کد خبر: ۲۱۵۴۴
تاریخ انتشار : ۱۲:۵۸ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
در سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان کرمان تفاهم نامه ساخت منطقه انرژی تجدیدپذیر شهرستان رفسنجان با حضور دکتر ستاری فر، در مرکز نوآوری‌های کرمان امضاء شد.
به گزارش، در سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان کرمان تفاهم نامه ساخت منطقه انرژی تجدیدپذیر شهرستان رفسنجان با حضور دکتر ستاری فر، در مرکز نوآوری‌های کرمان امضاء شد.

ساخت منطقه انرژی‌های تجدیدپذیر رفسنجان با مشارکت شرکت توزیع برق شمال، دانشگاه ولی عصر رفسنجان و استانداری کرمان انجام خواهد شد.

در این مراسم مشاور استاندارد در امور دانشگاهیان، رئیس دانشگاه شهید باهنرکرمان، دانشگاه ولی عصر رفسنجان، دانشگاه علوم پزشکی کرمان و سایر مسئولان استانی دکتر ستاری فر را همراهی می‌کردند.

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق شمال در حاشیه این مراسم هدف از ایجاد منطقه انرژی‌های نو را، توسعه نیروگاه ها، حمایت از صنایع وابسته به انرژی نو، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ذکر کرد و گفت: با توجه به ابلاغیه وزارت نیرو، ادارات دولتی، شهرداری‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی باید حداقل بتوانند ۲۰ درصد از مصرف برق خود را از طریق انرژی خورشیدی در طول ۲ سال آینده تأمین کنند در غیر این صورت برق این مشترکان با نرخ خرید تضمینی انرژی تجدید پذیر محاسبه خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون شرکت‌های آب و فاضلاب شهری، توزیع برق شمال و اداره کل راه و شهرسازی کرمان اقدام به نصب سامانه‌های خورشیدی کرده اند عنوان کرد: این یک حرکت مناسب در جهت استفاده از انرژی‌های پاک محسوب می‌شود.

علی افتخاری گفت: ایجاد مناطق انرژی‌های تجدیدپذیر در کرمان یکی از اقدامات مهم و اساسی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از محیط زیست گفت: با استفاده از این شیوه در جهت فرهنگ سازی استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر حرکت خواهیم کرد و نتیجه آن آلوده نکردن محیط زیست خواهد بود.

قابل ذکر است که پیش از این قرارداد همکاری مابین شرکت توزیع برق شمال و دانشگاه ولی عصر رفسنجان امضاء شده بود که یکی از مفاد آن حل مسایل مطرح شرکت توزیع برق در زمینه انرژی، علی الخصوص انرژی‌های نو و سایر زمینه‌ها از طریق تصویب طرح‌های پژوهشی بر اساس ضوابط و مقررات دانشگاه است.

شایان ذکر است پس از انعقاد قراداد دکتر ستاری فر معاون علمی وفناوری رئیس جمهور به همراه مسئولان و اصحاب رسانه از محل مرکز نوآوری‌های کرمان بازدید کرد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
0
0
ظرفیتش چقدر هست؟کی شروع میشه کی تموم میشه؟اخه بی نظمی و بی برنامگی تا کی؟
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار