کد خبر: ۲۰۵۱۱
تاریخ انتشار : ۱۶:۵۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵
حقی‌فام در همایش کاربردی‌سازی سيستم اطلاعات مکانی GIS توزيع برق کشور گفت: GIS به عنوان یک سیستم راهبردی مطمئن مورد توجه جدی مدیران صنعت توزیع برق است. نگاه توانیر به استانداردسازی نظام اطلاعات مکانی صنعت توزیع برق است و با ارزیابی مستمر نرم‌افزارها استفاده کامل و به‌روز از فناوری‌های جدید نظیر موبایل GIS در برنامه است.
سرویس صنعت برق نیوز: حقی‌فام معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در افتتاحیه نشست‌های تخصصی کاربردی‌سازی سيستم اطلاعات مکانی GIS توزيع برق کشور با اشاره به نقش مهم این فناوری گفت: «GIS توزيع برق که از سال 1384 استقرار آن آغاز شده است در افقی 10 ساله، به‌صورت سيستمي جامع و کاربردي در کليه شرکت‌هاي توزيع توسعه مي يابد تا ابزار و روش هاي فني و مهندسي را در حوزه هاي اجرا و نظارت بر شبکه ارتقاء بخشيده و ضمن کمک به اجراي فرآيندهاي مديريتي و تسهيل انجام فرآيندهاي اصلي، نظارتي و پشتيباني، حمايت از تصميم-گيري و تأمين اطلاعات پدافند غيرعامل و توسعه زيرساختارهاي اطلاعات مکاني SDI ملي، بستر اطلاعات مکاني اتوماسیون و شبکه هوشمند توزيع را نیز فراهم نمايد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در این همایش که با استقبال بسیار خوب مدیران عامل شرکت‌های توزیع برق و معاونان و کارشناسان حوزه توزیع برق و سازمان نقشه‌‌برداری روبرو شد از GIS به عنوان یک سیستم راهبردی مطمئن نام برد و افزود: «گسترش کاربرد فناوري اطلاعات مکانی شامل اطلاعات استاتيک و ديناميک براي افزايش قابليت‌ها و توان تصميم‌گيري‌هاي بهتر در صنعت توزيع بیش از پیش مورد توجه مدیریت صنعت توزیع قرار گرفته و با برنامه‌ریزی جدی و ابلاغ دستورالعمل‌ها روند کاربردی‌سازی سرعت خیلی خوبی پیدا کرده است.»

وی افزود: «در بخش داده وضعیت به نسبت خوبی وجود دارد و استفاده عملی از این سرمایه برای اکیپ‌های عملیاتی طرح‌ریزی شده است. نگاه توانیر به استانداردسازی نظام اطلاعات مکانی صنعت توزیع برق است و با ارزیابی مستمر نرم‌افزارها استفاده کامل و به‌روز از فناوری‌های جدید نظیر موبایل GIS در برنامه است.»

وی از راه‌اندازی سامانه کنترل پروژه‌هايGIS توزيع و ارزيابي و صحت‌سنجی  سیستم اطلاعات مکانی شرکتهاي توزيع برق در آینده نزدیک خبر داد و از استقرار و توسعه يکپارچه GIS  شرکت های توزيع برق کشور و تشکیل زیرساخت داده مکانی SDI توزیع از طرح های دردست اقدام این معاونت نام برد.

نشست‌های تخصصی کاربردی‌سازی سيستم اطلاعات مکانی GIS توزيع برق کشور که در روز دوم اسفند در پژوهشگاه نیرو و توسط دفتر فنی و مهندسی توزیع شرکت توانیر برگزار شد با سه نشست تخصصی در سه حوزه «مطالعات مهندسی و کنترل پروژه» «بهره‌برداری و فوریت‌های برق» و «خدمات مشترکین» ادامه یافت و در این پنل‌ها که با حضور مدیران عامل شرکت‌های توزیع و معاونان مهندسی بهره‌برداری و خدمات مشترکین برگزار شد. اعضا پنل‌ها و حاضران در سالن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در حاشیه این همایش نمایشگاهی نیز با حضور کارشناسان و روسای دفاتر GIS شرکت‌های توزیع برگزار شد که در آن به صورت عملی و برخط سامانه‌های اطلاعات مکانی GIS به نمایش گذاشته شد.


انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
0
3
در بخش داده وضعیت به نسبت خوبی وجود دارد .....

سلام
کاش نسبت را به عدد مشخص می کردید ، خوب از نظر شما چه عددیست ؟
آقای حقی فام بزرگوار دوست عزیز من کمی بیشتر باید به بحث اجرا بپردازیم وگرنه روی کاغذ همیشه اوضاع بر وفق مراد است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
4
0
درود بر متخصص توزیع خاورمیانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
متخصص توزیع نقل و نبات
توزیع اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
5
0
اگر مدیران توانیر و نیز مدیران عامل توزیع سراسر کشور گوش به حرف دکتر به طور کامل دهند بسرعت توزیع متحول شده و به مسیر مستقیم هدایت می شود.
دکتر حقی فام متخصصی یکتای توزیع ایران است و از دانشمندان اجرایی بنام جهان است توصیه می کنم قدرش را بدانید و از لحظه لحظه وجودش در صنعت برق استفاده کنید.
ما با ۳۰ سال سابقه که تا صباحی دیگر بازنشسته ایم می دانیم که امثال دکتر چه غنیمتی هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
5
0
تاکنون برداشت اطلاعات جسته و گریخته انجام می شد حالا باید از دانش و تجربه دکتر حقی فام ایتفاده کرد و این کار مهم را به سرانجام رساند. باید با اتصال کام Gis به سایر سامانه های مورداستفاده در توزیع به حداکثر بهره وری رسید.
شرکت توزیع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
3
0
با سلام نشست خوبی بود انشالله با جدیت موضوعات مد نظر دکتر اجرابی شود تا از هزینه های انجام گرفته در این بخش به بهترین نحو استفاده گردد.اقای مهندس بنی فاطمه و دکتر سپری تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
0
3
از من هم تشکر کنید چرادفقط از خودتون تشکر می کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
3
0
کلا توانیر باید مدیران کم سواد با مدارک عجیب و غریب رو ورشون داره. اینا نمی فهمند GISچیه و دایم می گن دشمن از این طریق ب ق ما رو قطع می کنه. یکی تیست بهشون بگه اگه اینطور بود آمریکا و روسیه هم تا حالا مثل ما بودند .
کلا فرق ما با دنیای پیشرفته اینه که اونا متخصصین رو بهشون بحث های امنیتی رو یاد می دن و می کنن مدیر و ما از بین کنتورخون ها و چاله کن ها و ... مدیر انتخاب می کنیم که بعد چون شعورشون کمه می گن بخاطر بحث های امنیتی شبکه باید سنتی بمونه.
خداوند این مدیران رانتی بیسواد رو از کشور ما ببره بدشون به آنگولا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
0
3
با مدیری که زونکن مکاتبات اداری رو قایم می کنه و اطلاعات عادی رو نمی ده به کسی نکنه که پستشو از دست بده آیا می شود طرح GIS رو پیاده سازی کرد،؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
4
0
ناشناسی که گفته توزیع نقل و نبات یکی از کسایی هست که مدرک قلابی داره و ماهی ۱۲ میلیون تومن حقوق می گیره و ۳۰ ساله داره به صغیر و کبیر گیر می ده.
توصیه می کنم اون ... رو ببند و یاد بگیر از اصحاب علم و عمل و فن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
5
0
بی شک حقی فام چمران برق است. دست مریزاد مرد. خدا قوت دلاور. نترس و شجاعانه برو جلو که ملت و متخصصین و نظام پشتت هستند.
یاعلی برادر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
چمران آمار شیک ارائه نمیداد و با اسلحه خط مقدم بود و افراد زیادی را در میدان جنگ تربیت کرد. نه مثل دفاتر معاون هماهنگی که با هماهنگ نیستند و هریک یک ساز را میزنند! وضعیت خوزستان و ایلام و گیلان عیار چمران برق شما را مشخص کرد!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار