کد خبر: ۲۰۸۳۷
تاریخ انتشار : ۱۰:۰۷ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
استاندار خوزستان گفت: مسئله ساخت نیروگاه برق در محور امیدیه ماهشهر حل شده است و برق موردنیاز برای ساخت صنایع تأمین می‌شود.
به گزارش برق نیوز، غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد توسعه نفت، گاز خوزستان اظهار کرد: مسئله نیروگاه برق بین امیدیه و ماهشهر حل شده و بنا بر ساخت آن است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مقدار خوراک مورد نیاز برای صنایع پایین دستی پتروشیمی باید تعیین شود، گفت: همچنین باید تعیین شود که چه مقدار از صنایع پایین دستی پتروشیمی بدون نیاز به گاز قابلیت راه اندازی در شهرک ویژه صنایع پایین دستی پتروشیمی را دارند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: وقتی وزیر نفت اعلام می کند که منطقه ویژه پتروشیمی شماره دو در کنار منطقه ویژه شماره یک ساخته شود یعنی با هدفی این مسئله را اعلام می کند که از آن جمله می توان به کاهش هزینه های میلیون دلاری اشاره کرد.

شریعتی در واکنش به کاهش سهم خوزستان در تولید ناخالص ملی گفت: این کاهش به دلیل تأثیر تحریم ها بر کاهش تولید نفت بوده و قطعا با افزایش میزان تولید نفت به تبع نیز میزان مشارکت استان در تولید ناخالص ملی افزایش پیدا می کند.

وی در ارتباط با الزامات راه اندازی شهرک صنعتی خاص راه اندازی صنایع پایین دستی پتروشیمی در خوزستان با تأکید بر مطرح شدن این طرح در کارگروه آمایش گفت: در ابتدا باید امکان سنجی و مطالعات اولیه انجام و در مرحله بعد نیز تیم جانمایی آن با عضویت اعضای ذیربط تشکیل شود. در نهایت هم باید مجوزهای لازم را از دستگاه های مربوطه اخذ کرد.
منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار