کد خبر: ۲۰۸۴۹
تاریخ انتشار : ۱۶:۳۲ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
68 درصد طرح های اقتصاد مقاومتی در بخش برق و انرژی پایان دی امسال محقق شده است و امیدواریم تا پایان سال در بخش آب به حدود 100 در صد برسانیم.
به گزارش برق نیوز، حمید چیت چیان با اشاره به اینکه براساس طرح های اقتصاد مقاومتی هزار و 800 مگاوات نیروگاه جدید باید امسال به مدار می آمد، افزود: نه تنها این ظرفیت وارد مدار شد بلکه به مرز 2 هزار و 200 مگاوات رسیده است.

وی گفت: امسال 100 مگاوات نیروگاه تجدید پذیر و حدود 114 مگاوات نیروگاه dg به بهره برداری رسید و 255 مگاوات نیروگاه های برق آبی وارد مدار شد که همه این ارقام تا پایان دی بوده است.

وزیر نیرو همچنین درباره کاهش تلفات شبکه برق نیز افزود: قرار بود براساس برنامه اقتصاد مقاومتی تلفات به کمتر از 10 درصد برسد که به 10و 9 دهم درصد رسیده که پیشرفت 92 درصدی را نشان می دهد.

وزیر نیرو به طرح تعادل بخشی آب های زیر زمینی اشاره کرد و گفت: بیش از 2 هزار چاه غیر مجاز براساس این طرح امسال مسدود شد و حدود 81 هزار کنتور هوشمند بر روی چاه کشاورزی و در بخش صنایع بزرگ نصب شده است.

چیت چیان درباره برق رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار نیز گفت: این یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی است که محقق شده است و هم اکنون هیچ روستای بالای 10 خانوار که از نعمت برق بی بهره باشد نداریم.

وی در زمینه تولید برق حرارتی نیز گفت: بیش از 100 درصد اهداف محقق شده است و احداث نیروگاه های جدید در بخش بخار 50 درصد پیشرفت داریم و در زمینه ساخت نیروگاه های جدید غیر بخار 10 هزار مگاوات پیش بینی شده بود که تا کنون ساخت 8 هزار و 64 مگاوات آن شروع شده بنابراین بیش از 80 درصد در بخش تولید برق حرارتی اعم از نیروگاه هایی که به بهره برداری رسید و یا ساخت آنها شروع شد موفقیت کسب کردیم.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه این وزارتخانه فقط در زمینه طرح هایی که براساس اقتصاد مقاومتی مشخص شده بود عمل نکرده است بلکه به فرمایشات رهبر انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی مانند اتکا به توانمندی داخلی یا درونزا بودن اقتصاد و برون گرا بودن اقتصاد سوق داده است.

وی به درون زایی اقتصاد صنعت آب و برق اشاره کرد گفت: تمام کابل های برق تا 400 کیلو وولت در داخل کشور و به همت بخش خصوصی ساخته می شود.

چیت چیان افزود: کنتورهای هوشمند نیز در داخل طراحی و ساخته می شود و پست های gis، نیروگاه های بادی 2 و نیم مگاواتی در داخل کشور ساخته می شود حتی نیروگاه بادی 2 مگاواتی در داخل کشور طراحی شده و اولین نمونه آن به زودی ساخته خواهد شد.

وی افزود: توربین های گازی 25 مگاواتی، 45 مگاواتی در کشور ساخته می شود و توربین های برق آبی نیز برای نخستین بار در کشور طراحی و تولید خواهیم کرد که به این ترتیب تعداد زیادی از محصولات مورد نیاز صنعت آب و برق در کشور تولید می شود.

وزیر نیرو به مردمی کردن اقتصاد در صنعت آب و برق اشاره کرد و گفت: در ابتدای دولت یازدهم حدود 32 شرکت تولید کننده برق داشیم که در سال های اخیر این تعداد به 46 شرکت رسید.

چیت چیان افزود: در ابتدای دولت یازدهم فقط سه شرکت بخش خصوصی نیروگاه تجدیدپذیر داشند الان تعداد این شرکت ها به 25 رسیده است و تعداد نیروگاه های dg که نیروگاه های کوچک و پراکنده هستند به 50 شرکت بخش خصوصی رسیده است.

وی ادامه داد: تلاش کردیم اقتصاد صنعت برق را متکی به بخش خصوصی کنیم تا جایی که افرادی با سرمایه کم هم بتوانند در این صنعت سرمایه گذاری کنند.



منبع: خبرگزاری صداوسیما
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار