کد خبر: ۲۰۸۵۸
تاریخ انتشار : ۲۰:۴۱ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
در این آزمون مثل آزمون قبلی، داوطلبان در گیرودار رشته و گرایش هستند. گرایش هایی که تنها چند واحد محدود با هم تفاوت داشته و بعضا گرایش هایی که هیچ تفاوتی از لحاظ محتوای دروس دانشگاهی با دیگر گرایشها ندارند از امکان حضور در آزمون محروم شده اند. معضل این تعدد گرایش ها گریبانگیر خیلی از داوطلبان کارشناسی ارشد نیز شده است. عدم وجود کدسازمان محل خدمت در موقع ثبت نام برای عده ای از مخاطبان مشکل ساز شده است.
سرویس استخدامی وزارت نیرو: سازمان سنجش سه روز دیگر مهلت ثبت نام آزمون استخدامی را تمدید کرده است و همچنان امکان ویرایش اطلاعات دفترچه وجود دارد و وزارت نیرو می تواند کمک نماید تا داوطلبان تکلیف خود را بدانند.

در این آزمون هم مثل آزمون قبلی، داوطلبان در گیرودار رشته و گرایش هستند. گرایش هایی که تنها چند واحد محدود با هم تفاوت دارند و بعضا گرایش هایی که هیچ تفاوتی از لحاظ محتوای دروس دانشگاهی با دیگر گرایشهای معرفی شده در دفترچه ندارند از امکان حضور در آزمون محرومند!

داوطبان باید چوب مدارک یکسان ولی با نام های متفاوت دانشگاه های مختلف را بخورند و صرفا بخاطر کم یا زیاد بودن یک واژه در مدرکشان، از یکی از فرصت های مهم استخدامی در رشته خود محروم شوند.

کاش وزارت نیرو تا دیر نشده فکری برای این موضوع کند و داوطلبان را از سردرگمی و استرس تطبیق مدارک برهاند.

معضل این تعدد گرایش ها گریبانگیر خیلی از داوطلبان کارشناسی ارشد نیز شده است. عده ای گرایش ذکر شده در مدرک کارشناسی شان در فهرست اعلام شده دفترچه ثبت نام آزمون وجود دارد ولی گرایش ارشدشان نیست و عده ای دیگر بالعکس.

سوال این است که اگر دانشجویی مدرک ارشد کاملا مرتبط داشته باشد ولی در فهرست اعلام شده دفترچه ثبت نام آزمون این گرایش اعلام نشده باشد آیا می تواند با مدرک کارشناسی اش ثبت نام کند یا نه؟ غیرقانونی است یا نه؟ بعدا مدرک ارشدش را می تواند ارائه دهد یا نه؟

خوشبختانه امسال شرط مرتبط بودن مدرک کارشناسی با مدرک ارشد و بالاتر برداشته شده است ولی نامفهوم بودن دفترچه باعث ایجاد نگرانی های شدیدی شده است.

چالش دیگر این روزهای داوطلبان عدم وجود کدسازمان محل خدمت در موقع ثبت نام است. خیلی از شرکت های توزیع نیروی برق و برق منطقه ای و نیروگاه ها در میان سازمان های مورد انتخاب نیست با ایکه شاغلان در این ارگان ها هم از اعضای صنعت آب و برق هستند.

با وجود اینکه در دفترچه استخدامی از معافیت پزشکی و عدم امکان ثبت نام سخنی به میان نیامده است ولی در فرم ثبت نام فقط امکان انتخاب معافیت غیرپزشکی ذکر شده و تکلیف این دسته از داوطلبان مشخص نیست که بالاخره به دفترچه اعتماد کنند یا فرم ثبت نام.

با آنکه معاونت وزیر نیرو از پذیرش بدون آزمون داوطبان ممتاز سخن گفته بود ولی شرایطی برای آن هنوز اعلام نشده و حداقل تاریخ یا جزئیات کلی از آن منتشر نشده است که نحوه این استخدامی به چه شکلی است.
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ارشد بیکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
3
1
با سلام و احترام
برای گرایش کنترل حتی یک نفرظرفیت استخدامی هم در دفترچه وجودندارد و اصلااین گرایش دردفترچه استخدامی تعریف نشده!!!
درحالی که گرایش کنترل در معتبرترین دانشگاه های ایران در مقاطع کارشناسی تا دکترا تدریس می شودودرمقطع کارشناسی تنهاچند واحد باسایر گرایشها متفاوت بوده است.
فارغ التحصیلان گرایش کنترل چرا نمیتواننددر آزمون شرکت کنندو امکان استخدام ندارند؟؟؟
ناشناس
|
Spain
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
1
10
میگویند اسکندر قبل از حمله به ایران درمانده و مستأصل بود. از خود میپرسید که چگونه باید بر مردمی که از مردم من بیشتر میفهمند حکومت کنم؟ یکی از مشاوران میگوید:« کتابهایشان را بسوزان، بزرگان و خردمندانشان را بکش و دستور بده به زنان و کودکانشان تجاوز کنند »اما یکی دیگر از مشاوران پاسخ میدهد:... « نیازی به چنین کاری نیست. از میان مردم آن سرزمین:آنها را که نمیفهمند و کم سوادند، به کارهای بزرگ بگمار وآنها را که میفهمند و باسوادند، به کارهای کوچک و پست بگمار.بی سوادها و نفهم ها همیشه شکرگزار تو خواهند بود و هیچگاه توانایی طغیان نخواهند داشت.فهمیده ها و با سوادها هم یا به سرزمینهای دیگر کوچ میکنند یا خسته و سرخورده، عمر خود را تا لحظه مرگ، در گوشه ای از آن سرزمین در انزوا سپری خواهند کرد...
رضا
|
Netherlands
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
2
0
خواهشا افزایش سن رو هم بزارید من سنم فقط 3ماه بزرگتره اما متاسفانه نمی تونم شرکت کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
2
0
من از ۲۰ سالگی دارم تو کرج زندگی میکنم حدود ۱۲ ساله ولی ۴ سال تو همدان دانشجو بودم، بومی همدان میشم اما بومی کرج نمیشم جای تعجب نداره!!!!!!
مدیر پایگاه اگر بیمه پدر یا مادر از کرج رد شده باشه میتونید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
مادرم خانه داره و سابقه پدرم در تهران واریز شده
اشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
6
2
دوستان واقع بين باشيد اتفاقا اين گرايش بندي ها با مطالعه دقيق انجام شده اينكه اومده گرايش قدرت را برداشته و از كنترل و الكترونيك و مخابرات استفاده نكرده خب اين طبيعيه شركت توزيع هيچ ربطي به الكترونيك و اينا نداره كه . اينكه شما چند تا واحد از قدرت گذروندين اين دليل نميشه شما گرايشي را تحصيل كردي كه اصلا هيچ ربطي به قدرت نداره و شايد بگين اين عدالت نيست خب فقط اين ازمون قدرت خواسته بقيه ازمون هااا كلا گرايش هاي ديگه هست يعني چشم ديدن قدرتيا را ندارين؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
2
1
با سلام
وزارت نیرو قبلن پذیرش مهندسی برق را در پنچ رشته کنترل - قدرت- الکترونیک - مخابرات وشبکه انتقال داشت
ودر دفترچه استخدامی سال94 هم مشخص هست امسال جدا کرده و حتی کنترل که فرقی از لحاظ واحد درسی با الکترونیک نداره حذف کرده درحالی که هم در شرکت های توزیع وبرق منطقه ای سال 94 با الکترونیک پذیرش داشت به صورت مشتر ک هم در برخی شرکت ها با رشته قدرت
حالا امسال نمیتوانند شرکت کنند چرا چون معلوم نیس چون به فکر جوانهایی که بیکارند نیستن نشد که نشد بدون ضابطه بدون قانون عمل کردن همینه یه عده سرکارن یه عده بیکارن یه عده گیج شدن چیکار کنن این هم بی نظمی و بی مسولیتی یک وزارتخانه
متشکرم از برق نیوز بابت درج این موضوع
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
1
0
تا آنجا که دیدم امکان انتخاب بیش از یک رشته‌محل هم نیست. این همه آزمون و بند و بساط فقط برای یک رشته‌محل که تنها ۱ یا ۲ نفر ظرفیت دارد...

شما که دارین با این سیستم آزمون می‌گیرن، لااقل یه امکانی فراهم کنین که اگه چند نفر با شرایط بهتر در یک رشته‌محل ثبت نام کرد حقشون ضایع نشده و نفرهای بعدی شانس داشته باشن در رشته‌محل‌های دیگه ثبت نام کنن.
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
5
1
چه ربطی داره. شرکت توزیع همش کار قدرته. مثه اینه که بگیم چرا تو آزمون شرکت مخابرات یا ایرانسل و همراه اول رشته برق قدرت رو جذب نمی کنید. خدایی بی منطق حرف نزنید. گرایش الکترونیک و مخابرات کلا با 5 ولت سر و کار دارن. ما قدرتی ها با 400 هزار ولت. پس لطفا نزدیک قدرت نشوید خطر داره
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
0
2
با سلام
برای فارغ التحصیلان دانشگاه تهران که نوشته مهندسی برق - قدرت - سیستم ها و فشار قوی الکتریکی، لطفا پیگیری کنید تا این عنوان هم اضافه بشه! ما الان موندیم رشته رو مهندسی سیستم های قدرت بزنیم یا برق قدرت تکنولوژی فشار قوی! در مدرک فارغ التحصیلان دانشگاه تهران (برق قدرت زیر گرایش سیستم) دقیقا عنوان بالا ذکر شده است.
با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
3
2
چه ربطی داره که با 5 ولت سر وکار دارن الکترونیکیا؟ ما تا ترم 6با قدرتیا سریه کلاس بودیمو با یه استاد! نه که خیلی کار عملی انجام دادین الان بحثت سر 5ولته! قدرتیا کلا 3واحد ازمایشگاه هم پاس نمیکنن ولی الکترونیکا11واحد عملی وازمایشگاه دارن .
من نمیخوام به هیچ گرایشی توهین کنم همه خوبن و کلیم واسه گرفتن مدرک همه زحمت کشیدیم ولی درست نیس واسه 15واحد یا بیشتر بقیه گرایشها کامل کنار برن همه زحمت کشیدن و حق دارن که تو این ازمونا شرایط ثبت نام برا همه باشه ونه فقط ازمون مختص یک گرایش باشه بالا خره همه برق خوندن باچند واحد اختلاف.تازه من خودم11واحد اختیاریمو دروس قدرتو گذروندم دیگه فک کنم برا من تفاوت بشه 5، 6واحد.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of)
دقیقا درست میگه اگه بخشنامه جدید مهندسی برقا نگاه کنید دیگه گرایش تو کارشناسی تو مدرک نمیزنن میگن گرایش مال ارشده برق برقه تو کارشناسی
حمید خان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
1
0
سلام.همین مشکل برای بچه های کامپیوترهم وجود داره.من مدرکم "مهندسی کامپیوتر نرم افزار" هست.شرکت توزیع همدان که یه نفر کامپیوتر میخواد اینو قبول نمیکنه ولی جالبه که "مهندسی کامپیوتر" و "کامپیوتر گرایش نرم افزار" رو قبول میکنه !!! یعنی ما فقط به دلیل اینکه توی مدرکمون کلمه "مهندسی" داره باید محروم بشیم !!!! تو رو خدا یکی پیگیری کنه ببینیم آخه این چه وضعیه؟؟ درباره معافیت پزشکی هم همینطور.اصلن معلوم نیست کسی که معافیت پزشکی داره میتونه شرکت کنه یا نه
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
0
0
الان یعنی من مخابرات خوندم برای گرایش شغلی مهندسی الکترونیک تو آب و فاضلاب نمی تونم ثبت نام کنم؟؟؟
پس چرا تو رشته های مجاز زیر جدولش نوشته: مهندسی برق (لیسانس، فوق لیسانس و دکتری) ؟؟؟؟

مگه میشه کسی دکتری بدون گرایش گرفته باشه؟؟؟

لطفا جواب بدهید
مدیر پایگاه هم لیسانس و هم ارشد را میدونیم که بدون گرایش وجود دارد ولی از دکتری خبری نداریم
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
0
0
با سلام،من در آزمون استخدامی سال 94 شرکت کردم و نفر اول تو اون گرایش درخواستی شدم. به مصاحبه هم دعوت شدم و در مصاحبه هم رتبه خوبی آوردم ولی دوستان فقط به دلیل تغییر عنوان رشته که اونم به خاطر این بوده از سال 87 به جای کارشناسی ناپیوسته گذاشتن مهندسی تکنولوژی! من رو رد کردن. به همین راحتی زحمت چند ساله مارو نابود کردن!
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
0
1
برق نیوز ی درخواست داشتم با توجه به نزدیک شدن به ازمون یه مصاحبه با دکتر توکلی مشاور سازمان سنجش انجام بدید امار کلی این ازمون اعم از تعداد شرکت کنندگان،نسبت زن به مرد،زمان اعلام نتایج،نحوه اعمال سهمیه و...غیره را مطرح نمایید.
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
0
0
سلام برای سهمیه ایثارگری باید تو مصاحبه چی ارائه بدیم؟ ممنون بابت جواب تون
مدیر پایگاه قبل از مصاحبه و بعد از آزمون در تطبیق مدارک مدارکه مربوطه را اعلام می کنند که باید ارائه دهید
در ضمن در دفترچه هم تعریف کرده بودند که منظور چه مدرکی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
1
0
همه اش پارتی بازیه بی خودی وقت و پول خودتون خرج اینا نکنید ...:
مدیر پایگاه تا جائیکه ما اطلاع داریم نظارت ها و بازرسی های مختلفی انجام می شود لذا احتمال پارتی بازی خیلی کم است
mohammad
|
Netherlands
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
0
0
معایب دستورالعمل استخدام وزارت نیرو در شرکتهای وابسته غیر دولتی ( مثلا نیروگاه ها )
از حدود هفت سال پیش نیروگاه ها بخاطر دستور العمل های وزارت نیرو برای استخدام نیروی جدید و پر کردن پست های خالی بناچار میبایست از شرکت های تامین نیروی انسانی استفاده میکردند یعنی نیروی شرکتی جذب میکردند که اکثرا هم با آزمون و اطلاعیه بوده است.
حالا این نیروها همگی بالای 5 سال سابقه کار و مدرک تحصیلی مرتبط داشته و با صرف هزینه زیاد آموزش دیده و باتجربه شده اند.
دستورالعمل استخدام گفته که نیروی جدید با آزمون استخدام بشه و شرکتی ها هم سهمیه دارند و میتونند در این آزمون شرکت کنند.حالا عیبش کجاست :
فرض کنید چارت سازمانی نیروگاهی 500 نفر باشه که 150 تا از اون پست ها بلاتصدی است و نیروگاه قصد داره اون پست ها را پر کنه. طبق این دستورالعمل نیروگاه باید 150 نفر اعلام نیاز بکنه و آزمون برگزار بکنه احتمالا یک عده نیروی جدید و عده ای هم از شرکتی های شاغل در این آزمون قبول خواهند شد که نیروگاه موظف هست اونها را به کار بگیره.....مشکل اینجاست که در این پست هایی آزمون براش برگزار شده افراد شرکتی مشغول بکار هستند و اگر در آزمون قبول نشن باید اخراج بشن تا قبول شده جدید استخدام بشه..از طرفی نیروگاه ها اینقدر نیروی شرکتی مازاد دارند که این افراد را نمیتونه حتی تو قسمت های دیگه هم بکار بگیره.
از طرفی نیروگاه ها به هیچ وجه حاضر نیستن نیرویی که چندسال براشون کار کرده باصرف هزینه زیاد آموزش دیده و باتجربه شده را از دست بدن و برای همین هم بعد از ابلاغ این دستورالعمل هیچ نیروگاهی اعلام نیاز برای آزمون استخدامی نکرده و نخواهد کرد. لازم بذکر است که در حال حاضر تمام نیروگاه های حدود بیش از یک سوم چارت های سازمانی شون خالی هست و با این وضع نه میتونن استخدام کنند و نه تبدیل وضعیت
برای نمونه باید بگم که مزارت کشور برای حل این مشکل دستورالعملی گذاشته که نیروهای قراردادی و شرکتی که در پست های بلاتصدی مشغول بکار هستند و سه سال سابقه کار دارند را طی آزمونی استخدام کنه و متاسفانه وزارت نیرو توی این زمینه بجای حل مشکل فقط گره کوری روی این مشکل زده است که نه فارغ التحصیلان بیکار بتوانند استخدام بشوند و نه شرکتی های که بخاطر قوانین خود وزارت نیرو بناچار شرکتی استخدام شده اند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار