کد خبر: ۲۱۶۷۴
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۲ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
گردهمایی پیک 96 در نیروگاه طرشت؛
آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر در گردهمایی مدیریت بار و آمادگی پیک ۹۶ مدیران و کارشناسان شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق کشور با تاکید بر شرایط ویژه پیک ۹۶، پیگیری مؤثرتر اقدامات مدیریت بار و مصرف انرژی صنعت برق را خواستار شد.
به گزارش برق نیوز، همایش کاهش پیک ۹۶ بنابر اهمیت موضوع عبور از پیک تابستان سال جاری و لزوم ایجاد هماهنگی بین بخش های مختلف صنعت برق و مشترکان، با حضور مدیرعامل شرکت توانیر، معاون هماهنگی توزیع توانیر، معاون راهبری شبکه برق کشور، معاون مدیریت مصرف برق و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل توانیر و جمعی از مدیران عامل شرکت های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق کشور و مدیران و دست اندرکاران مدیریت مصرف و دیسپاچینگ و مجریان پروژه‌های کاهش پیک بار در شرکت بهره برداری نیروگاه طرشت برگزار شد.

در آیین گشایش این نشست مدیرعامل شرکت توانیر تلاش های مجموعه برق کشور را در جهت بهره مندی مصرف کنندگان از خدمات صنعت برق به عنوان موتور محرک صنعت و اقتصاد کشور مورد توجه و تاکید قرار داد.
 
مدیرعامل توانیر گفت: لازم است امسال همه دست اندرکاران مدیریت مصرف اقدامات را مؤثرتر و بهتر از سال های قبل پیگیری کنند و جلسات با استانداران و صنایع برای بیشترین اثرگذاری برگزار شود.
 
کردی با تاکید بر اینکه درخصوص بهینه سازی مصرف انرژی همواره نیاز به کار داریم، اوج فعالیت‌های مدیریت مصرف برق را مربوط به مقطع خاصی از سال (حدود ۳۰۰ ساعت) و به منظور محدودکردن رشد پیک شبکه عنوان کرد و افزود: مدیریت مصرف از جهات مختلف می‌تواند مدنظر قرار بگیرد و در بسیاری از کشور‌ها که از ضریب ذخیره بالای ۱۲ درصد برخوردارند مانند ژاپن، موضوع مدیریت مصرف برق از منظر منافع اقتصادی مورد توجه قرار دارد در حالیکه در صنعت برق کشور از بعد برطرف ساختن کمبود‌ها در پیک به آن توجه می‌شود.

وی تصریح کرد: همکاران مدیریت مصرف برق با توجه به تفاوت قیمت تمام شده با قیمت فروش برق، مجاهدت ویژه‌ای انجام می‌دهند چرا که مدیریت مصرف تا حدی از طریق تبلیغات قابلیت اثرگذاری دارد و از آن به بعد باید از طریق اهرم های اقتصادی پیگیری شود.

وی افزود: هم اکنون جنبه‌های اقتصادی مدیریت مصرف، چندان در صنعت برق مطرح نیست و بیشتر جنبه پایداری شبکه و جلوگیری از اعمال خاموشی مورد توجه قرار دارد و در صورتیکه سرمایه گذاری بخش تولید برق به تناسب در مدیریت مصرف مورد استفاده قرار بگیرد، کمک مؤثری به عدم سرمایه گذاری در سایر بخش‌ها خواهد بود.

کردی با اشاره به اینکه محدودیت‌ها در شبکه انتقال و بعضا فوق توزیع برق کشور سال به سال در حال افزایش است، ضریب ذخیره صنعت برق در ایام پیک شبکه را زیر ۲ درصد ذکر کرد که ضریب ذخیره قابل اتکایی محسوب نمی‌شود و صنعت برق باید همکاری تنگاتنگی با دیسپاچینگ ملی داشته باشد.

مدیرعامل توانیر پیام این نشست را ویژه بودن سال ۹۶ نسبت به سال های قبل عنوان کرد و از جمله دلایل آن را قرارداشتن در ایام انتخابات و گرمای زودرس برشمرد.

وی اظهار داشت: لازم است امسال همه دست اندرکاران مدیریت مصرف اقدامات را مؤثرتر و بهتر از سال های قبل پیگیری کنند و جلسات با استانداران و صنایع برای بیشترین اثرگذاری برگزار شود.»

کردی ابلاغ دستورالعمل‌ها به مصرف کنندگان عمومی و ادارات را از دیگر اقدامات برشمرد که به زودی انجام می‌شود و اثرگذاری از طریق فضای مجازی نیز از طریق یک گروه دانشگاهی در حال انجام است.

مدیرعامل توانیر تاکید کرد: با توجه به رشد قابل توجه بارهای مصرفی از جمله رشد بار صنعتی به بیش از 5/4 درصد همچنین کاهش به مدار آمدن واحدهای جدید تولید، باید اقدامات مؤثرتری در بحث مدیریت مصرف برق از سوی شرکت های برق پیگیری شود و ضمن برپایی هفتگی جلسات مدیریت مصرف و اطلاع رسانی از طریق جراید و رسانه‌ها و صداوسیمای استان، انقلابی در فرهنگسازی مصرف بهینه برق ایجاد شود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
0
0
با درایت کردی از این مرحله هم عبور می کنیم تا کردی هست مشکلی نداریم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار