کد خبر: ۲۰۷۷۱
تاریخ انتشار : ۱۲:۲۸ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
شهردار شهر جنکای واقع در جنوب غربی ژاپن با از سرگیری فعالیت نیروگاه هسته ای جنکای موافقت کرد.
به گزارش برق نیوز، به نقل از روزنامه ژاپن تودی، شهردار شهر جنکای واقع در ایالت ساگا ژاپن با از سرگیری فعالیت نیروگاه هسته‌ای این شهر که گامی به سوی از سرگیری فعالیت سومین نیروگاه هسته ای ژاپن پس از حادثه فوکوشیما است، موافقت کرد.

هیدو کیشیموتو به خبرنگاران در این باره گفت: من تصمیم گرفتم که سیاست دولت را در این خصوص بپذیرم.

هم اکنون از سرگیری فعالیت راکتورهای 3 و 4 نیروگاه هسته‌ای جنکای به موافقت هفت شهرداری دیگر که شهر آنها در 30 کیلومتری  این نیروگاه است، بستگی دارد.

دولت فدرال ژاپن به دنبال آن است تا پس از وقوع فاجعه فوکوشیما در سال 2011 و توقف فعالیت هممه راکتورها برای ارتقای سطح ایمنی آنها در سال 2013 به فعالیت برخی راکتورها پس از انجام اقدامات ایمنی لازم از سر گرفته شود. چراکه انرژی هسته ای یک منبع اصلی تأمین انرژی در ژاپن محسوب می شود.

راکتورهای 3 و 4 نیروگاه جنکای در ماه ژانویه الزامات ایمنی تعیین شده پس از حادثه فوکوشیما را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

در 24 فوریه اغلب اعضای شورای شهر در موافقت با از سرگیری فعالیت این دو راکتور رای دادند.

کیشیموتو موافقت خود را با از سرگیری فعالیت این دو راکتور و از طریق تماس تلفنی روز سه شنبه به فرماندار ایالت ساگا خبر داد.

از 45 راکتور هسته ای ژاپن هم اکنون تنها 3 راکتور هسته‌ای فعال هستند. راکتورهای 1 و 2 هسته ای نیروگاه سندای، شرکت برق کیوشو در ایالت کاگوشیما و راکتور 3 نیروگاه ایکاتا در ایالت اهیم سه راکتورهای فعال ژاپن هستند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار