کد خبر: ۲۰۷۱۵
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۴ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
معاون برق و انرژی وزیر نیرو در اتاق بازرگانی ایران گفت: تولید در بخش برق بایستی صادرات محور باشد تا بتوانیم تمام ظرفیت این صنعت را در آینده فعال کنیم.
 به‌گزارش برق نیوز، هوشنگ فلاحتیان معاون برق و انرژی وزیر نیرو در میزگرد تخصصی بررسی چشم انداز کسب و کار صنعت برق که در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران برگزار شد، اظهار داشت: صنعت برق همیشه باید نیم نگاهی به آینده داشته باشد، زمانی فرا می‌رسد که این صنعت در حوزه احداث پست و نیروگاه و خطوط انتقال و... به اشباع می‌رسد؛ زمانی که این امر محقق شود نباید اجازه داد که عمده این ظرفیت‌های معطل و بلا استفاده بماند.

وی تاکید کرد: این زمان است که اگر روند تولید برق و تجهیزات برقی صادرات محور باشد، خواهیم توانست از ظرفیت‌های ایجاد شده نهایت استفاده را بکنیم.

وی با بیان اینکه در صنعت برق کشور کالایی بایستی تولید شود که از نظر کیفیت و قیمت بتواند با نمونه‌های خارجی رقابت کند، گفت: صادرات خدمات فنی و مهندسی ما در سال گذشته حدود ۲.۶ میلیارد دلار بوده است، با اینکه در کشور از این منظر اول بودیم اما هنوز با دنیا در این زمینه فاصله بسیار داریم.

وی با اشاره به افزایش مصرف برق در بخش صنایع در سال جاری گفت: متوسط افزایش مصرف برق در سال جاری حدود ۲.۴ درصد بوده است، اما این میزان برای بخش صنعت بیش از ۵ درصد بوده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۵۷ درصد نیروگاه‌های کشور در اختیار بخش خصوصی است و برنامه این است که این میزان به ۸۰ درصد برسد اما سؤال این است که آیا این امر باعث افزایش کارایی و راندمان نیروگاه‌ها شده است؟!

وی ادامه داد: انتظار این است که سندیکای برق به بررسی موانع پیش روی این امر بپردازد و با برجسته کردن این موانع به حل آن‌ها کمک کند.

فلاحتیان تاکید کرد: در تابستان سال جاری میزان آمادگی نیروگاه‌ها 97 درصد بود و مطمئناً این امر بدون همکاری بخش خصوصی حاصل نمی‌شد.

منبع: پاون
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار