کد خبر: ۲۰۸۴۱
تاریخ انتشار : ۱۰:۵۷ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: طرح ایجاد نیروگاه های خورشیدی کوچک مقیاس در استان هرکدام با ظرفیت پنج کیلووات با مشارکت کمیته امداد امام (ره) از ابتدای سال آینده اجرا می شود.
به گزارش برق نیوز، منوچهر حبیبی گفت: این طرح به منظور تولید انرژی پاک در راستای حفاظت از محیط زیست و همچنین با هدف درآمدزایی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرایی می شود.

این مسئول با بیان اینکه این طرح با عنوان برکت آفتاب مورد اجرا قرار می گیرد،افزود: با بررسی های صورت گرفته، این طرح بدون شک از توجیه اقتصادی لازم برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به برآورد محاسبه اجرای این طرح توسط هر مددجو، گفت: هر نیروگاه کوچک مقیاس در 40 متر مربع مساحت و با هزینه 250 میلیون ریالی با ضمانت حداقل پنج تا 15 سال ساخته می شود.

حبیبی ادامه داد: با محاسبه نرخ خرید برق از 800 تا 850 ریال به ازای هر کیلو وات در این طرح، مشارکت کنندگان می توانند در روز معادل 320 تا 340 هزار ریال و در ماه 9.6 تا 10.2 میلیون ریال درآمد داشته باشند که از این رقم ماهیانه چهار میلیون ریال از اقساط تسهیلات پرداختی کسر می شود.

وی در پایان با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در زمینه اجرای این طرح، گفت: جانمایی و تایید 70 طرح در سطح شهرستان ها، تامین لوازم و مواد اولیه مورد نیاز جهت اجرای 100 طرح تا پایان سال جاری، هدف‌گذاری 900 طرح جهت اجرا تا پانزدهم اردیبهشت ماه 96، برگزاری نشست هماهنگی با بانک های پشتیبان و فراخوان هشت پیمانکار و پنج مشاور فنی جهت اجرا از جمله این اقدام ها بوده است.

برای اجرای این طرح تاکنون ساخت یک هزار نیروگاه مقیاس کوچک تولید برق از انرژی خورشیدی در 11 نقطه استان به تصویب رسیده است.

تاکنون در رابطه با اجرای این طرح 178 خانوار در تاکستان، 150 خانوار در آبیک، 126 خانوار در شهر قزوین، 103 خانوار در بوئین زهرا، 79 خانوار در اقبالیه، 57 خانوار درالموت شرقی، 56 خانوار در آوج، 52 خانوار در البرز و 35 خانوار در الموت غربی به عنوان متقاضی شناسایی و معرفی شده اند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار