کد خبر: ۲۰۶۱۸
تاریخ انتشار : ۱۵:۴۵ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
با تصمیم شورای علمی مشورتی طرح‌های کلان ملی
اعضای شورای علمی مشورتی طرح‌های کلان ملی در دومین جلسه این شورا نسبت به ادامه طرح بومی سازی توربین گاز 25 مگاواتی متقاعد نشدند اما به ادامه طرح شبکه هوشمند برق ایران رای مثبت دادند. هوشمندسازی شبکه برق ایران با پباده سازی طرح فهام آغاز شده است و وزارت نیرو در فاز نخست تصمیم دارد زیرساخت های مربوط به اندازه گیری هوشمند در کشور را ایجاد نماید.
طرح ملی بومی سازی توربین 25 مگاواتی به تاریخ پیوست/ طرح شبکه هوشمند برق ایران تعطیل نشدسرویس صنعت برق نیوز: پیرو مصوبه بیستمین جلسه شورای عالی عتف، جلسه تعیین تکلیف 13 طرح کلان ملی گروه «ب» در دبیرخانه شورای عالی عتف تشکیل شد و طرح‌های کلان گروه «ب» طرح‌هایی هستند که بر اساس نتایج بررسی کارگروه مشترک دبیرخانه شورا و سازمان برنامه و بودجه، نیازمند بازبینی مجدد تشخیص داده شده بودند.

در این جلسه که با حضور نمایندگان دبیرخانه شورای عالی عتف، سازمان برنامه و بودجه کشور و افراد خبره و صاحب‌نظر در حوزه‌های مربوط تشکیل شد، دو طرح کلان ملی «بومی سازی و توسعه دانش فنی طراحی و ساخت توربین گاز 25 مگاوات با قابلیت افزایش تا 30 مگا وات و کسب نشان ایرانی» و «شبکه هوشمند برق ایران و پیاده سازی طرح نمونه» مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت که توضیحات مدیر طرح اول و دفاعیات دبیر کمیسیون تخصصی انرژی نتوانست اعضای شورا را متقاعد به لزوم ادامه طرح کند.

در خصوص طرح شبکه هوشمند برق ایران و پیاده سازی طرح نمونه، با عنایت به مستندات ارائه شده و پیشرفت مناسب طرح، اکثریت اعضا رأی به ادامه این طرح دادند.

همچنین مقرر شد شرح خدمات و اعتبار مورد نیاز طرح در کمیسیون تخصصی انرژی مجدداً مورد بازبینی قرار گیرد و پس از تأیید دبیرخانه شورای عالی عتف اجرایی شود.

هوشمندسازی شبکه برق ایران با پباده سازی طرح فهام آغاز شده است و وزارت نیرو در فاز نخست تصمیم دارد زیرساخت های مربوط به اندازه گیری هوشمند در کشور را ایجاد نماید.

شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با هدف ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در سیاست‌گذاری کلان اجرایی در حوزه علوم، تحقیقات و فناوری پیش­بینی شده است.

اولویت‎بندی و انتخاب طرح‌های اجرائی بلند‌مدت سرمایه‎گذاری کلان در بخش‎های آموزشی و پژوهشی و فناوری؛  بررسی و پیشنهاد منابع مالی مورد نیاز در حوزه‌های علوم، تحقیقات و فناوری از وظایف این شوراست.

به موجب قانون، دبیرکل خانه شورای عالی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مستقر است و مصوبه‌های آن پس از ابلاغ ریاست محترم جمهور برای کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور لازم‌الاجراست. رئیس شورای عالی عتف رئیس‌جمهور است و سیاست گذاری های کلان ملی را مشحص می کند.




انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
0
2
بعضیا سودشون تو وارداته
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
0
0
هوشمند سازی خوبه ،چنانچه از بستر اینترنت استفاده نشه ویا نرم افزارش لااقل ایرانی باشه که از طریق تهدیات سایبری مورد حمله قرار نگیره یا اگرم گرفت آسیب پذیریش حداقل ممکن باشه .
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار