کد خبر: ۲۱۴۳۲
تاریخ انتشار : ۱۲:۳۴ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
سوزانا ترستال سفیر کشور هلند در ایران (نماینده اتحادیه اروپا) گفت: اتحادیه اروپا فصل جدیدی در روابط دو جانبه با ایران باز کرده است.
به گزارش برق نیوز،  سوزانا ترستال (Susanna Terstal)  سفیر کشور هلند در ایران (نماینده اتحادیه اروپا) در آئین برگزاری نخستین همایش تجاری ایران و اتحادیه اروپا در حوزه انرژی پایدار، در سالن همایش‌های وزارت نیرو با بیان این مطلب که اتحادیه اروپا فصل جدیدی در روابط دو جانبه با ایران باز کرده است، گفت: این باعث خواهد شد تا یک رابطه سازنده بین طرفین ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه هلند در زمینه‌های مختلف همکاری همچون اقتصاد، انرژی هسته ای، انرژی تجدیدپذیر، مبارزه با مواد مخدر و غیره تمایل دارد تا با ایران همکاری داشته باشد، افزود: سال گذشته نمایندگان ایران به بروکسل سفری داشتند و ما نیاز داریم تا به روابط خود با ایران در تمام زمینه‌ها بخصوص انرژی‌های تجدیدپذیر و سرمایه‌گذاری در این بخش همکاری داشته باشیم.

ترستال ادامه داد: مهاجرت، تغییر اقلیم انرژی پایدار و اقتصاد سبز نیز زمینه‌های دیگری از همکاری بین جمهوری اسلامی و هلند است که می‌توان برای آن برنامه ریزی کرد.

وی تاکید کرد: ایران از منابع سرشار انرژی طبیعی و گاز برخوردار است و در این خصوص می‌توان همکاری بیشتری را در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر با ایران رقم زد.

سفیر کشور هلند در ایران (نماینده اتحادیه اروپا) با اشاره به اینکه توافق هسته ای بین ایران و اروپا پایدار مانده و اتحادیه اروپا متعهد به همکاری با ایران است افزود: این همایش اولین مجمع کسب و کار اتحادیه اروپا و ایران است و نشان اولین تلاش تبادل نظر بین طرفین است که هردو طرف بایستی نهایت استفاده را از این موقعیت ببرند.

منبع: پاون
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار