کد خبر: ۲۰۶۹۲
تاریخ انتشار : ۱۱:۵۱ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان از تخصیص 4.6 میلیارد تومان برای رفع ضعف ولتاژ برق در ملایر در ابتدای سال آینده خبر داد.
به گزارش برق نیوز، حاجی‌رضا تیموری دوشنبه 16 اسفند در آئین تجلیل از پرسنل و کارکنان و پیشکشوتان امور برق ملایر، در رابطه با خدمات و زحمات متحمل شده در حادثه بارش برف سنگین در 25 بهمن‌ماه، افزود: این مبلغ با هدف اصلاح شبکه‌های برق این منطقه و از محل منابع پروژه‌های ملی به صورت ویژه اختصاص خواهد یافت.

وی با تأکید بر لزوم تفکیک مرکز عملیات 20 کیلوولت و فشار ضعیف از هم در شهرستان ملایر، از فرماندار و شهردار خواست تا نسبت به شاخه‌زنی درختان در زمان مناسب اقدام کنند چرا که شکستن شاخه‌های درختان خود عامل قطعی سیم‌های برق و بروز حادثه خواهد شد و نمونه‌اش را در بارش برف سنگین اخیر شاهد بودیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان احداث ساختمان برق، تشکیل محورها در روستاها و بخش زند، شهر ازندریان و روستای حسین‌آباد و تجهیز ساختمان برق این مناطق و افزایش اختیارات آنها را از جمله راهکارهای کاهش آسیب در بروز حوادث احتمالی عنوان کرد.

تیموری با بیان اینکه در خسارت و حواث رخ داده در 25 بهمن‌ماه تعداد پیمانکاران حاضر در عملیات‌ها، کم و ضعیف بود، بر لزوم افزایش تعداد پیمانکاران و حذب پیمانکاران جدید برای حضور در عملیات‌ها تأکید کرد و ادامه داد: فرمانداری در اسرع وقت نسبت به تعیین وضعیت مالکیت پُست 4 ملایر اقدام کند.

وی در رابطه با ترمیم دکل‌های شکسته شده، افزود: کلیه دکل‌های آسیب‌دیده، جمع‌آوری شد به طوریکه کار آرماتوربندی را آغاز کردیم و در هوای مناسب کار بتن‌ریزی انجام خواهد شد.

تیموری با اشاره به اینکه اردیبهشت‌ماه سال آنیده دکل‌ها با فنداسیون جدید توسط شرکت برق باختر نصب خواهند شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک خط، جایگزین خط قبلی شده و ما در بحث تأمین و تغذیه برق شهرستان ملایر مشکلی نداریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه حتما در زمان احداث هر شبکه برق جدید، باید راه و معابر دسترسی به آن شبکه نیز فراهم باشد، افزود: وجود راه دسترسی به شبکه‌های برق، سرعت خدمات‌دهی و رفع مشکلات احتمالی را در زمان بروز حوادث افزایش می‌دهد.

وی از اختصاص 2 خودروی کمک‌دار به مدیریت توزیع برق ملایر خبر داد و گفت: در اسرع وقت باید ارتفاع دکل‌های بی‌سیم افزایش یابد و نقاط کور بی‌سیم نیز حذف شود.

تیموری با اشاره به اینکه متأسفانه در برخی مناطق شهر ملایر، شبکه‌ها برق فرسوده هستند، اظهار کرد: اگر مشکل راه دسترسی و معابر رفع شود، ما این شبکه‌ها را اصلاح می‌کنیم چرا که در حال حاضر باریک بودن معابر اجازه عبور تجهیزات و جرثقیل را نمی‌دهد.

به ساختمان‌های فاقد پروانه، انشعاب برق نمی‌دهیم
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با تأکید بر اینکه بر اساس قانون به ساختمان‌های فاقد پروانه، انشعاب برق واگذار نمی‌کنیم، افزود: ساختمان‌های فاقد پروانه حق دریافت انشعاب‌های آب، برق و گاز را ندارند.

تیموری خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه مقرر شده است در مناطق توانمندسازی شهرها، شرکت‌های خدمات‌رسان به ساختمان‌ها کنتور موقت واگذار کنند که بر همین اساس ساختمان‌هایی که تا پایان سال 95 احداث می‌شوند، می‌توانند تا زمان دریافت و اخذ پروانه ساختمان از کنتور موقت استفاده کنند.

خسارت 5 میلیارد تومانی به تأسیسات برق ملایر
تیموری در ادامه به حادثه بارش برف سنکین 25 بهمن‌ماه در ملایر و قطعی و خاموشی گسترده برق در سطح شهرها و روستاهای این شهرستان اشاره و اظهار کرد: طی 11 سال اخیر، نخستین حادثه‌ای بود که با این وسعت و شدت به وقوع پیوست و افزون بر 5 میلیارد تومان به تأسیسات برق شهرستان خسارت وارد شد.

وی با بیان اینکه شکستگی دکل‌های برق با آن وزن سنگین، شکستگی تیرها و قطعه سیم‌ها و کابل‌های برق گواه شدت حادثه بود، افزود: حتی در بعضی جاها شبکه‌های جدید برق نیز دچار آسیب شده و تیرهای برق از جا کنده شده بودند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان ضمن تقدیر از پای کار بودن کلیه مهندسان، پرسنل و مأموران و بازنشستگان امور برق ملایر، پیگیری مجدانه مدیریت توزیع برق ملایر، فرماندار و حتی مدیران‌کل استان همدان، گفت: در این حادثه به 450 کیلومتر از شبکه‌های برق شهرستان خسارت وارده شد.

تخصیص 12 میلیارد تومان برای رفع مشکلات پیش آمده از حادثه برف ملایر
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان در ادامه گفت: طی ملاقات‌ها و پیگیری‌هایی که با نمایندگان مردم ملایر داشتیم، خسارت‌های وارده به تجهیزات و تأسیسات برق این شهرستان برآورد شد و نمایندگان قول پیگیری دادند.

تیموری با بیان اینکه در نهایت مقرر شد 12 میلیارد تومان برای رفع مشکلات پیش آمده از حادثه برف ملایر از سوی وزارت نیرو تخصیص یابد، افزود: تا کنون با 2 میلیارد تومان آن موافقت شده است و قرار شد 7 میلیارد تومان دیگر به مرور زمان تخصیص یابد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین وزارت نیرو دستور داد که استانداری همدان نیز 30 درصد خسارت را جبران کند که در همین راستا استاندار همدان با پرداخت 3 میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی استان به ملایر برای رفع مشکلات ناشی از بارش برف 25 بهمن‌ماه موافقت کرد.

تیموری از درنظر گرفتن 50 میلیون تومان کارانه برای زحمت‌کشانی که در رفع مشکلات پیش آمده شبانه‌روز و در دمای پایین هوا پای کار بودند خبر داد و ادامه داد: در حالت عادی شبکه‌های برق، بیمه هستند.

وی توضیح داد: اگر در اثر سهل‌انگاری و کوتاهی شرکت توزیع برق، خسارتی به وسایل برقی مردم وارد شود، خسارت‌دیدگان برای جبران خسارت، به شرکت بیمه معرفی می‌شوند اما هیچ مسئولیتی در قبال بروز حوادث طبیعی و غیرمترقبه نداریم.

گفتنی است؛ در این جلسه مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان، به سوالات حاضران در جلسه پاسخ داد و از جمعی از پرسنل و پیشکشوتان امور برق ملایر که در عملیات‌های رفع خاموشی ملایر طی بارش بهمن‌ماه حضور داشتند، تقدیر کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار