کد خبر: ۲۰۸۶۳
تاریخ انتشار : ۰۹:۱۸ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
قراراست آلمانی ها 66 میلیون دلار برای تولید برق خورشیدی در گیلان سرمایه گذاری کنند
به گزارش برق نیوز، در نشست سرمایه گذاران آلمانی با استاندار در رشت مقرر شد بخش خصوصی آلمان 66 میلیون دلار در حوزه انرژی خورشیدی و فعالیت های گلخانه ای در  گیلان سرمایه گذاری کند.

محمدعلی نجفی در این دیدار با اشاره به اینکه در دراز مدت برای توسعه به برق خورشیدی نیاز بیشتری داریم افزود: انتظار داریم بر اساس قرارداد همکاری که بین شرکت های برق منطقه‌ای گیلان و سان فارمینگ آلمان امضا شده است شرکت آلمانی در 2 منطقه منجیل و لوشان نیروگاه های برق خورشیدی در مجموع به ظرفیت تولید 40 مگاوات احداث کند.

وی افزود: منجیل و لوشان علاوه بر بادخیز بودن و تابش مناسب نورخورشید، عاری از ریزگردها هستند و این ویژگی ها موجب می شود  بازدهی تولید انرژی سلول‌های خورشیدی و بازگشت سرمایه افزایش یابد.

استاندار گیلان گفت: تصویب این سرمایه گذاری در سازمان کمک های اقتصادی و فنی ایران به معنی تضمین اجرای این پروژه است.

محمد علی نجفی بر ضرورت همکاری دستگاه های اجرایی و تأمین امکانات لازم تأکید و تصریح کرد: پیگیری اجرای این طرح ها پیگیری های مجموعه ی برق استان و سازمان انرژی های نو ایران (سانا) را می طلبد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ مانعی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف گیلان وجود ندارد.

رئیس هیات مدیره شرکت آلمانی سان فارمینگ هم گفت: فعالیت اصلی این شرکت آلمانی، تولید برق از انرژی خورشیدی و در کنار آن ساخت گلخانه در زیر تاسیسات پانل‌های خورشیدی با عنوان فعالیت های غذا و انرژی است.

پیتر شرم افزود: این شرکت در فاز اول 4 نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی را در شهرستان رودبار راه اندازی خواهد کرد.

 وی گفت: با توجه به ویژگی های منحصر به فرد جغرافیایی گیلان قصد داریم مرکز مطالعات تحقیقات انرژی های خورشیدی را در این استان تاسیس کنیم.

رئیس هیات مدیره شرکت آلمانی سان فارمینگ افزود: گیلان می تواند با گسترش همکاری ها به هاب تولید انرژی های خورشیدی در خاورمیانه و آسیای میانه تبدیل شود.


منبع:  خبر گزاری صدا وسیما

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار