کد خبر: ۲۰۷۳۷
تاریخ انتشار : ۱۶:۰۲ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
قائم مقام وزیر نیرو در سومین همایش سالانه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل صنعت آب و برق گفت: موفقیت در گرو پیشگیری و شکست در جهت غفلت ما در حوادث بخش آب و برق اتفاق می‌افتد.
به گزارش برق نیوز، ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در آئین برگزاری سومین همایش سالانه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل صنعت آب و برق با رویکرد مهندسی تمهیدات نوین (سایبری و زیستی) در سالن همایش‌های ساختمان ستادی این وزارتخانه اظهارکرد: باید به اصل پیشگیری پایبند باشیم و هرگز در کارها غفلت نکنیم تا با شکست مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه کشور ایران وسیع و گسترده با قابلیت‌ها و موهبت‌های بسیار زیاد طبیعی و اجتماعی است که در آن موانع و حوادث زیادی اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: اطراف مرزهای ما آتش بپاست و نا آرامی زیادی وجود دارد و کانال‌هایی برای ایجاد بلوا و ناملایمات وجود دارند که برای ما تهدید به شمار می‌روند.

وی با اشاره به اینکه ایران همواره در معرض حوادث طبیعی قرار داشته است و این حوادث در فصول مختلف تکرار شده‌اند، افزود: کارکنان صنعت آب و برق برای اینکه در ارائه خدمات آب و برق اختلال ایجاد نشود در تمام فصول به صورت آماده باش هستند.

قائم مقام وزیر نیرو اضافه کرد: هر جا که از آب و برق استفاده می‌شود، در کنار آن مشکلاتی نیز هست و آب و برق چون کالاهای حاکمیتی هستند، لذا اختلال در ارائه خدمات آنان ممکن است باعث بروز تنش‌های اجتماعی نیز شود.

وی حوزه مسئولیت وزارت نیرو را از عرش تا فرش دانست و افزود: این مسئولیت شامل بالای جو، سطح زمین و منابع آب زیرزمینی خواهد بود.

محمودی ادامه داد: برق فقط به روشنایی و لامپ ختم نمی‌شود، بلکه مانند آب که مایه حیات است، برق نیز حیات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی، صنعتی، کشاورزی، خدماتی، نیروگاهی، آبرسانی و تصفیه‌خانه‌ها را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در داخل سازمان‌ها ساختارهایی برای پدافند غیر عامل، مدیریت بحران،‌ مدیریت ریسک HSE وجود دارد، افزود: این موارد وقتی داخل زنجیره قرار می‌گیرند همه از یک جنس هستند و با هم ارتباط دارند، لذا بایستی همواره پیشگیری را که کم هزینه تر است مد نظر داشته باشیم.

قائم‌مقام وزیر نیرو آنگاه با اشاره به اینکه امروزه مشکل خوزستان فقط ریزگردها نیستند بلکه تهدیدات سایبری و سایر ابزارهای آسیب رسان نیز ایجاد مزاحمت می‌کنند افزود: همان طوریکه در صحنه فیزیکی کار می‌کنیم نیاز است تا فعالیت‌های خود را دز بخش نرم افزاری نیز گسترش دهیم و به مقاوم سازی تاسیسات در بحث پدافند غیر عامل نیز بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه وجود پدیده ریزگردها در خوزستان و برف در مازندران به عنوان مانورهای طبیعی و واقعی هستند، گفت: همکاران صنعت آب و برق همچون سربازان جبهه نبرد، برای مقابله با حوادث طبیعی و غیر طبیعی به‌صورت شبانه روزی در حال آماده باش هستند تا خللی در ارائه خدمات آب و برق برای هموطنان ایجاد نشود.

ستار محمودی در ادامه با اشاره به اینکه بایستی در خصوص زنجیره پدافند غیر عامل، مدیریت بحران، مدیریت ریسک،‌HSE به دانش روز مسلط باشیم و از دانشگاه‌ها نیز بهره ببریم، افزود: در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی کمک‌های مردمی بسیار مفید است و باید از آنان بهره جست.

وی با بیان اینکه اگر زلزله ای در کلان شهری مانند تهران رخ دهد سازمان‌ها به تنهایی نمی‌توانند تمام مشکلات را حل کنند افزود: آموزش همگانی مردم برای مقابله با بحران و کمک گرفتن از آن‌ها در زمان وقوع حوادث می‌تواند به مهار بحران کمک شایان توجهی کند.

منبع: پاون
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار