کد خبر: ۲۰۷۲۳
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۵ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
گروه‌های مختلف سنی دانش‌آموزی در مقاطع تحصیلی متفاوت جهت اصلاح الگوی مصرف و دوری از اسراف آموزش‌های لازم را در توزیع برق قزوین دیده‌اند.
به گزارش برق نیوز: معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع برق قزوین با بیان اینکه کودکان آینده‌سازان جامعه هستند و اگر آموزش به‌صورت بنیادین باشد قطعاً در آینده جامعه‌ای پویاتر خواهیم داشت، گفت: آموزش اصلاح الگوی مصرف به کودکان جامعه را از اسراف حفظ می‌کند.

سید محمد قافله باشی زرند، معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع برق قزوین در حاشیه مراسم جنگ شاد دانش‌آموزی ویژه مدیریت مصرف برق که در چهار سانس صبح، ظهر، بعدازظهر و عصر در سالن اجتماعات اداره برق استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: آموزش دانش‌آموزان از سال اصلاح الگوی مصرف آغاز شد و این در حالی است که گروه‌های مختلف سنی در مقاطع تحصیلی متفاوت جهت اصلاح الگوی مصرف و دوری از اسراف آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

وی افزود: حضور در مدارس، تولید محتوای آموزشی تحت عنوان کتاب‌های انرژی پاک - یاوران انرژی، برپایی جشنواره‌های آموزشی خلاقیت ازجمله برنامه‌هایی است که این اداره جهت اصلاح الگوی مصرف برای قشر کودک و نوجوان برگزار کرده است.

قافله باشی با اشاره به اینکه امروز ۱۰۰۰ دانش‌آموز دختر طی برنامه جنگ شاد دانش‌آموزی به‌طور غیرمستقیم با مفهوم دوری از اسراف آشنا شدند، عنوان کرد: این طرح با همکاری آموزش‌وپرورش با زبان غیرمستقیم و به‌صورت نمایشی کودکان را با مفاهیم بهینه‌سازی مصرف انرژی آشنا کرد.

معاونت فروش و خدمات مشترکین توزیع برق قزوین بیان کرد: این اداره تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار جلد کتاب را تولید و در مدارس استان تدریس، پایش و اندازه‌گیری کرده‌ و این در حالی است این اقدام در تمام مدارس ابتدایی سراسر استان قزوین انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه کودکان آینده‌سازان جامعه هستند و اگر آموزش به‌صورت بنیادین باشد قطعاً در آینده جامعه‌ای پویاتر خواهیم داشت، اظهار کرد: علاوه بر اینکه به‌صورت غیرمستقیم مفاهیم بهینه‌سازی انرژی و اصلاح الگوی مصرف به کودکان آموزش داده می‌شود، دانش‌آموزان همچنین یاد می‌گیرند که در ایام خانه‌تکانی نیز از اسراف دور باشند.

قافله باشی با اشاره به اینکه پروسه فرهنگ طولانی‌مدت بوده و به‌سرعت نمی‌توان انتظار بهبود وضع داشت، ادامه داد: این برنامه‌های ۷ ساله آموزشی اثرات بالایی داشته است چراکه باوجود گرمای هوا و افزایش مصرف‌کنندگان، تأمین انرژی پایداری داشته و به‌هیچ‌عنوان خاموشی نداشته‌ایم.



منبع: خبرگزاری قرآن
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار