کد خبر: ۲۰۶۴۱
تاریخ انتشار : ۰۸:۳۸ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
سيد زمان حسيني معاون انتقال توانير گفت: راندمان اين نوع خودروها نسبت به خودروهاي احتراقي بسيار بالاتر است.
به گزارش برق نیوز؛ به گفته سيد زمان حسيني ميزان پيمايش خودروهاي برقي به ازاي هر يك كيلووات ذخيره برقي، در داخل شهر بيشتر از خودروهاي احتراقي اما در جاده ها كمتر از خودروهايي با سوخت فسيلي است.

وي همچنين در خصوص برخي نگراني ها درباره ورود اين نوع خودروها به شبكه مصرف برق نيز گفت: براساس براوردها اگر300 هزار خودرو برقي وارد شبكه حمل و نقل شود، براي تامين برق مورد نياز اين تعداد خودرو، تنها نيم درصد بايد به ظرفيت نيروگاهي كشور افزوده شود.

معاون انتقال توانير همچنين ياداور شد: بيش از 40 درصد از ظرفيت توليد برق كشور در ساعت هاي كم باري خالي است و مورد استفاده قرار نمي گيرد.

حسيني ادامه داد: اين درحالي است كه با بهره گيري از خودروهاي برقي، مي توان ظرفيت بدون استفاده نيروگاهي را در ساعت هاي كم باري شبكه( به ويژه از ساعت هاي 24 تا 6 صبح) به كار گرفت و باعث افزايش درآمد زايي براي صنعت برق شد.

وي خاطرنشان ساخت: علاوه براين كه دارندگان اين خودروها مي توانند با تزريق برق ذخيره شده در باتري به شبكه سراسري در ساعت هاي پيك، باعث درآمدزايي براي خود شوند كه در اين حالت اين نوع خودروها مانند نيروگاه هاي متحرك عمل خواهند كرد.

قائم مقام توانير و دبير كميته ملي انرژي ايران در همین خصوص گفت: خودروهاي برقي در حال گذار از دوران طفوليت خود است و اين فرصتي براي ايران جهت قرار گرفتن در ميان دارندگان اين فناوري محسوب مي شود.

داوود منظور با بيان اين كه افزايش خودروهاي برقي هم فرصت و هم تهديدي براي صنعت برق به شمار مي رود تصريح كرد: با اين وجود، در صنعت برق به اين خودروها به عنوان نوعي فرصت نگريسته مي شود.

منظور ادامه داد: بررسي هاي صورت گرفته نشانگر آن است كه برنامه ريزي هاي متعددي براي توسعه استفاده استفاده ازخودروهاي برقي در دنيا صورت گرفته است كه اين امر لزوم سرعت بخشيدن به تحقيقات و تدوين قوانين و استانداردهاي اين حوزه را در ايران بيش از گذشته نشان مي دهد.

به گفته دبير كميته ملي انرژي ايران، بررسي ها بيانگر آن است كه به لحاظ ميزان پيمايش، استفاده از خودروهاي برقي در مقايسه با خودروهايي با سوخت فسيلي ارزانتر خواهد بود. با اين حال هزينه توليد هر خودروي برقي نسبت به خودروهاي احتراقي همچنان گرانتر است كه اين موضوع باعث مي شود تا تحقيقات در اين خصوص بيش از گذشته ادامه يابد.

به گفته منظور، تدوين قوانين، قيمت واقعي سوخت، لزوم تدوين مشوق هاي مالياتي، پرداخت تسهيلات به خريداران، عدم اعمال محدوديت هاي ترافيكي و پرداخت تسهيلات به توليدكنندگان از جمله مواردي است كه درصورت تدوين راهكارهايي مناسب مي توان نسبت به توسعه استفاده از خودروهاي برقي اميدوار بود.
منبع: توانیر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار