'سنکرون' به معنی وصل 2 شبکه مجزا به شیوه‌ای است که هیچ نوع شدت‌جریان ضربه‌ای قابل‌ملاحظه ایجاد نشود.

وی خاطرنشان کرد: آب‌شیرین‌کن جدیدی به ظرفیت 100 هزار مترمکعب در روز برای تأمین آب شرب مردم بندرعباس و منطقه با استفاده از دود خارجی این نیروگاه ساخته می‌شود که موجب افزایش بازدهی نیروگاه خواهد شد.

گفتنی است در مراسم آغاز بکار پروژه 1400 مگاواتی بخار در سیریک هرمزگان، حمید چیت چیان وزیر نیرو، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه، جاسم جادری استاندار هرمزگان، احمد مرادی و سید مصطفی ذوالقدر نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان محلی حضور دارند.

نیروگاه بخار 1400 مگاواتی سیریک در 140 ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮی ﺷﺮق ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﺑﻨـﺪرﻋﺒﺎس و 30 ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮی ﺟﻨـﻮب ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﯿﻨﺎب در ساحل دریای عمان ساخته می‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار