کد خبر: ۲۰۸۲۰
تاریخ انتشار : ۱۱:۵۵ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه فرهنگ صرفه جویی برق باید در میان مردم نهادینه شود، گفت: برای رسیدن به این منظور باید به گفتمان عمومی دست یابیم تا در کاهش مصرف موفق عمل کنیم.
حجت الاسلام عباس امینی در دیدار صبح دوشنبه مدیر عامل شرکت برق منطقه ای سمنان با وی به میزبانی دفتر خود، ضمن بیان اینکه انرژی الکتریکی، نعمتی است که امروزه تمامی مردم به آن نیازمند بوده و در عرصه زندگی از آن بهره می برند، ابراز داشت: این مقوله نیز مانند هر پدیده دیگر نیازمند فرهنگ صحیح استفاده است که در این حوزه دستگاه های فرهنگی می بایست گفتمان صرفه جویی را ترویج دهند.

وی با اشاره به اهمیت نعمت برق و توجه در مصرف بهینه آن، افزود: باید اقدامات بیشتری برای ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب و برق و نهادینه کردن آن در میان مردم انجام گیرد.

امام جمعه شاهرود با بیان شرایط مطلوب استان سمنان در سرمایه گذاری انرژی های خورشیدی و بادی، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی شهرهای استان، با ایجاد نیروگاه های بادی و خورشیدی و تسهیل در روند سرمایه گذاری بخش خصوصی می توان از ظرفیت های جغرافیایی استان در زمینه تولید انرژی الکتریکی به نحو شایسته ای بهره گرفت.

نقش روحانیان در فرهنگ سازی مصرف بهینه انرژی بی بدیل است

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت برق منطقه ای سمنان نیز در این دیدار ضمن بیان اینکه زیرساخت های لازم در سطح استان در بخش انرژی الکتریکی و صنعت برق انجام گرفته و بستر لازم برای سرمایه گذاری فراهم شده است، گفت: سرمایه گذاری هایی برای احداث نیروگاه خورشیدی و بادی اعلام آمادگی کرده اند که پس از طی مراحل مقدماتی و قانونی، فعالیت خود را برای انجام پروژه آغاز خواهند کرد.

سید علی اکبر صباغ، ترکیب مصرف برق در سطح استان را مناسب و ایده آل دانست و بیان داشت: بیش از ۷۰ درصد مصرف انرژی الکتریکی در استان صرف تولید و کشاورزی شده که این از مولفه های مثبت مصرف برق است.

وی همچنین با بیان اینکه صرفه جویی نیازمند فرهنگ سازی عمومی و تعامل همه دستگاه های فرهنگی است، افزود: نقش روحانیان در کاهش مصرف انرژی بی بدیل است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار