کد خبر: ۲۱۷۱۵
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۴ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
با اتمام فعالیت های تعمیرات هفده گانه نیروگاه شهید رجایی، این نیروگاه با تمام توان آماده تولید برق پایدار می شود.
اورهال نیروگاه شهید رجایی به پایان می رسد
به گزارش برق نیوز، برنامه‌های پیش بینی شده تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و برنامه‌های بازدید دوره‌ای واحدهای سیزده گانه نیروگاه که از مهرماه سال گذشته با هدف کسب آمادگی تولید برق در تابستان ۹۶ آغاز شده بود، تا پیش از پایان اردیبهشت به اتمام می‌رسد.

در این دوره از تعمیرات، بیش از ۱۵ هزار فعالیت در قالب ۱۷ برنامه تعمیراتی از سوی گروه‌های سه گانه معاونت‌های تعمیرات نیروگاه‌های بخار و سیکل ترکیبی با تمرکز بر عیب یابی و شناسایی نقاط ضعف واحد‌ها به انجام رسیده است.

در ادامه این گزارش آمده است، تعویض IP اپراتورهای بویلرهای ۶ گانه و فیدواترهای ۴ بویلر نیروگاه سیکل ترکیبی، تعویض قطعات اصلی مسیر گاز داغ واحدهای گازی براساس بازدید‌ها و ساعت کارکرد واحدها، تعمیر کنترل والوهای ورودی بخار به توربین‌های نیروگاه سیکل ترکیبی، ساخت داخل الکتروموتورهای شش و شش دهم کیلوولت واحدهای بخار و سیکل ترکیبی، نوسازی ۵۰ درصد از داکت‌های دود واحدهای چهارگانه با هدف پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی، نوسازی ۵ دستگاه سیستم خنک کاری تاسیسات کنترلی واحدهای بخاری و تعویض لوله‌های واتروال و فاینال رهیت واحدهای بخاری، مهمترین فعالیت هایی بود که در این دوره از برنامه‌های تعمیراتی به انجام رسید.

این گزارش می‌افزاید، با الگوبرداری از سیاست تدوینی اقتصاد مقاومتی، در این دوره از برنامه‌های تعمیراتی، بیشتر فعالیت‌ها با تمرکز بر توانمندی‌های داخلی به انجام رسیده است که ساخت الکتروموتورهای پرقدرت ۶ / ۶ کیلوولتی FDF و CWP و تعمیر کنترل والوهای ورودی بخار به توربین واحدهای سه گانه بخار سیکل ترکیبی همراه با صرفه جویی قابل توجه در هزینه‌های تعمیراتی، از اقداماتی است که با هدف کاهش وابستگی به خارج و حمایت از ساخت داخل به انجام رسید.

از دیگر اقدامات مهم در این دوره از فعالیت‌های تعمیراتی، رفع نشتی از نقاط دارای نشت آب و بخار واحد‌ها در نیروگاه‌های بخار و سیکل ترکیبی بود، به طوری که با انجام این اقدامات، آب مصرفی واحد‌ها که در سال ۹۴ به ازای هر مگاوات ساعت تولید برق، ۱۲۶ لیتر بود، در سال ۹۵ به ازای هر مگاوات ساعت تولید برق به ۱۰۴ لیتر رسید.

در تکمیل این گزارش آمده است برای عبور موفقیت آمیز از فصل تابستان و با هدف پایداری تولید در پیک فصل گرما، برنامه کشیک بحران تابستان با محوریت بازدید از واحد‌ها و پایش وضعیت واحدهای نیروگاه‌های بخار و سیکل ترکیبی با تاکید مدیریت، از سوی گروه برنامه ریزی تدوین شده است که این برنامه از اواسط خرداد ۹۶ تا اواسط شهریور امسال، به طور شبانه روزی از سوی کارکنان معاونت‌های مختلف اجرا می‌شود.

نیروگاه شهید رجایی با دارا بودن ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی و توان تولید نامی ۲۰۴۲ مگاوات، ۵ درصد از برق مورد نیاز شبکه سراسری را تامین می‌کند.


منبع: تولید برق حرارتی
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار