کد خبر: ۲۱۱۴۲
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۶ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۶
وزیر محیط زیست فرانسه روز یکشنبه از تعطیلی یکی از فرسوده ترین نیروگاه های این کشور تا سال 2019 خبر داد.
به گزارش برق نیوز، سگولن رویال به یکی از وعده های انتخابات ریاست جمهوری فرانسه جامه عمل پوشاند.

رویال ضمن اعلام خبر تعطیلی نیروگاه هسته ای فسنهایم فرانسه تا سال 2019، علت آن را فرسودگی و آلایندگی بیش از اندازه این نیروگاه اعلام کرد.

رویال اعلام کرد که که دستور تعطیلی نیروگاه هسته ای فسنهایم امروز توسط رئیس جمهور صادر شد و این نیروگاه تا سال 2019 به فعالیت خود پایان می دهد.

بر اساس این گزارش، این حکم با توجه به تصمیم شرکت برق و گاز فرانسه (او.د.اف) اتخاذ شده و شورای اداری این شرکت، پس از نشست ششم آوریل به بسته شدن مشروط این نیروگاه رای داده بود.

شرکت برق و گاز فرانسه اطمینان داد قصد دارد سطح تولید برق هسته ای خود را پیش از بستن نیروگاه فسنهایم در سطح 63 ممیز دو دهم گیگاوات حفظ کند.

حامیان محیط زیست معتقدند راکتورهای اتمی فرانسه فرسوده هستند و باید به علل ایمنی بسته شوند. نیروگاه فسنهایم از سال 1977 فعال است.

فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه در دوران انتخابات 2012 وعده داده بود که نیروگاه 'فسنهایم' را که در شمال فرانسه قرار دارد، تعطیل کند و با توقف فعالیت راکتور تولید انرژی آن و تقویت منابع دیگر تولید انرژی تجدیدپذیر، وابستگی کشور را به قدرت هسته‌ای در طول دوره 5 ساله ریاست جمهوری خود محدود کند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار